اعضای هئیت رئیسه شورای اسلامی شهرستان نطنز انتخاب شدند

نطنز-فرماندار نطنز گفت:  طبق قانون شوراها؛ اعضای هیأت رئیسه شورای شهرستان  بر اساس رای گیری انتخاب شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز، یوسف حسنی ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: پس از برگزاری انتخابات شوراها طبق قانون از اول شهریور اعضای شورای پنجم با یاد کردن سوگند و برگزاری مراسم تحلیف رسماً فعالیت خود را آغاز کردند.

وی افزود: با توجه به وجود 4 شهر و 2 بخش در شهرستان طبق قانون باید شورای شهرستان هم تشکیل شود و بر این اساس از 4 شهر نطنز، بادرود، خالدآباد و طرق رود 4 نفر به شورای شهرستان از طرف شوراهای شهر معرفی شدند.

فرماندار نطنز از تشکیل شورای بخش در بخش مرکزی نطنز و بخش بادرود خبر داد و بیان کرد: بر اساس انتخابات هیأت رئیسه در بین اعضای شوراهای روستاها اعضا انتخاب و از هر شورای بخش یک نفر به شورای شهرستان معرفی شد.

وی اضافه کرد: بر این اساس اعضا برای انتخاب 5 نفر اعضای شورای شهرستان صبح امروز در محل فرمانداری تشکیل جلسه دادند و بر اساس رأی‌گیری علیرضا روغنی عراقی به عنوان رئیس، سید عباس حسینی نایب رئیس، حسین میرزاییان رابط شورای شهرستان نطنز در شورای استان، اسماعیل سلوکی سخنگو و محمد یوسفی به عنوان منشی انتخاب شدند.

حسنی خاطر نشان کرد: بر اساس ماده 78  وظایف و اختیارات شورای شهرستان ارائه پیشنهادات لازم در زمینه توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و عمرانی شهرستان به دستگاه‌های اجرائی ذیربط و کمیته برنامه‌ریزی شهرستان و شورای استان و نظارت بر حسن اجرای تصمیمات شورای شهرستان است.

وی اضافه کرد: تصویب، اصلاح، تتمیم و تفریغ بودجه دبیرخانه شورای شهرستان و شوراهای شهر در شهرستان به استثنای شورای شهر مرکز استان، هماهنگی و رسیدگی به مسائل و حل وفصل مشکلات فی‌مابین شوراهای شهر و بخش، در مواردی که قابل پیگیری قضائی نیست و نظارت بر عملکرد و فعالیت‌های شوراهای بخش و شهر را از دیگر وظایف شورای شهرستان برشمرد./

کد خبر 318332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.