کارت ملی هوشمند طی ۲۰ روز صادر می شود

مدیر کل ثبت احوال استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر برای صدور کارت ملی هوشمند سرعت و فرصت معقولی وجود دارد گفت: طی ۲۰ روز کارت ملی هوشمند صادر می شود و مردم می توانند با استفاده از فرصت باقی مانده برای تعویض کارت ملی قدیمی و تبدیل به کارت ملی هوشمند جدید اقدام کنند.

حسین غفرانی درباره تعویض شناسنامه ها و کارت ملی قدیم در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در حال حاضر برای تعویض شناسنامه ها و کارت ملی فراخوان داده نشده است، اما جامعه هدف ما در این زمینه کسانی هستند که شناسنامه آنها دچار تغییرات سه جلدی و تغییر نام و نام خانوادگی و سایر مواردی است که ضرورت تعویض شناسنامه را دارد.

او اضافه کرد: گروه دوم افرادی هستند که سن قانونی  آنها به  ۱۵ سال رسیده است و این گروه دانش آموزان را در بر می گیرد که هر سال برای ثبت نام مدارک وارد این چرخه می شوند و گروه  سوم، کسانی هستند که شناسنامه خود را مفقود می کنند.

کارت ملی قدیم اول فروردین سال آینده بی اعتبار می شود

غفرانی درباره تعویض کارت های ملی نمونه قدیم اذعان کرد: برای تعویض کارت ملی قدیم هم فرصت کافی در اختیار شهروندان نیست و افرادی که با کارت نمونه قدیم مراجعه می کنند و تاریخ اعتبار و دریافت کارت آنها از سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۰ است، از اول فروردین ماه سال آینده کارت های ملی آنها  بی اعتبار  می شود  و تا پایان امسال مردم فرصت دارند که برای تعویض کارت ملی خود مراجعه کنند.

مدیر کل ثبت احوال استان اصفهان توضیح داد: بدان معنا که این گروه از افراد در سال ۹۷  به هر مکانی که مراجعه می کنند، باید کارت ملی جدید و هوشمند خود را  تحویل دهند تا با مشکل روبه رو نشوند.

او در توصیه به شهروندان خاطر نشان کرد: ضرورت دارد که این گروه از مراجعان از فرصت مطلوبی که در دفاتر پیشخوان و اداره ثبت احوال و دفاتر پستی موجود هست، استفاده کنند و با  مراجعه به دفاتر پیشخوان و اداره  ثبت احوال و دفاتر پستی نسبت به تعویض کارت ملی قدیم و دریافت کارت ملی هوشمند اقدام کنند.

سرعت و فرصت معقول برای صدور کارت ملی هوشمند

به گفته غفرانی، در حال حاضر برای صدور کارت ملی هوشمند سرعت و فرصت معقولی وجود دارد  و کمتر از یک ماه و طی ۲۰ روز کارت ملی هوشمند صادر می شود و مردم می توانند با استفاده از فرصت باقی مانده برای تعویض کارت ملی قدیم و تبدیل به کارت ملی هوشمند جدید اقدام کنند.

مدیر کل ثبت احوال استان اصفهان تاکید کرد: همچنین اشخاصی که برای تعویض کارت ملی هوشمند به اداره ثبت احوال و دفاتر پستی و پیشخوان مراجعه کرده اند و برای آنها پیام صادر شده است، لازم است که هر چه سریع تر نسبت به دریافت کارت های ملی هوشمند جدید خود مراجعه کنند تا در این دفاتر با مشکلات کمتری روبه رو شویم.

کد خبر 318007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.