پیام شهید حججی پرانگیزه بودن نسل سوم انقلاب در دفاع است

لنجان_ امام جمعه زرین شهر گفت: انقلاب اسلامی ایران معجزه‌ای بسیار روشن است و تمام دنیا از همان ابتدای پیروزی در مقابلش ایستادند و توطئه چینی کردند و امروز نیز تمام مستکبران از قدرتش به هراس افتاده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام قاسم باقریان در یادواره سردار شهید بیژن طاهری اظهار کرد: امنیت و آسایش و قدرت امروز ایران اسلامی را مدیون جان‌نثاری‌های شهدای عزیزمان هستیم بنابراین باید نام و یادشان را همواره گرامی بداریم چراکه شهدا به تعبیر رهبر معظم انقلاب، مظهر قدرت ایران اسلامی هستند و این قدرت ناشی از فرهنگ زنده نگه داشتن نام شهدا است که کمتر از شهادت نیست.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران معجزه‌ای بسیار روشن است و تمام دنیا از همان ابتدای پیروزی در مقابلش ایستادند و توطئه چینی کردند و امروز نیز تمام مستکبران از قدرتش به هراس افتاده‌اند لذا باید گفت امنیت کنونی کشور با تدبیر مقام معظم رهبری و به برکت خون پاک شهدا به دست آمده است و امیدوارم همواره بتوانیم ادامه دهنده راه شهدا بوده و از مسیر آنها منحرف نشویم.

امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: پیام‌ عاشورا به عنوان یکی از مهم‌ترین‌ حوادث‌ در تاریخ‌ تشیع، صورت‌ وسیرت ‌شیعه‌ رادگرگون‌ کرد و به‌ آن‌ پشتوانه‌ حماسی‌ و عاطفی‌ داد و تشیع‌ رابه‌ مذهب‌ حماسه‌ وخون‌ مبدل‌ کرد از این رو امام‌ خمینی (ره) ‌ در پیام‌های‌ خود به‌ مناسبت‌های‌ مختلف‌ سعی‌ می‌کردند روحیه‌ شهادت‌طلبی‌ و اقتدا به‌راه‌ امام‌ حسین‌ (ع) را در مردم‌ و رزمندگان‌ زنده‌ نگه‌دارند.

وی ادامه داد: دفاع از جان، ناموس، سرزمین و وطن از نظر همه افراد امری فطری و حیاتی است و اگر با حفظ باورها و ارزش‌ها همراه شود مقدس‌تر می‌شود لذا باید گفت انقلاب اسلامی با تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) توانست اقشار مختلف ملت ایران را برای حفظ اسلام به صحنه بیاورد و آن چنان زلزله‌ای در منطقه و جهان ایجاد کرد که خواب راحت را از مستکبران ربود.

باقریان اضافه کرد: امام خمینی (ره) پرچم‌دار مبارزه با استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا  بودند که با هوشیاری تمام از انقلاب اسلامی، پاسداری و مراقبت کردند و توانستند منافع سردمدارن متکبر جهان را نه تنها در منطقه بلکه در سراسر جهان به چالش بکشند و سدی عظیم در برابر غارت منابع ایران و کشورهای اسلامی ایجاد کنند.

وی عنوان کرد: نتیجه این مقاومت و پایداری و تأسیس نظام اسلامی منجر به اجماع مستکبران علیه جمهوری اسلامی و مردم ایران شد و چاره دشمن در برابر این پایداری طراحی جنگ تحمیلی به عاملیت و مزدوری صدام و ارتش بعث عراق علیه ایران بود که این تهاجم سراسری رسما در ۳۱ شهریورماه ۱۳۵۹ آغاز و به مدت هشت سال ادامه پیدا کرد.

امام جمعه زرین شهر بیان کرد: آنچه برای نسل باقی مانده از دفاع مقدس و مدافع ارزش‌های انقلاب اسلامی در طی جنگ تحمیلی و برای نسل بعد از جنگ و نسل حاضر دارای اهمیت بسیار است، شناخت دقیق ابعاد دفاع مقدس و ارزش‌های نشأت گرفته از آن و همچنین استمرار و حفظ این دستاوردها و ارزش هاست که باید به خوبی تبیین و باز تعریف شود.

وی خاطر نشان کرد: باید توجه داشت که حادثه کربلا آموزگار مقاومت است و قهرمانان عاشورا، الهام دهندگان صبوری و شکیبایی، و خانواده‌های شهدا نیز از صبر زینب کبری صبوری آموختند و پدران و مادران و همسران، داغ جوانان خود را با الهام از کربلا تحمل کردند.

