نقش کلیدی مالکان ذوب اهن درحل بحران این کارخانه/گشایش قفل تولید ریل ملی درگرو بازار داخلی

لنجان_وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:برای فروش ریل ملی در بازار داخلیباید گفت شرکت راه آهن جمهوری اسلامی به دلیل بدهی های گذشته ای که به صورت سنواتی داشته است با مشکلاتی مواجه است و برای حل این مهم نیز راهکارهایی اتخاذ شده است تا با تشکیل جلسه با این شرکت مشکلات سر راه فروش ریل را مرتفع کنیم.

محمد شریعتمداری در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: بسیار خوشحالیم که امروز از کارخانه ذوب آهن، یکی از کارخانه های صنعتی قدیمی کشور و البته دارای توانایی ها و پتانسیل های عظیم بازدید داشتیم که با حجم علمیات قابل ملاحظه ای در تولید محصولات کشور داشته و یکی از تاثیرگذارترین واحدهای تولیدی کشور است.

وی افزود: امروز کارخانه ذوب آهن نه فقط خود یک واحد تولیدی است بلکه بسیاری از کارشناسان زوبده کشور بر این باورند، این ذوب آهن کارخانه است که در صنعت فولاد و جاجای میهن اسلامی ایفای نقش می کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: کارخانه ذوب آهن از توزیع کنندگان فن آوری ذوب فلز در کشور بوده و باعث افتخار است لذا باید توجه داشت به دلایل مختلفی که از گذشته های دور آغاز شده امروز کارخانه ذوب آهن دچار مشکلاتی است اما تمامی این مشکلات قابل حل بوده و این مجموعه می تواند با افزایش ظرفیت تولید به کار خود ادامه دهد.

شریعتمداری اضافه کرد: حل مشکل سرمایه در گردش این واحد تولیدی، برنامه ریزی مناسب برای پرداخت بدهی های قابل ملاحظه ای که در طول تاریخ برای آن به وجود آمده و همچنین روش صحیح برای پرداخت بدهی ها می تواند مشکلات این واحد تولیدی را کاهش دهد.

وی ادامه داد: ایفای نقش موثر مالکان این مجموعه در حل مشکلات کارخانه ذوب آهن یکی از مهمترین اصولی است که باید مورد توجه قرار گیرد و بر همین اساس امروز جمعی از نمایندگان مالکان این مجموعه بزرگ در جلسه ما حضور داشتند و تلاش کردیم آنها را به نقش سازنده خود بیشتر واقف کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: در این جلسه مطرح شد که وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی بخش صنعت کشور در کنار آنها و حامی کارخانه ذوب آهن برای حل مشکلات آن خواهد بود اما ایفای نقش مالکان اصلی و پیگیری فعالیت های مهم اجرایی در حوزه مدیریت این واحد صنعتی بزرگ از اموری است که باید به آن اهتمام ویژه ای داشت.

وی بیان کرد: باید توجه داشت برخی مسائل تاریخی قابل حل در کارخانه ذوب آهن وجود دارد که برای حل آنها دوماه مهلت معین شد تا با محوریت مالکان و همکاری وزرای ذی ربط در دولت برای حل آنها نقشه راه مناسب طراحی شود و همچنین این مهم زمان بندی روشنی داشته باشد تا بخشی از مشکلاتی که باید در طول این مدت زمان مرتفع شود روند روبه جلویی را طی کند.

شریعتمداری در ادامه خاطرنشان کرد: تولید ریل یکی از مهمترین فعالیت هایی است که دولت به آن اهتمام ویژه دارد و بسیار خورسندیم این واحد صنعتی موفق به تولید این محصول شده است.

وی اذعان کرد: باید توجه داشت امروز بخش قابل توجهی از ریل مورد نیاز کشور از کشورهای مختلف دنیا وارد می شود و طبیعی است که می توانیم با استفاده از این محصول داخلی نه تنها  به توسعه فعالیت این کارخانه کمک کرده بلکه ریلهای ایرانی در مسیر حرکت قطارهای کشور قرار گیرد که این مسئله خود یکی از افتخارات مهم برای کشور خواهد بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان یاداور شد: برای فروش ریل ملی در بازار داخلی نیز باید گفت شرکت راه آهن جمهوری اسلامی به دلیل بدهی های گذشته ای که به صورت سنواتی داشته است با مشکلاتی مواجه هستند و برای حل این مهم نیز راهکارهایی اتخاذ شده است تا با تشکیل جلسه با شرکت راه آهن جمهوری اسلامی مشکلات سر راه فروش ریل ملی را مرتفع کنیم اما باید توجه داشت مالکان ذوب آهن راه حل رفع این مشکل هستند و در طول این مسیر ما نیز مساعدتهای لازم را انجام خواهیم داد.

کد خبر 317342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.