هزینه ۵۰۰ میلیون تومانی شهرداری برای مبارزه با موشها

رییس اداره خدمات شهری شهرداری اصفهان با اعلام اینکه اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان در سال برای مبارزه با موش ها هزینه می شود گفت: جمعیت این حیوانات موذی با استفاده از بروز ترین روش های مبارزه در کشور کنترل می شود.

غلامرضا ساکتی در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: موش غالب معابر شهر اصفهان «رت نروژی» است که در تمام طول سال قدرت تولید مثل دارد، بسیار باهوش است و خودش را با نوع غذا که شهروندان می خورند هماهنگ می کند.

وی ادامه داد: طول عمر این نوع از موش ها تا ۳ سال است و تا ۵ بار در سال توانایی تولید مثل دارد و هر بار از ۶ تا ۱۲ تا بچه به دنیا می آورد.

 رییس اداره خدمات شهری شهرداری اصفهان عنوان کرد: شهرداری اصفهان با بهره گیری از ۱۵ تیم متخصص مبارزه با موش و با استفاده از به روزترین روش های مبارزه با موش که برای اولین بار در کشور انجام شده «رت نروژی» را به صورت کامل کنترل کرده است.

وی با اشاره به اینکه روش های مبارزه با موش ها به صورت های فیزیکی، مکانیکی، بیولوژیکی، شیمیایی و تلفیقی است، گفت: مبارزه با موش با استفاده از برنامه در سال ۴ دوره و هر دوره ۳ ماه به صورت مرتب انجام می گیرد.

ساکتی با اعلام اینکه شهرداری اصفهان اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان در سال برای مبارزه با موش ها هزینه می کند، اضافه کرد: در سال ۹۵، تعداد کلنی شناسایی شده در شهر ۱۶۱۹ مورد بوده که ۲۱ هزار و ۳۸۱ بار طعمه گذاری و به دنبال آن ۳۵۷۰ لاشه موش از آن ها جمع آوری شده است.

وی با تاکید بر اینکه در تمامی پارک ها، معابر، مادی ها و معابر شهر مبارزه با موش ها انجام می شود، ادامه داد: تعداد ۶۷۷ معبر آلوده به موش شناسایی شده که ۳۵۹ معبر به صورت کامل پاکسازی شده و در ۳۱۸ معبر دیگر نیز در حال مبارزه با موش ها هستیم.

رییس اداره خدمات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به به فرآیند مبارزه با موش ها بیان کرد: فرایند مبارزه به این شکل است که ابتدا از معابر بازدید و نقشه پراکندگی موش برای آن خیابان آلوده تهیه و علل زیستی در آن معبر یادداشت می شود؛ سپس در روزهای بعد رفتار موش ها شناسایی و طعمه گذاری می شود.

وی در ادامه تاکید کرد: مهمترین بخش کار بهسازی محیط است تا مثلث زندگی موش(غذا، آب، لانه) را برهم بزنیم در صورتی که ۴۸ ساعت آب به موش ندهیم به صورت طبیعی موش را می کشیم و موارد بهسازی معابر را شهرداری انجام می دهد تا لانه ای برای زندگی نداشته باشد.

ساکتی اظهار کرد: خواسته ما از مردم شهر این است که با رعایت بهداشت اطراف منازل خود، قراددادن زباله راس ساعت ۲۳ جلوی در منازل خود به شهرداری شهر خودشان کمک کنند و از رها کردن باقی مانده غذای خود در پیاده رو ها، معابر و جویها و از پرتاب کردن زباله و ضایعات و یا باقی مانده پسماند غذایی به بیرون از خودرو خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: هنگام مراجعه به پارکهای سطح شهر باقی مانده غذای خود را به حساب غذا رسانی به پرنده ها در سطح پارک رها نکنند و حتما در سطل زباله پارک به صورت تفکیک شده زباله از بازیافت قرار بدهندهمچنین مغازه داران و کسبه باقی مانده غذای خود را نباید در معابر و باغچه ها رها کنند.

کد خبر 318287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.