پیام غدیر ولایت پذیری است/نعمت ولایت را قدر بدانیم

فریدونشهر - امام جمعه فریدونشهر گفت: همه باید قدردان نعمت ولایت فقیه باشیم.

حجت الاسلام اباصلت غفاری در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدونشهر، با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به کنگره حج امسال، علت بروز مشکلات جهان اسلام را سرسختی نشان ندادن در برابر دشمن عنوان کرد.

غفاری با بیان این که مسلمانان و دولت های اسلامی باید دشمن شناس باشند،  مهم ترین دشمن کنونی اسلام و مسلمانان را آمریکا دانست.

وی افزود: امروز بر همه روشن شده است که آمریکا نه تنها به ما کمک نخواهد کرد بلکه تحریم های ظالمانه علیه کشور ما را نیز تشدید کرده است و امروز بیش از پیش در برابر ما سرسختی نشان می دهد.

حجت الاسلام غفاری در پاسخ به افرادی که نسبت به سیاست ایران در جنگ های سوریه و عراق اعتراض دارند، تصریح کرد: حمایت از مسلمان و حتی غیرمسلمان درمانده و مظلوم وظیفه شرعی است که خداوند بر گردن ما گذاشته است.

وی ادامه داد: علت این که این همه مشکل دامن گیر جامعه اسلامی شده است این است که ما نتوانسته ایم در برابر دشمن نامرد، غدّار و بی رحم خود "اشداء علی الکفار و رحماء بینهم" را عملی کنیم.

حجت الاسلام غفاری با ارائه توضیحاتی در مورد حادثه غدیر خم ولایت پذیری را مهم ترین پیام واقعه غدیر دانست و گفت: موضوع وحی بر رسول الله (ص) در حج وداع  آن قدر با اهمیت است که خداوند در حالی که تنها ۷۰ روز از عمر پیامبر باقی مانده بود بعد از ۲۳ سال رسالت و تحمل آن همه درد و رنج و مشکلات به پیامبر(ص) فرمود: "اگر این پیام را ابلاغ نکنی رسالت خود را انجام نداده ای. "

امام جمعه فریدونشهر افزود:  اگر بعد از رحلت پیامبر اعظم(ص) همه گروه ها زیر پرچم امامت تعیین شده از طرف خدا قرار می گرفتند نه آن زمان مشکلی داشتیم و نه الان با مشکل مواجه بودیم و اگر الان هم همه کشورهای اسلامی تابع ولایت می شدند روزگار جهان اسلام این چنین نبود.

وی در پایان با اشاره به سخن سید حسن نصر اله  مبنی بر "هر چه داریم از ولایت فقیه داریم"  در جنوب لبنان بعد از به دست آوردن پیروزی های عظیم حزب الله بر یکی از قوی ترین ارتش های جهان، تاکید کرد: باید نعمت ولایت را قدر بدانیم و به این حقیقت واقف باشیم که امنیت و اقتدار ما از برکت وجود ولایت فقیه است.

کد خبر 317650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.