باقریان اذعان کرد: باید توجه داشت شهادت تنها مقامی است که منفعت شخصی در آن جایی نداشته و ایثار و ازخودگذشتگی در آن موج می‌زند چراکه دنیا در مقابل چشمان شهداء کوچک بود و مقام و جایگاه برایشان بی ارزش بود.

وی تصریح کرد: فرهنگ ایثار و شهادت یکی از غنی ترین گنجینه های فرهنگ اسلامی است که جلوه های اعجاب انگیز آن در طول سالهای انقلاب و دفاع مقدس به خوبی نمایان شد و شگرف ترین و عظیم ترین صحنه های از خود گذشتگی انسان ها در آن تبلور یافت و یکی از این صحنه‌ها از خود گذشتگی شهید فهمیده بود که جان خود را با الگوپذیری از فرهنگ عاشورایی و جوانان دشت کربلا فدای اسلام و میهن اسلامی کرد و از این جهت شهدای ما همچون سردار شهید بیزن طاهری یک اسوه برای مردم است.

امام جمعه زرین شهر یاداور شد: تانک‌های امروز دشمنان، تانک‌های فرهنگی است و دشمنان اسلام می‌خواهند با این تانک‌ها غیرت، تلاش و فرهنگ ایثار و شهادت را از ما به وسیله ترویج مد، لباس، فرهنگ خود سلب کنند از این رو نوجوانان و جوانان امروز کشور وظیفه دارند در راستای متوقف سازی این تانک‌ها در قدم اول آنها را شناسایی کنند و سپس با درایت و بصیرت خود نسبت به انهدام آنها اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان اسلام امروز با ترویج مادی گرایی فرهنگ ناب اسلامی را هدف قرار داده‌اند، تاکید کرد: استکبار جهانی با استفاده از ابزارهای مختلف و شبکه‌های ماهواره‌ای در تلاش هستند تا با ارائه برنامه‌های مختلف و با رنگ و لعاب بسیار، فرهنگ اسلامی و فرهنگ ایثار و شهادت را مورد تهاجم قرار داده و باعث ایجاد انحراف در تفکرات جوانان جامعه شوند.

باقریان متذکر شد: زندگی غیر اسلامی بر مادی گرایی و رفاه طلبی بنا شده است، فرهنگی که در آن شهوت گرایی پیشتاز بوده و آمیخته با فساد و گناه است از این رو دشمن از طریق ترویج و اشاعه دنیاطلبی و مادی گرایی افراطی با تبلیغ مظاهر زندگی، حمله مستمر به مبانی ارزشی و پایه‌های اعتقادی و کوشش برای بی‌تفاوت کردن نسبت به ارزش‌های اعتقادی سعی دارد تا از ما انسانهایی مسخ شده و بی‌تفاوت به آینده کشور و ارزشهای دفاع مقدس و خون هزاران شهیدی که در راه استیلای نظام اسلامی از جان خود گذشتند بسازد.

وی در ادامه با اشاره به شهادت مدافع حرم محسن حججی، عنوان کرد: شهید حججی از رویش‌های انقلاب اسلامی است و  پیام شهادت شهید حججی این است که اگر نسل دوم و سوم در دفاع از انقلاب پرانگیزه‌تر از نسل اول نباشند، همانند آنها هستند.

وی افزود: شهادت شهید محسن حججی مانند سایر شهیدان مدافع حرم حقانیت شیعه را به دنیا ثابت  کرد و با شهادت خود نه تنها ایران را بلکه جهان را تکان داد  ودنیا حقانیت، صلابت، ایستادگی و عزت شیعه را در معنای واقعی درک کرد.

امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: شهادت مدافعان حرم  به ما می گوید فراموش نکنید  داعش به دست چه کسانی در دنیا راه افتاد و ما فراموش نمی کنیم اظهارات وزیر خارجه وقت امریکا را که گفت : ما با رفتن به ۱۲۰ کشور داعش را درست کردیم.

وی اضافه کرد: میراث شهدای شجاع ما تحقق جبهه مقاومت  را برای ان کشورها در برداشت و همین جبهه مقاومت توانست داعش را به خفت و خواری بیندازند و آنها را هرروز از سرزمین خود به بیرون برانند.

باقریان بیان کرد: میدان فرهنگی جامعه امروز ما نیازمند امثال شهید حججی است برای حججی شدن فقط میدان سوریه و عراق نیاز نیست بلکه میدان فرهنگی امروز چیزی از میدان سوریه کم ندارند.


کد خبر 317725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.