عملیات ساخت ۲۰ واحد مسکونی ویژه مددجویان بهزیستی شهرضا آغاز شد

شهرضا – همزمان با هفته دولت، عملیات اجرایی ساخت ۲۰ واحد مسکونی ویژه مددجویان بهزیستی شهرضا که با اختصاص اعتباراتی به صورت بلاعوض و آورده شخصی متقاضیان تأمین شده، آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، محمدعلی صادقی - رییس اداره بهزیستی شهرضا، در مراسم آغاز عملیات احداث ۲۰ واحد مسکونی ویژه مددجویان بهزیستی این شهرستان با بیان اینکه این سازمان با حدود ۶۰ فعالیت عمده و بیش از ۱۶۰ فعالیت جزء و خرد در خدمت جامعه است، افزود: سلامت نگری و سلامت محوری، جایگزینی خدمات قادر سازانه در مقابل خدمات حمایتی، محور قرار دادن آسیب‌های اجتماعی در مقابل آسیب دیدگان و تبیین و شناخت علمی و سیستماتیک آسیب‌های اجتماعی و معلولیت ها از اهداف سازمان بهزیستی است.

وی با اشاره به اینکه اهداف توانبخشی نوین سازمان تغییر نگرش مردم و جامعه نسبت به معلولان و ورود معلولان در کلیه فعالیت های جامعه است، افزود: سلامت نگری و سلامت محوری، جایگزینی خدمات قادر سازانه در مقابل خدمات حمایتی، محور قرار دادن آسیب‌های اجتماعی در مقابل آسیب دیدگان و تبیین و شناخت علمی و سیستماتیک آسیب‌های اجتماعی و معلولیت ها از اداف سازمان بهزیستی است.

رییس اداره بهزیستی شهرستان شهرضا گفت: تأکید جدی بر تسهیل شرایط مشارکت و حمایت مردم در بخش غیر دولتی، بهینه سازی خدمات و کیفیت بخشیدن به آنها با هماهنگی درون بخشی و برون بخشی و ارزشیابی مستمر و حذف فعالیت های موازی از دیگر اهداف سازمان بهزیستی است.

صادقی تصریح کرد: سالمندان، بیماران مبتلا به ام. اس که دچار معلولیت شده اند، بیماران مبتلا به سرطان که دچار معلولیت شدند، افراد در معرض آسیب، افراد آسیب دیده اجتماعی، خانواده های دوقلوها و چندقلوها، خانواده های متقاضی فرزند خواندگی، خانواده های معتادان ودر یک کلام آحاد و گروه‌های مختلف جامعه از بدو تولد تا مرگ از گروه‌های تحت پوشش اداره بهزیستی شهرستان شهرضا است.

وی با بیان اینکه بیش از ۶هزارو ۹۵۰ نفر در سه حوزه توانبخشی، امور اجتماعی و امور فرهنگی تحت پوشش اداره بهزیستی شهرضا هستند، گفت: ۶۱ مرکز تحت نظارت بهزیستی در سطح شهرستان فعالیت می کنند.

رییس اداره بهزیستی شهرضا بیان کرد: فعالیت ۲ گروه همیار بهداشت روان با عضویت ۵۰ کارشناس و متخصص در امر فعالیت بهداشت روان جامعه، ۲۴ واحد مهدهای کودک خصوصی شهری و روستایی، ۳ مجتمع خدمات بهزیستی شهری و روستایی، یک کلینیک مددکاری اجتماعی شهری، یک واحد خانه کودک و نوجوان (خانه میلاد) برای نگهداری شبانه روزی ۱۵ کودک بی سرپرست و بد سرپرست از دیگر خدمات بهزیستی شهرستان در حوزه پیشگیری است.

صادقی با بیان اینکه پیش بینی دولت در برنامه توسعه ششم برای هر معلول حقوق اداره کار است، گفت: ۱۱۷وسیله توانبخشی برای گروه های مختلف معلولان وجود دارد که شامل عصا، ویلچر، واکر، تشک مواج و سمعک است اما در بخش سمعک و ویلچر برقی برای معلولان با کمبود روبه رو هستیم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته، ۷۲ زن تحت پوشش بهزیستی با ایجاد اشتغال توانمند شدند، گفت: ۲ میلیون و۲۰۰ هزارو تومان سرمایه کار ویژه زنان سرپرست خانوار به صورت بلاعوض پرداخت شده است.

رییس اداره بهزیستی شهرضا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز عملیات اجرایی احداث ۲۰ واحد مسکونی ویژه معلولان این شهرستان، عنوان کرد: این واحد های مسکونی با زیربنای ۲۵۰۰ متر مربع در زمینی به مساحت ۱۸۰۰ متر مربع و در قالب انعقاد تفاهم نامه‌ای با ادارات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، شهرسازی، بنیاد مستضعفان، شهرداری شهرضا، بنیاد خیران مسکن ساز و بهزیستی، انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: انشعابات آب و برق برای ساخت و ساز این بنا به صورت رایگان ارائه می شود.

رییس اداره بهزیستی شهرضا با بیان اینکه «پیش بینی می‌شود این واحدها تا سال آینده به بهره برداری برسد»، عنوان کرد: از مجموع اعتبارات در نظر گرفته شده برای اجرای این طرح، ۳۰۰ میلیون ریال به صورت بلاعوض، ۱۸۰ میلیون ریال از محل تسهیلات بنیاد مسکن و ۱۵۰ میلیون ریال نیز از محل آورده مددجویان متقاضی تأمین شده است.

در این مراسم، از خدمات محسن گلابی – فرماندار شهرضا، در حمایت از مددجویان بهزیستی این شهرستان تجلیل شد.

کد خبر 317443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.