خانواده های شهدا یادگاران و مروجان فرهنگ غنی ایثار و شهادت هستند

لنجان_فرماندار شهرستان لنجان گفت: خانواده های شهدا یادگاران و مروجان فرهنگ غنی ایثار و شهادت هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، سید محسن سجاد در دیدار با خانواده شهدا به مناسبت هفته دولت، بازدید از خانواده شهدا را افتخاری برای مسؤولان دانست اظهار کرد: تکریم و تجلیل از خانواده شهدا تنها به بنیاد شهید مربوط نمی‌شود و همه دستگاه‌ها وظیفه خدمت‌گزاری به این عزیزان را دارند، شهرستان لنجان در این زمینه رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: وقتی تاریخ پرفراز و نشیب ملت ایران را ورق می‌زنیم، می‌بینیم که بدون ایثار، شهادت و حماسه‌آفرینی دلاور مردان این دیار نمی‌توانستیم به چنین جایگاهی از غرور و افتخار برسیم.

فرماندار شهرستان لنجان با بیان اینکه شهدا اولین کسانی هستند که وارد بهشت می شوند تصریح کرد: شهدای ما افرادی بودند که برای دفاع از جان و مال ملت خود جان شیرین خودشان را فدا کردند و باید بدانیم که مردم کشورمان تنها در یک مقطعی از زمان و در طول هشت سال دفاع مقدس بالغ بر دویست و ۳۰ هزار شهید را تقدیم اهداف والای انقلاب کرده اند.

وی با بیان این که در آموزه‌های دینی ما شهید دارای دو معنای خاص و عام است، اضافه کرد: در نگاه اول شهید به کسی گفته می‌شود که برای دفاع از وطن و مرزهای کشور جان خود را فدا می‌کند و در نگاه عام کسانی که برای کسب روزی حلال از خانه بیرون می‌آیند مجاهد فی سبیل الله محسوب می‌شوند و اگر در این راه عمرشان به پایان برسد این‌ها نیز اجر شهید را می‌برند.

سجاد عنوان کرد: باید توجه داشت آحاد مردم جامعه و بخصوص جوانان ایران اسلامی امروز در سایه رشادت‌های رزمندگان اسلام است که توانسته‌اند با افتخار و عزت تمام در عرصه‌های مختلف فرهنگی و علمی در جهان افتخارآفرینی کنند.

وی بیان کرد: شهدا خطر را به خوبی فهمیدند، دشمن را شناختند و سپس به میدان آمدند و به این دلیل در تاریخ جاودان هستند چراکه الگویشان امام حسین(ع) است که می‌گوید من حسینم و در برابر ظلم تسلیم نمی‌شوم و این رمز ماندگاری فرهنگ شهادت در ایران اسلامی است.

فرماندار شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: شهدای ما همان‌هایی هستند که به خاطر تکلیفشان از تمام لذت‌های دنیوی دست کشیدند و از هر آنچه که داشتند گذشند؛ با همه سختی‌ها جهاد کردند و قرب اصلی را به دست آوردند و ما نیز زمانی می‌توانیم از دین دفاع کنیم که دین را بشناسیم و در یک کلام شهدای ما دین‌شناسان خوبی بودند و جایگاه خاصی نیز به دست آوردند و خود را فدای دین کردند.

وی اذعام کرد: رزمندگان به پوشیدن لباس رزم و یا تبلیغ لسانی چنان روحیه ایثار و شهادتی را در جبهه منتشر می کردند که دشمن بعثی از جبهه مقاومت اسلامی ایران هراسان بود.


سجاد با تاکید بر ضرورت تبیین فرهنگ و سیره شهدا و مطالعه روش تفکر و زندگی آنان، تاکید کرد: بنابر این باید گفت در هر جامعه ای که فرهنگ شهید و شهادت به درستی تبیین، درک و عملیاتی شود، دشمنان اسلام چاره ای جز عقب نشینی و شکست نخواهند داشت.
وی با اشاره به اینکه مهمترین ویژگی شهدا، دو عنصر بصیرت و معرفت بود، تصریح کرد: امروز جامعه اسلامی ما به این دو عنصر اساسی به شدت نیازمند است، چرا که شهدا به این باور و معرفت رسیده بودند که پیام و کلام امام(ره)، همان کلام خداوند، پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) است، بنابراین باقیمت ترین سرمایه خود که جانشان بود را در راه اسلام و میهنشان تقدیم کردند.
فرماندار شهرستان لنجان ویژگی دیگر شهدا را استقامت و ایثار برشمرد و گفت: همواره پیام و مطالبه شهدا از ما، مقاومت و ایستادگی در برابر زورگویی های دشمنان و حرف باطل بود بنابر این امروز به شدت نیازمند این هستیم که فضا و فرهنگ شهید و شهادت را در جامعه به صورت شفاف تبیین و ترویج کنیم و فضای حاکم بر جامعه را به این سمت سوق دهیم تا دشمنان را همچون گذشته باشکست سنگین بدرقه سازیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه خانواده های شهدا یادگاران و مروجان فرهنگ غنی ایثار و شهادت هستند، یادآور شد: برنامه بازدید از خانواده شهدا همواره در دستور کار مسؤولان شهرستان لنجان قرار داشته و خوشبختانه در این زمینه دستاوردهای منحصر به‌ فردی نصیبمان شده است.

کد خبر 317476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.