تساوی ۱۰ نفره با طعم انتقام/ کره را به جهنم ازبکستان فرستادیم

تیم ملی ایران با ارائه یک بازی منطقی مانع مسجل شدن صعود کره جنوبی به جام جهانی شد تا این تیم در دیدار بعدی برای صعود با ازبکستان جنگی تمام عیار داشته باشد.

خبرگزاری ایمنا-

هفته نهم مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه- گروه A

دیدار تیم‌های کره جنوبی و ایران

ورزشگاه: جام جهانی سئول

تماشاگر: ۶۵ هزار نفر

اخطار: مرتضی پورعلی گنجی (دقیقه ۱۰) از ایران؛ چوی چول سون (دقیقه ۴۰) از کره جنوبی

اخراج: سعید عزت اللهی (دقیقه ۵۱- مستقیم) از ایران

کره جنوبی: کیم سئونگ جیو، کیم یانگ وون، کیم مین جائه، چویی چول سون، کیم جین سو، یانگ هیونگ سو، کو جائه چول (۸۴- کیم یونگ جو)، لی جائه سونگ (۷۳- کیم چین ووک)، سون هئونگ مین، وون چانگ هون و هوانگ هی چان (۸۹- لی دون گوک)

سرمربی: شین تائه یونگ

ایران: علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، محمد انصاری، رامین رضاییان، میلاد محمدی، سعید عزت‌اللهی، احسان حاج‌صفی، علیرضا جهانبخش، وحید امیری (۷۶- وحید امیری)، اشکان دژاگه (۶۴- مهدی طارمی) و رضا قوچان‌نژاد (۵۵- علی کریمی)

سرمربی: کارلوس کی‌روش

داور: پیتر گرین (استرالیا)، دیوید والش، ناتان مک دونالد و دیمیتری ماشنزوف (قرقیزستان)

شرح بازی:

دیدار حساس مقدماتی جام جهانی در گروه A در حالی برگزار می‌شد که تیم مهمان یعنی ایران پیش از این صعود خود به عنوان تیم نخست گروه را مسجل کرده بود اما کره میزبان که با ازبکستان برای صعود مستقیم رقابت تنگاتنگی دارد به تمام امتیازات این دیدار نیاز مبرم داشت. آنها که در ورزشگاه اصلی خود یعنی ورزشگاه جام جهانی سئول با تمام قوا متحد به شکست ایران شده بودند پس از گذشت ۱۵ دقیقه از شروع بازی بر بازی مسلط شدند و چند موقعیت خطرناک روی دروازه ایران به وجود آوردند. ایران نیز که برای حفظ رکورد گل نخوردن و نباختن در این دیدار حیثیتی مانند دیدارهای قبلی با جدیت تمام کار را دنبال می‌کرد و به جز ۱۵ دقیقه ابتدایی با بازی تدافعی چشم به ضد حملات و حملات سریع داشت.

شروع نیمه دوم اما با اخراج ناشیانه سعید عزت اللهی در همان دقایق ابتدایی کار را برای ایران سخت کرد و باعث شد ادامه کار با بازی تدافعی تر ایران و حملات کره جنوبی دنبال شود. ایران که با یک یار کمتر کمتر به حمله فکر می‌کرد در ادامه با اضافه کردن دو هافبک دفاعی دیگر یعنی علی کریمی و روزبه چشمی کمربند دفاعی را محکم تر کرد تا کره جنوبی به جز ضربات ایستگاهی نتواند دروازه ایران را تهدید کند.

در نهایت ایران با ارائه یک بازی منطقی و حساب شده توانست ضمن حفظ رکورد گل نخوردن در بازی‌های مقدماتی جام جهانی و نباختن به تیم‌های آسیایی در بازی‌های رسمی کار حریف سنتی خود یعنی کره جنوبی را برای صعود به جام جهانی سخت کند. با نتایجی که امروز به دست آمد بازی پایانی ازبکستان و کره جنوبی حکم فینال برای صعود به جام جهانی را دارد. دیداری که در ازبکستان برگزار می‌شود و ازبک‌ها برای صعود نیاز به پیروزی برابر کره دارند.

دقایق حساس:

دقیقه ۱۶- ارسال کره‌ای ها از سمت چپ در دو قدمی دروازه ایران با ضربه جائه سونگ همراه شد که توپ با فاصله بسیار کم از کنار تیر دروازه راهی بیرون شد.

دقیقه ۷۸- ضربه ایستگاهی وون یانگ با اختلافی کم از بالای دروازه ایران به بیرون رفت.

اتفاق ویژه:

علاوه بر حضور ۶۵ هزار هوادار سرخپوش کره در ورزشگاه جام جهانی سئول، نکته جالب توجه دیگر کاپیتانی احسان حاج صفی پس از روزهای پرفشار ماه اخیر بود. او در عرض چند روز از کابوس حذف از تیم ملی به کاپیتانی تیم ملی رسید. حاج صفی در اواسط نیمه دوم با تعویض دژاگه بازوبند را بر دست بست.

بهترین بازیکن:

در دیداری که همه بازیکنان تیم ملی به جز سعید عزت اللهی عملکرد مناسبی داشتند میلاد محمدی بدون شک بهترین بازیکن ایران ایران بود. او سمت چپ تیم ملی را غیر قابل نفوذ کرده بود. به غیر از او باید به بازی خوب حاج صفی و روزبه چشمی در مدت زمان حضورش در زمین نیز اشاره کرد.

کد خبر 317592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.