ملی‌پوشان حواله واردات خودرو می‌خواهند!

فضایی که از سوی عده‌ای ایجاد شده تا سرمربی تیم ملی در انحصار آنها باشد برداشته خواهد شد و این اتفاق کمک بزرگی به تیم ملی در راه آماده‌سازی جام جهانی روسیه خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، روزنامه ایران ورزشی امروز در گزارش یک خود به قلم سعید زاهدیان نوشت: «دلیل این همه جنجال و بیانیه مشخص شد؛ اصل ماجرا این است که  دو نفر از افراد نزدیک به تیم ملی بازیکنان را تحریک کرده‌اند که چرا مثل دوره قبل  حواله وارد کردن یک خودروی خارجی لوکس و ۱۰۰ میلیون پول نقد به آنها داده نشده است. بازیکنان هم خود را با دوره قبل مقایسه می‌کنند که پس از صعود به جام جهانی پاداش بزرگی گرفتند. در آن دوره  در تمام زمینه‌ها شاهد بذل و بخشش‌های خارج از عرف بودیم که از بیت‌المال پرداخت می‌شد؛ این کارهای غیر متعارف بود که امروز کشور را با چالش‌های فراوانی مواجه کرده است. این دولت بنا ندارد که رویه بی‌نظم و قاعده گذشته را تکرار کند و برای ایجاد انگیزه و موفقیت تدبیر دیگری دارد. اما حالا بازیکنان کم تحمل تیم ملی وقتی دیدند که بازی با سوریه آخر کار مقدماتی است و باید سر بزنگاه کاری انجام دهند، با اقدام همان افراد حاشیه‌ساز بیانیه‌ای را صادر کردند که شاید مثل گذشته به پاداش خارج از عرفی برسند. این بیانیه از سوی اهالی ورزش به شدت مورد انتقاد قرار گرفت. وقتی همه فهمیدند که پاداش ملی‌پوشان بازی به بازی پرداخت شده و این شلوغ کاری برای دریافت پاداش بزرگ و درشت است، انتقادات به سمت کی‌روش و تیم ملی سرازیر شد که در شرایط حساس فعلی که کشور با بحران‌ها و مصائب سختی دست به گریبان است، چرا باید بازیکنان اینچنین با بیانیه خود در محافل خارجی موج منفی علیه کشور بسازند.
در سرمقاله دیروز ایران ورزشی اشاره‌ای شد به اختلاف طبقاتی که بد دردی است و فوتبالیست‌ها که از قشر مرفه جامعه هستند، نباید در این شرایط زیاده‌خواهی کنند و اگر مطالبه‌ای دارند، از مسیر فدراسیون با مکاتبه و نامه‌نگاری به هدف خود برسند، همانطور که در این سال‌ها موردی نبوده که قولی داده شود و به آن عمل نشود. در ضمن حواله خودرو یک پاداش ویژه سوای پاداش بازی‌ها بوده که دولت برای ایجاد انگیزه به ملی‌پوشان داده بود. در شرایط فعلی هم دولت و وزارت ورزش و جوانان مشکلی برای پاداش‌ها ندارند و مطابق قول و قرار هر آنچه لازم بوده را در اختیار تیم ملی و کی‌روش قرار داده‌اند و با پرداخت پاداش‌ها حسن نیت خود را ثابت کرده‌اند. اینکه بازیکنان تیم ملی با بیانیه غیرمنتظره خود در پی پاداش هستند، بدون اینکه مسوولان را در جریان خواسته خود بگذارند و با شلوغ کاری و ایجاد هجمه در رسانه‌ها به دنبال هدف خود باشند، بد جوری اهالی ورزش و حتی مسوولان را ناراحت و دلخور کرده‌ تا آنجا که این بیانیه ریشه‌یابی شده و به موضوعات جدیدی رسیده‌اند.
