اقامه نماز، وجه مشترک همه ادیان و مذاهب است

شهرضا – استاد دانشگاه شهرضا گفت: اقامه نماز تنها منحصر به آیین اسلام نیست، همه ادیان و مذاهب گذشته از قبیل مسیحیان، یهودیان، صائبیان و زرتشتیان، نماز را به عنوان یک فریضه عبادی، اقامه می‌کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، مصطفی قدمی در جلسه ستاد اقامه نماز شهرستان شهرضا که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، عنوان کرد: مهمترین راهی که خداوند برای بندگان خود قرار داده تا با او ارتباط مستمر داشته باشند نماز است، در واقع فلسفه عبادت انس با خدای تعالی است و در اثر همین انس انسان به خدا نزدیک می‌شود و به کمال و سعادت می‌رسد.

وی ادامه داد: در هر شبانه روز ۵ وقت برای نماز قرار داده شده است تا این ارتباط معنوی با خالق هستی قطع نشود، در دین اسلام تاکید فراوانی بر به جا آوردن باشکوه نماز در اوقات پنجگانه شده است که یادگیری و تذکّر این تاکیدات باعث می شود انسان به خواندن نماز بیشتر اهمیت دهد.

این استاد دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود، با تشریح مبانی لفظی و معنایی نماز، اظهار کرد: پس از پذیرش اسلام و قرآن به عنوان دین و کتاب الهی، درمی‌ یابیم که در قرآن و نیز کلمات انبیای الهی و پیشوایان، تأکید وافری بر اقامه نماز شده است.

قدمی اضافه کرد: نماز دارای جایگاه ویژه‌ای در ادیان الهی است و در طول تاریخ تمامی پیامبران و پیروان آنها سفارش به نماز شده‌اند.

وی در ادامه این مطلب افزود: اقامه نماز تنها منحصر به آیین اسلام نیست، همه ادیان و مذاهب گذشته از قبیل مسیحیان، یهودیان، صائبیان و زرتشتیان، نماز را به عنوان یک فریضه عبادی، اقامه می‌کردند.

عضو ستاد اقامه نماز شهرضا تصریح کرد: اسلام و قرآن دارای سیستمی ترتیبی جهت نیل آدمی به مراتب کمال است که از جمله آنها اقامه نماز است.

کد خبر 318208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.