مسبب عدم استقبال برخی از جوانان از مساجد، امامان جماعت هستند

امام جمعه اصفهان گفت: اگر کسی در انجام مسئولیت ها و وظایف خود کوتاهی کند و کمتر از حد وسعش عمل کند برخلاف دستورات دین عمل کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت الله طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در اصفهان صبح امروز ضمن حضور در گردهمایی امامان جماعت مساجد اصفهان در هفته جهانی علامه مجلسی عنوان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید: لانکلف الله الا وسعها.

او ادامه داد: یعنی هر کسی باید طبق توان و حدودی که دارد به انجام وظایف و مسئولیت های خود بپردازد و نباید بیشتر و یا کمتر از آن عمل کند.

امام جمعه اصفهان با اشاره به اینکه کوتاهی در انجام مسئولیت به اندازه بیشتر از حد مسئولیت عمل کردن مذموم است گفت: اگر کسی باید نمازش را نشسته بخواند، نباید ایستاده نماز را اقامه کند، همانطور که اگر باید نمازش را ایستاده بخواند نباید قصور کرده و نماز را در حالت نشسته اقامه کند.

او با تاکید بر اینکه امامان جماعت هم باید در ابتدا حد وظایف و مسئولیت خود را در ادای رسالت امامت بشناسند عنوان کرد: وقتی شما به عنوان امام جماعت یک مسجد معرفی می شوید، امکانات بسیاری در اختیار شما قرار داده می شود. مردم به شما اعتماد می کنند و شما اعتباری در میان آنها پیدا می کنید.

وی افزود: مسجد در اختیار شما قرار می گیرد با همه امکاناتی که در آن وجود دارد. حالا اگر شما تنها به اقامه نماز جماعت در مسجد اکتفا کنید و دیگر خودتان را در برابر عملکردی بیش از این مسئول ندانید برخلاف دستور دین عمل کرده اید.

او با تاکید بر اینکه امام جماعت باید فرصت انتقال آموزه ها و مفاهیم دینی را برای مردم فراهم کند اظهار کرد: اگر جوانی لاابالی در نزدیکی شما هست و به مسجد نمی آید، شما مقصر هستید نه او. این شما هستید که نتوانسته اید او و امثال او را به مسجد بکشانید و این نشان می دهد که شما در انجام رسالتتان کوتاهی کرده و کمتر از حد توان و قدرتتان عمل کرده اید.

او با تاکید بر اینکه باید علاوه بر برنامه اقامه نماز در مساجد برنامه های دیگری هم برای مردم برگزار شود گفت: نهج البلاغه و صحیفه سجادیه که دو منبع غنی آموزه های دینی ما هستند چرا نباید ازسوی امامان جماعت برای مردم تفسیر شوند و آیا این کوتاهی در انجام وظیفه نیست؟

او در پایان خاطرنشان کرد: انشالله که خداوند توفیق خدمت به مردم را به همه ما عطا کند و بتوانیم در ادای وظایفمان در حد واقعی توان خودمان عمل کنیم.

کد خبر 317557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.