برپایی نمایشگاه بین‌المللی تکنولوژی سرامیک از ۱۵ شهریور ماه/مجوز بندر خشک به یزد داده شد

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های استان اصفهان با اشاره به برپایی نمایشگاه بین‌المللی تکنولوژی سرامیک از ۱۵ تا ۱۸ شهریور در محل دائمی نمایشگاه‌های اصفهان، گفت: مجوز بندر خشک به یزد داده شده است هرچند که این بندر به عنوان کل پارامتر توسعه و صادرات نیست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا رسول محققیان در نشست خبری نخستین نمایشگاه بین‌المللی تکنولوژی سرامیک، با بیان اینکه نمایشگاه بین‌المللی تکنولوژی سرامیک ۱۵ تا ۱۸ شهریور در محل دائمی نمایشگاه‌های اصفهان در پل شهرستان برگزار می‌شود، گفت: شرکت نمایشگاه‌ها بر این اعتقاد است که هر سال نمایشگاه‌های مورد نیاز و تقاضا را در دستور کار خودش قرار می‌دهد.

محققیان با بیان اینکه این نمایشگاه با نمایشگاه سرامیک متفاوت بوده و تولیدکنندگان را مخاطب قرار داده است، ادامه داد: بازدیدکننده این نمایشگاه‌ها، شامل انبوه‌سازان، مهندسان و شهروندان خواهند بود.

وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را ارتقای تکنولوژی و در ادامه افزایش صادرات دانست و تاکید کرد: ۴۰ شرکت داخلی در کنار رقبای خارجی آخرین دستاوردهای خود را در بحث فناوری‌های حوزه سرامیک به نمایش می‌گذارند

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های استان اصفهان تصریح کرد: به دلیل محدودیت مکانی حضور غرفه‌های سرامیکی کمتر و تمرکز بر فناوری‌های سرامیک است؛ همچنین همزمان با چهارمین کنگره کاشی و سرامیک و چاپ دیجیتال برگزار می‌شود که سه دوره قبلی آن در تهران انجام گرفت.

وی پیرامون چالش‌های صنایع به ویژه کاشی و سرامیک گفت: مهمترین چالش توسعه صادرات استان حمل و نقل است که باعث می‌شود هزینه تمام شده افزایش یابد و قدرت رقابت را از شرکت‌های داخلی می‌گیرد.

محققیان در خصوص ضرورت برگزاری نخستین نمایشگاه بین‌المللی تکنولوژی سرامیک تصریح کرد: طی یک دهه توسعه ناگهانی در کاشی و سرامیک توانسته ما را به جایگاه برتر در بین تولیدکنندگان جهانی برساند اما در حال حاضر و پس از گذشت چندین سال نیاز به بروز رسانی فناوری‌ها داریم.

وی با بیان اینکه متاسفانه نمایشگاه در کشور ما دارای یک ساماندهی یا متصدی نیست و این دولت و معاونت توسعه تجارت وزارت صنعت، معدن و تجارت ساماندهی را به عهده دارد، افزود: نگاه ۴ سال گذشته دولت به نمایشگاه‌ها نگاهی رقابتی بوده و هر نمایشگاهی که کیفیت بالاتری را ارائه دهد و بتواند بازار بیشتری را کسب کند طبیعتا در چرخه نمایشگاهی باقی مانده و بی کیفیت ها از دور رقابت خارج می شوند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های استان اصفهان ادامه داد: یک نمایشگاه از سه رکن اساسی مسئولان نمایشگاه، بازدیدکنندگان و غرفه‌دار تشکیل شده و اگر این سه رکن دست در دست هم بدهند همواره یک نمایشگاه مطلوب را خواهیم داشت و به نظر می رسد که با توجه به قطب بودن اصفهان و یزد در صنعت سرامیک این فضای نمایشگاهی می تواند نمود بسیار بالایی داشته باشد.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان با بیان اینکه زیرساخت های نمایشگاهی اصفهان به گونه ای است که بقیه نمایشگاه ها کمتر می توانند اولین ها را از آن بربایند، اظهار داشت: نگاه ما به نمایشگاه یک نگاه تخصص محور است و با وجود زیرساخت ها در اصفهان می توان گفت شرکت نمایشگاهی اصفهان یک شرکت نمایشگاه برتر محسوب می شود.

محققیان گفت: مجوز بندر خشک به یزد داده شده است هرچند که این بندر به عنوان کل پارامتر توسعه و صادرات نیست و مهمترین مشکل در توسعه صادرات مجموعه حمل و نقلی ما است که ترکیبی از ریل، بندر و جاده بوده و به طور کامل چنین ترکیبی در ایران نیست.  

کد خبر 317321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.