بهره برداری از دستگاه آب شیرین کن روستای مهیار شهرضا

شهرضا – همزمان با فرارسیدن هفته دولت، فرایند بهره برداری از دستگاه آب شیرین کن روستای مهیار که با اختصاص اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان اجرا شده بود، آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، اصغر قاسمی – رییس شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان شهرضا در آیین بهره برداری از دستگاه‌های آب شیرین کن شهرستانهای شهرضا، فلاورجان و خورو بیابانک که در روستای مهیار شهرضا برگزار شد، عنوان کرد: از آنجا که این روستا دشت مهیار واقع شده مشکلات شدید ناشی از کمبود آب در این روستا به دلیل برداشتهای بی رویه چاه‌های آب کشاورزی و استمرار شرایط خشکسالی به یکی از چالشهای بزرگ روستاییان در سالیان اخیر تبدیل شده است.

وی ادامه داد: از تیرماه سال گذشته با حفاری و تجهیز و به بهره برداری رساندن یک حلقه چاه با عمق ۲۲۰ متر و دبی ۱۱ متر بر ثانیه، تا حدودی این مشکل بر طرف شد.

رییس شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان شهرضا پس از رفع مشکل آب شرب از نظر کمی، باتوجه به نامناسب بودن کیفیت آب، ضمن استمرار آبرسانی سیار با استفاده از ۱۰ تانکر ۶ هزار لیتری تلاشهای برای استقرار آب شیرین کن در این روستا انجام شد.

قاسمی تصریح کرد: زمینی به مساحت ۱۰۰ مترمربع با همکاری شورای اسلامی روستا به صورت هبه به شرکت آبفار شهرستان برای این منظور اختصاص پیدا کرد و بعد از آن قرارداد ساخت، نصب و راه اندازی سیستمهای حذف نیترات و املاح از آب شرب به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان با پیمانکار منعقد شد.

وی گفت: در حال حاضر این دستگاه آماده بهره برداری است و ظرفیت تصفیه ۳۰ مترمکعب آب در شبانه روز را دارد که اهالی روستا می‌توانند با استفاده از کارتخوان‌هایی به ظرفیت ۵، ۱۰ و ۲۰ لیتر از آن برداشت کنند.

به گزارش ایمنا، روستای مهیار در ۴۰ کیلومتری شمال شهرضا و در حاشیه جاده شهرضا – اصفهان واقع شده که طبق آخرین سرشماری در سال ۹۵ دارای ۱۱۳۴ نفر جمعیت و ۳۳۴ خانوار است.

کد خبر 317333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.