هشت طرح شرکت برق منطقه‌ای اصفهان به بهره‌برداری رسید

با حضور وزیر اقتصاد و امور دارایی هشت طرح شرکت برق منطقه‌ای اصفهان با اعتباری بالغ بر ۵۳ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عصر امروز با حضور مسعود کرباسیان، وزیر امور اقتصادی و دارایی هشت طرح شرکت برق منطقه ای اصفهان با اعتباری بالغ بر ۵۳ میلیارد تومان  به صورت همزمان در نیروگاه شهید محمد منتظری به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای اصفهان در مراسم افتتاح همزمان هشت طرح تولید و انتقال برق در نیروگاه شهید محمد منتظری اصفهان، گفت: توسعه قطر پست ۶۳.۲۰ کیلوولت اسلام‌آباد، افزایش ظرفیت پست ۴۰۰.۶۳ کیلوولت شهید محمد منتظری، احداث و نصب دستگاه سیار سنگیران، ورود و خروج خط چهلستون- تیران، احداث خط پست کهندژ، خرید یک مجموعه فیدرخانه و جابجایی و نصب ترانسفورماتور در پست صنایع دفاع، طرح‌هایی هستند که به بهره‌برداری رسیدند.

رسول موسی‌الرضایی با تاکید بر اینکه این شرکت۷۰ درصد از برنامه‌های ۱۰ ساله خود را اجرایی کرده است، بیان داشت: از ۲۵۰۰ میلیارد تومان در برنامه ۱۰ ساله شرکت برق منطقه‌ای اصفهان، ۲هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

به گفته وی، بروکراسی موجود بر سر راه دریافت تسهیلات خارجی، مشکل مهم این شرکت برای توسعه صنعت برق در استان اصفهان است.

استاندار اصفهان نیز در این مراسم بیان داشت: ۷۰ درصد سرمایه‌گذاری‌ها در بخش‌های صنعتی، کشاورزی و عمومی اصفهان را بخش خصوصی انجام داده است.

رسول زرگپور افزود: در چهار سال اخیر، با وجود محدود بودن منابع دولتی، ۱۲ هزار و ۷۰۰ طرح مختلف با ۱۰۵ هزار میلیارد سرمایه‌گذاری در استان اصفهان بهره‌برداری شده که سهم بخش خصوصی بیش از سایر بخش‌ها بوده است؛ پس از بخش خصوصی، بخش عمومی ۲۰ درصد و دولت فقط ۱۰ درصد از سرمایه‌گذاری‌ها را در این استان بر عهده داشته است.

وی ادامه داد: امسال نزدیک به هزار و ۶۵۵ طرح در این استان،  با ۲۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری، بهره‌برداری شده است؛ سهم بخش خصوصی در این سرمایه‌گذاری، ۶۸ درصد، بخش عمومی ۲۴ و دولت ۸ درصد بوده است.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه استان اصفهان به تنهایی ۱۰ درصد از مالیات کشور را تامین می‌کند، خواستار آن شد که سهم بیشتری از مالیات اخذ شده به این استان اختصاص یابد و افزود: هم اینک این استان در زمینه دریافت بودجه استانی از محل مالیات در رتبه‌های آخر در بین استان‌های کشور قرار دارد.

وی تاکید کرد: اگر چه این استان در بسیاری از شاخص‌ها، در ردیف استان‌های پیشروی کشور است اما در برخی شاخص‌ها از استان‌های کمتر توسعه‌یافته هم عقب‌تر است.

کد خبر 317593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.