مدیران استانی تفکر اقتصادی باید داشته باشند/نقش تعاون در کشور کمرنگ شده است

دهاقان - نماینده مردم دهاقان و شهرضا در مجلس شورای اسلامی گفت: نقش و دید مسئولان کشور به تعاون کمتر شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان دهاقان، سمیه محمودی در جلسه شورای اداری دهاقان، با بیان این مطلب اظهار داشت: هدف ما رسیدن به اقتصاد ۲۵درصدی بوده که متاسفانه امروز زیر ۵درصد است.

وی از مسئولان خواست با تشویق مردم برای گرایش به شرکت های تعاونی و استفاده از تسهیلات، زمینه ایجاد اشتغال را فراهم نمایند.

نماینده مردم شهرستان های دهاقان و شهرضا در مجلس شورای اسلامی بااشاره به اینکه زنده نگه داشتن روستا، جلوگیری از مهاجرت را در پی دارد، اذعان داشت: جمعیت ها ملاک اصلی در بسیاری از موارد کشور است.

محمودی باتوجه به رای اعتماد نمایندگان مجلس به کابینه دولت دوازدهم، گفت: این مهم در شرایط دشوار اتفاق افتاد و فضاهای دروغین مجازی نیز جز تخریب چیز دیگری نداشت اما نمایندگان در این شرایط به دور از مسائل سیاسی عقلانی عمل کردند.

وی با توجه به نرخ بیکاری در استان اصفهان، تصریح کرد: در سال گذشته بیکاری استان مابیش از ۱۴و نیم درصد بوده که ۲/۲درصد بالاتر از میانگین کشوری است و اگر وضعیت همین گونه پیش رود متاسفانه محروم از اشتغال خواهیم بود.

نماینده مردم دهاقان و شهرضا در مجلس شورای اسلامی اصفهان را استان سرمایه گریز عنوان کرد و افزود: مدیران استان تفکر اقتصادی از خود ندارند در مدیریت ارشد نیز باید کسی انتخاب شود که تفکرات سیاسی داشته باشد اهل تعامل و یک بازوی کامل برای استان باشد.

محمودی با اشاره به توبیخ یکی از مدیران ارشد استان، تصریح کرد: مدیران باید آزاد صحبت کنند و توبیخ کردن آنها کار درستی نیست و مشکلی را حل نمی کند، اینکه افزایش ۳۰درصد نرخ بیکاری بیان شود که منجر به بیکاری ۲۴ هزار و ۷۹۷نفر باشد یکی از علت ها رکود صنایع و کسب وکار نامناسب در استان است.

وی ادامه داد: استان اصفهان دومین استان کشور در زمینه پرداخت مالیات و بیست وهشتمین استان کشور در زمینه پرداخت خدمات است.

نماینده مردم شهرستان های دهاقان و شهرضا در مجلس شورای اسلامی بااشاره به مشکل تامین آب آشامیدنی در دهاقان خاطر نشان کرد: ما برای این کار با مدیران کشور مشکلی نداریم اما مدیران استانی عملکرد ضعیف دارند و اگر اقدامی انجام نشود از بودجه سال آینده برای تامین آب عقب می مانیم. /

کد خبر 318375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.