پیام غدیر در جامعه نهادینه شود

فریدن - امام جمعه داران گفت: غدیر نسخه هدایت و دستیابی بشر به سعادت و خوشبختی است و باید پیام آن در جامعه نهادینه شود.

حجت الاسلام اسماعیل سیاوشی در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن، عید غدیر را مهم ترین عیدشیعیان دانست و تاکید کرد: این جشن بزرگ با هدف ترویج فرهنگ غدیر، تعمیق سطح اعتقادات مردم به ویژه جوانان در موضوع ولایت و انتقال پیام غدیر به نسل های بعد باید با بهره گیری از تمام امکانات به بهترین نحو برگزار شود.

وی با بیان این که حادثه غدیر فرهنگ، اندیشه، تفکر و مسیر است، عنوان داشت: به واقعه غیر تنها نباید به عنوان یک حادثه تاریخی نگریست بلکه غدیر نسخه هدایت و دستیابی بشر به سعادت و خوشبختی است.

سیاوشی با بیان این که عید غدیر تنها یک روز نیست بلکه همواره در امتداد تاریخ اسلام جریان دارد، افزود: غدیر یک رخداد نبوده بلکه امری مهم در درون دین اسلام است و در واقع تکمیل‌کننده راه رسول اکرم (ص) و آموزه‌های اسلامی و قرآنی است.

وی با اشاره به این که غدیر پیام‌های زیادی برای کل تاریخ دارد، اظهار کرد: شایسته‌سالاری، سپردن امانت به اهل آن و اقتدار در عین مظلومیت برخی از پیام‌های غدیر است که امروز باید بصورت جدی و ویژه به آن‌ها توجه شود.

حجت‌الاسلام سیاوشی با اشاره به این که دهه امامت و ولایت فرصت ارزشمندی برای پرداختن به این مسائل است، افزود: ولایت جایگاه خطیری در اسلام دارد و از این‌ رو باید بیش از پیش به این موضوع پرداخته شود.

وی تصریح کرد: مسئله غدیر و موضوع امامت و ولایت سرمایه دینی جامعه ما و پشتوانه نظام اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در داران، عید غدیر و مسئله ولایت را مکمل و متمم نبوت دانست و گفت: انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی زمینه شناخت کامل امت اسلام از موضوع ولایت را فراهم کرده است.

وی افزود: ما پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار این نظام مقدس به ولایت معتقد بودیم اما انقلاب اسلامی نقش عینی و عملی ایمان به ولایت را برای امت اسلام و جهانیان تبیین و تشریح کرد.

حجت الاسلام سیاوشی با اشاره به اینکه در اسلام ناب و اصیل، سیاست و دیانت با یکدیگر همراه و همزاد هستند، تصریح کرد: انقلاب و نظام اسلامی پیوند دیانت و سیاست را به مردم دنیا نشان داد.

نماینده ولی فقیه در داران، ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام دینی در ایران، اهمیت موضوع لزوم رهبری جامعه دینی با نگاه متعالی‌تر در دنیا مطرح و پیگیری شد.

وی اظهارکرد: مقام معظم رهبری نیز به دلیل اهمیت این موضوع، عید قربان تا غدیر را به عنوان دهه امامت نامگذاری کرده‌اند تا فضای گفتمان برای ترویج و تبیین فلسفه غدیر فراهم شود.

امام جمعه داران  افزود: امروز اگر می‌خواهیم جوانان را از هجمه فرهنگی دشمنان مصون نگاه داریم باید آنان را با مفاهیمی نظیر معنویات، مسجد، اهل بیت(ع)، سبک زندگی اسلامی و فرایض دینی آشنا کنیم و این مناسبت‌ها بهترین فرصت برای نیل به اهداف عالیه جامعه شیعی و اسلامی هستند.

حجت الاسلام سیاوشی دهه ولایت را فرصت ارزشمندی برای تبیین امامت و ولایت در بستر جامعه دانست و تصریح کرد: دستگاه‌های فرهنگی باید نسبت به تولید محتوای فاخر با هدف ترویج سیره اهل بیت(ع) و ریشه‌های وجودی و ذاتی امامت، اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

وی بابیان این که همه باید برای جریان سازی و جهت دهی مباحث مربوط به دهه امامت و ولایت و عید غدیر فعالیت و تلاش بیشتری داشته باشند، عنوان داشت: برنامه‌های دهه امامت باید محتوا محور باشند و زمینه عمل به معارف شیعه را در مخاطبان فراهم کنند.

امام جمعه داران افزود:همه دستگاه‌های فرهنگی، هیئت‌های مذهبی، تشکل‌ها و انجمن‌های مردمی و رسانه‌ها باید در این عرصه فعال شوند و پیام غدیر را در جامعه نهادینه کنند.

حجت الاسلام سیاوشی افزود: ولایت از غدیر شروع شد بنابراین باید تلاش کنیم که غدیر را باشکوه برگزار کنیم و آنچه از غدیر به ما رسیده به خوبی حفظ و به نسل جوان منتقل کنیم.

وی تاکید کرد: غدیر یک رخداد نبوده بلکه امری مهم در درون دین اسلام است و درواقع تکمیل‌کننده راه رسول اکرم(ص) و آموزه‌های اسلامی و قرآنی است.

حجت‌الاسلام سیاوشی با اشاره به این که دهه امامت و ولایت فرصت ارزشمندی برای پرداختن به این مسائل است، افزود:ولایت کلید گشودن خوبی‌ها و معروف‌ها است؛ از   این رو باید بیش از پیش به این موضوع پرداخته شود.

وی تصریح کرد:مسئله غدیر و موضوع امامت و ولایت سرمایه دینی جامعه ما و پشتوانه نظام اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در داران، عید غدیر و مسئله ولایت را کامل کننده نبوت دانست و گفت: انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی زمینه شناخت کامل امت اسلام از موضوع ولایت را فراهم کرده است.

کد خبر 317652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.