هیچ‌چیزی مگر اسرار جنگی را از مردم مخفی نکنید/ضرورت بیان پیشرفت‌ها و دستاوردهای  انقلاب

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان گفت: از حقوق مردم نیز این است که حاکم هیچ‌چیزی را مگر اسرار جنگی، از مردم مخفی نکند اما بقیه چیزها را باید صادقانه به مردم بگوییم، اگر بی‌تدبیری کردیم و کاری را اشتباه انجام دادیم یا اصلاً انجام ندادیم به مردم بگوییم.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری ایمنا، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد صبح امروز در آیین گرامیداشت شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: وقتی اصحاب امام حسین (ع) برای وداع به خیمه حضرت می‌آمدند حضرت در چشم‌هایشان اشک جمع می‌شد، حضرت در یک مورد یکی از شهادت یاران خود ناراحت شد و آن‌هم حضرت عباس بود و برای بقیه خوشحال می‌شد که شهید شدند چراکه عاقبت‌به‌خیر می‌شدند.

وی با اشاره به وظیفه‌ای که بر عهده جانبازان است، بیان کرد: انصافاً کار جانبازان مشکل است و با شهدا قابل قیاس نیست چراکه آن‌ها قبل از این‌که کسی یا چیزی فریبشان دهد در همان جبهه با نیت خالصشان شهید شدند، کسانی که از دیار و وطنشان هجرت کردند و درراه خدا  سختی کشیدند و با دشمنان خدا جنگیدند و کشته شدند، خدا در قدم اول همه گناهان ریزودرشت آن‌ها را می‌بخشد.

امام‌جمعه اصفهان، ادامه داد: خدا شهدا را مستقیم وارد بهشت می‌کند بهشتی که نهرهایی زیر آن جاری است و این ثواب و اجری است که خدا به آن‌ها می‌دهد، شما نمی‌توانید اجری که خدا به این‌ها می‌دهد را بفهمید، و اما پیامبر می‌فرمایند اگر همه مردم آسمان‌ها و همه جنبندگان زمین در کشتن یک مؤمن شرکت کنند خدا همه آن‌ها را از سر در آتش می‌اندازد، اگر مؤمن را به خاطر این‌که مؤمن است بکشی این عذاب برای آن‌هاست؛ ارزش یک مؤمن مسلمان و باتقوا که درراه خدا مجاهدت دارد این است اگر همه انسان‌ها هم در کشتن او شرکت کنند خدا همه آن‌ها را در آتش جهنم خواهد کرد.

وی با بیان بخشی از یکی از نامه‌های امیرالمؤمنین (ع) در نهج‌البلاغه تصریح کرد: حضرت در این نامه وظایف متقابل مردم و حاکم را بیان می‌کند، امام در اول نامه می‌گوید از بنده خدا علی بن ابی‌طالب به رزمندگان مرزبان، نمی‌گوید من امیرالمؤمنین هستم می‌گوید من بنده خدا هستم، حضرت می‌گوید از حقوق والی یعنی حاکم این است که خودش را به خاطر یک فضیلتی که خدا به او داده تغییر ندهد، این‌طور نباشد که برای رأی گرفتن به مردم احترام بزارد و بعد از انتخابات مردم را به هیچ بگیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان افزود: اگر کسی قدرتمند شد، باید سعی کند قدرتی که خدا به او داده باعث نزدیکی او به خدا شود، نمونه آن شهیدان رجایی و باهنر بودند که با وجود آن که دو ماه رئیس‌جمهور بودند اما در همین دو ماه نه خوی اشرافی گری از خود نشان دادند نه از قدرت سو استفاده کردند؛ وقتی یک مقامی دارید بدانید خدا این مقام را داده و این مقام باید باعث نزدیکی و محبت و مهربانی به مردم شود.

وی در ادامه تشریح نامه امام علی (ع) گفت: از حقوق مردم نیز این است که حاکم  هیچ‌ چیزی را مگر اسرار جنگی از مردم مخفی نکند اما بقیه چیزها را باید صادقانه به مردم بگوییم، اگر بی‌تدبیری کردیم و کاری را اشتباه انجام دادیم یا اصلاً انجام ندادیم به مردم بگوییم.

امام‌جمعه اصفهان اضافه کرد: حاکم باید بیشتر از مردم بفهمد وگر نه شایستگی حکومت ندارد، حاکم باید حق مردم را در وقتش به‌جا بیاورد و از زمانش تأخیر نیندازد، این‌گونه نباشد که حقوق کارگر و کارمند خود را 5 ماه دیرتر بدهد، حاکم نباید کار مردم را از دستشان بکشد، همه مردم باید در برابر قانون برای حاکم یکسان باشند.

آیت‌الله طباطبایی نژاد یادآور شد: حضرت در ادامه این نامه می‌فرماید وقتی حاکم کارهای خود را انجام داد آن موقع مردم وظیفه‌ دارند از حاکم خود در جنگ و صلح تبعیت کنند، حضرت ادامه می‌دهند اگر من وظیفه خود را انجام دادم و شما به وظیفه‌تان عمل نکردید شدیداً برخورد خواهم کرد و  سرکشان را جریمه خواهم کرد.

وی، بیان پیشرفت‌ها و دستاوردهای پس از انقلاب را برای مردم ضروری دانست و عنوان کرد:  باید برای مردم بیان کنیم که در این 38 سال حکومت اسلامی چه جهش‌ها و پیشرفت‌هایی رخ‌داده، مردم گاهی از چیزی عصبانی می‌شوند و می‌گویند انقلاب چه‌کار کرد، انقلاب و خون شهدا جلوی خیلی از مفاسد را گرفته است، حکومت اسلامی باید به الگویی برای جهان تبدیل شود، کارهای زیرساختی زیادی در کل کشور انجام‌شده است.

امام‌جمعه اصفهان ادامه داد:  اول انقلاب در کشور تنها 350 روستا برق داشتند، امروز همه روستاها و شهرها به‌ برق سراسری و گاز سراسری وصل است، از همه این مسائل مهم‌تر، استقلال و عزت و سربلندی است که داریم، اگر مشورت‌ها و جوانان ما نبودند داعش نه از عراق و سوریه و لبنان بیرون رفته بود بلکه به‌طرف ایران نیز سرازیر شده بودند، کشورهایی که از رانده شدن داعش ناراحت هستند به خاطر مقابله ما با آن‌هاست و به همین خاطر از ما ناراحت هستند و این یعنی راه ما درست است.

وی با اشاره به ریزش‌ها و رویش‌های انقلاب اسلامی  یادآور شد: اگر ریزش‌هایی داریم اما رویش‌هایی نیز داریم که نمونه آن شهید حججی است، ایران دیگر به کفار وابسته نیست و این بالاترین عزت است، زندگی با ذلت یعنی زندگی تحت اراده کفار، باهمت جوانان این عزت و استقلال را به دست آورده‌ایم.

طباطبایی‌نژاد خطاب به کارمندان و مسؤولان خاطر نشان کرد: اگر مسؤولی یک اداره‌ای را خراب کرد کل ایران را خراب کرده است چراکه اگر مقام بالاتری داشت خرابی‌های بیشتری نیز به بار می‌آورد و اگر همان اداره خود را آباد کرده گویی کل ایران را آباد کرده است، وقتتان را با چایی خوردن و از این اتاق به آن اتاق رفتن تلف نکنید.

کد خبر 317408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.