رفتار عجیب بازیکنان باعث پیگیری مسوولان شده و نتایج جالبی در پی داشته است. ظاهرا مسوولان به این نتیجه رسیده‌اند که دو نفر از عوامل نزدیک به تیم ملی و کی‌روش در نوشتن این بیانیه مشترک نقش بسزایی داشته و با مشاوره‌های غلط به سرمربی تیم ملی، فضای یأس و ناامیدی را در اردوی تیم ملی تشدید کرده‌اند و با تحریک بازیکنان باعث ایجاد این فضا شده‌اند. ظاهرا از مهدی تاج رییس فدراسیون خواسته شده تا با این افراد حاشیه‌ساز برخورد جدی شود و آنها از مجموعه تیم ملی کنار گذاشته شوند. پیش از این نیز این افراد با مشاوره‌های غلط و دادن اطلاعات نادرست ذهن سرمربی تیم ملی را مخدوش کرده و او را وادار به مصاحبه‌های تندی کرده‌اند. آنها که همواره در سایه قرار داشته و نامی از آنها در رسانه‌ها به ندرت مطرح است اما کی‌روش را ایزوله کرده و اجازه نمی‌دهند دیگران با او ارتباط برقرار کنند. کی‌روش هم که با زبان، فرهنگ و مسائل اجتماعی جامعه ایران آشنایی ندارد، به این افراد اعتماد کرده و همه چیز - از جمله اخبار و مسائل مربوط به کشور ایران – را از طریق آنها پیگیری می‌کند و در چنین شرایطی اگر موضوعات مثبت به سرمربی تیم ملی انتقال داده نشود و تنها مشکلات و کمبودها برای او بزرگنمایی شود، طبیعی است که سرمربی تیم ملی از کوره در برود و مصاحبه‌های تندی داشته باشد.
مسوولان وزارت ورزش و جوانان – و حتی شخص سلطانی‌فر – در محافل دوستانه اعلام کرده که دولت حتی فراتر از توانش از تیم ملی حمایت خواهد کرد و از هیچ کوششی برای آماده‌سازی تیم ملی در راه جام جهانی دریغ نخواهد شد و این بیانیه‌ها تأثیر منفی بر نگاه دولت به تیم ملی ندارد و  تیم ملی همواره مورد توجه خواهد بود.
در این خصوص اقدامات زیادی هم انجام شده و دولت همراهی خود را با تیم ملی فوتبال اعلام کرده و بابت صعود مقتدرانه به جام جهانی برای تیم ملی پاداش ویژه‌ای در نظر  گرفته شده که طی مراسمی قرار بوده این اتفاق رخ دهد اما رفتار بازیکنان پیش از اتمام مسابقات مقدماتی همه را شوکه کرده که چرا آنها پیش از اتمام مسابقات اینگونه رفتار کرده‌اند.
 بی‌شک هدف کی‌روش موفقیت تیم ملی ایران است و او زحمات زیادی در تیم ملی ایران کشیده و مسوولان به زحمات و تلاش‌های کی‌روش و بازیکنان واقف هستند و می‌دانند که آنها با نتایج خوب خود در مقدماتی جام جهانی، موفقیت بزرگی را نصیب کشور کرده‌اند که نباید این موفقیت و دستاورد بزرگ به خاطر منافع دو، سه آدم سودجو که تنها منافع شخصی را در تیم ملی دنبال می‌کنند، تحت‌الشعاع قرار بگیرد.
به زودی جلسه‌ای با کی‌روش برگزار خواهد شد و تاج پس از توضیح حمایت‌های دولتمردان از تیم ملی و اعلام این خبر که برای جام جهانی روسیه، حتی دولت بیش از توان خود برای تیم ملی مایه می‌گذارد، از سرمربی تیم ملی می‌خواهد که افراد سودجو و فرصت‌طلب را از کنارش دور کند و به جای آنها کسانی را  قرار دهد که منافع ملی را بر منافع شخصی ترجیح می‌دهند و با ایجاد ارتباط سالم  میان کی‌روش و مسوولان ورزش، فضایی که از سوی عده‌ای ایجاد شده تا سرمربی تیم ملی در انحصار آنها باشد برداشته خواهد شد و این اتفاق کمک بزرگی به تیم ملی در راه آماده‌سازی جام جهانی روسیه خواهد کرد.»

کد خبر 318002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.