بدهی۱۱میلیاردتومانی ایرلاین‌ها به فرودگاه اصفهان/ برقراری پرواز اصفهان-دمشق از ۱۹ شهریور

مدیرکل فرودگاه استان اصفهان با تاکید بر اینکه شرکت وینسی فرانسه قرار است در قالب طرح توسعه فرودگاه اصفهان ۱۲۰ میلیون دلار در ۳۶ ماه سرمایه گذاری کند، گفت: مجموع بدهی‌ ایرلاین ها به فرودگاه شهید بهشتی اصفهان از سال ۹۵ تاکنون نزدیک به ۱۱ میلیارد تومان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا حسن امجدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه فرودگاه اصفهان به عنوان یکی از هفت فرودگاه های بین المللی کشور شناخته شده است، افزود: این فرودگاه رتبه سوم را از لحاظ تعداد مسافر ورودی و خروجی به کشور دارد همچنین در پذیرش مسافران داخلی رتبه پنجم را دارد.

وی با اشاره به موقعیت ویژه فرودگاه اصفهان، گفت: فرودگاه شهید بهشتی از لحاظ گردشگری و همچنین موقعیت استراتژیک اصفهان جایگاه ویژه ای در کشور دارد.

مدیرکل فرودگاه استان اصفهان با بیان اینکه گردشگری یکی از بزرگترین صنایع دنیا و موتور توسعه هر کشوری است، افزود: از طریق صنعت گردشگری درآمد زیادی حاصل می شود.

وی با تاکید بر اینکه طی پنج سال گذشته صنعت گردشگری رشد بالایی داشته است، بیان داشت: قبل از دولت یازدهم ٦١ هزار گردشگر از طریق فرودگاه به اصفهان سفر کردند که این آمار در سال ٩٥ پنج برابر و به ۳۵۱ هزار گردشگر افزایش یافته است.

امجدی با اشاره به اینکه فرودگاه دروازه طلایی ورود گردشگر داخلی و خارجی است، بیان داشت: توسعه فرودگاه اصفهان گلوگاه هایی دارد که باید برطرف شود.

عبور روزانه بیش از ۶۰ درصد پروازهای کشور بر فراز فرودگاه اصفهان

وی به موقعیت استراتژیک استان اصفهان در کشور اشاره کرد و بیان داشت: استان اصفهان در مرکز کشور و در مسیر کریدور شمال-جنوب و شرق-غرب قرار گرفته که روزانه بیش از ۶۰ درصد پروازهای کشور از فراز فرودگاه اصفهان عبور می‌کند.

مدیرکل فرودگاه استان اصفهان با بیان اینکه اصفهان، استان معین پایتخت و ۱۲ استان دیگر است، تاکید کرد: اگر به هر دلیلی پروازی موفق به فرود نشود، فرودگاهی جایگزین برای فرود آن پرواز در نظر گرفته می‌شود که فرودگاه شهید بهشتی اصفهان جایگزین فرودگاه امام خمینی(ره)، مهرآباد و بسیاری از فرودگاه‌های کشور است.

وی با بیان اینکه در تاریخ های ۵ مرداد ماه ۹۵، ۴ و ۷ دی ماه ۹۵ فرودگاه اصفهان میزبان فرود پروازهای فرودگاه های امام خمینی و مهرآباد شد، افزود: در تاریخ ۴ دی ماه ۹۵ بیش از ۲۱ پرواز در شرایط اضطراری در پارکینگ فرودگاه شهید بهشتی اصفهان پارک شد در حالیکه ظرفیت پارکینگ فرودگاه شهید بهشتی پذیرای ۱۰ پرواز اضطراری در روز را دارد.

امجدی همچنین یادآور شد: سال گذشته ۱۲ پرواز اضطراری و در سه ماهه نخست امسال نیز ۳ پرواز اضطراری در فرودگاه اصفهان فرود آمد.

برقراری پرواز مستقیم اصفهان به دمشق از ۱۹ شهریور ماه

وی پیرامون اقدامات فرودگاه اصفهان با آژانس های هواپیمایی برای جذب گردشگر و توسعه صنعت گردشگری، بیان داشت: در این خصوص چندین جلسه با آژانس داران در راستای جذب گردشگر داخلی و خارجی برگزار شد و در این راستا از ۱۹ شهریور ماه به صورت هفتگی پرواز به دمشق توسط شرکت هواپیمایی "شام‌ویکس" برقرار خواهد شد.

امجدی با اشاره به پروازهای جدید فرودگاه شهید بهشتی اصفهان، گفت: پرواز مستقیم اصفهان-وین به صورت ۴ روز در هفته و پرواز مستقیم اصفهان-ازمیر چهارشنبه هر هفته، پرواز مستقیم اصفهان-سن ‌پترزبورگ به صورت یک روز در هفته و پرواز مستقیم اصفهان-تفلیس نیز طی دو روز در هفته انجام می شود.

وی با بیان اینکه تعداد ۲۳ هزار و ۴۵۴ پرواز از اول تیرماه ۹۴ تا ۳۱ خرداد ماه ۹۵ در فرودگاه شهید بهشتی اصفهان صورت گرفته که رشد ۱۳.۲ درصدی را به همراه داشته است، افزود: در این بازه زمانی ۲ میلیون و ۷۰۴ هزار و ۴۴۱ مسافر در پروازهای این فرودگاه جابجا شده‌اند که رشد ۱۵ درصدی داشته است.

انجام روزانه ۷۰ پرواز داخلی و ۱۲ پرواز خارجی از مبدا فرودگاه اصفهان

مدیرکل فرودگاه استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر ۱۹ پرواز به مقاصر داخلی و ۱۴ پرواز خارجی از فرودگاه شهید بهشتی اصفهان برقرار است، افزود: پرواز مستقیم اصفهان-آدنا و اصفهان- مسکو نیز از دیگر مسیرهای جدید پروازهای خارجی از فرودگاه شهید بهشتی اصفهان است.

وی اضافه کرد: روزانه ۷۰ پرواز داخلی و ۱۲ پرواز خارجی از مبدا فرودگاه شهید بهشتی اصفهان انجام می شود.

امجدی تصریح کرد: شرکت‌های آتا، ایران‌ایر، ایرتور، آسمان، تابان، ماهان، زاگرس، معراج، کیش‌ایر، نفت و کاسپین از شرکت‌های هواپیمایی فعال داخلی فرودگاه شهید بهشتی اصفهان هستند.

مدیر کل فرودگاه‌های استان اصفهان متذکر شد: همچنین شرکت‌های ترکیش‌ایر، العراقیه، العربیه، فلای‌دبی، تیل‌ویند، اتریش‌ایر، پگاسوس و چام‌وینگز از شرکت‌های هواپیمایی فعال خارجی فرودگاه شهید بهشتی اصفهان است.

وی تاکید کرد: شرکت‌های هواپیمایی سامان، همراه کوشا کیش و هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از جمله شرکت‌های خدمات فرودگاهی و هلدینگ فعال فرودگاه شهید بهشتی اصفهان است.

عمر ناوگان هوایی کشور بین ۲۰ تا ۲۴ سال است

وی در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص عمر ناوگان هواپیمایی کشور، بیان داشت: متاسفانه تحریم‌ها موجب شد با جلوگیری از ورود هواپیماهای جدید عمر ناوگان هوایی کشور بین ۲۰ تا ۲۴ سال باشد همچنین بیشتر تأخیرا پروازهای کشور به دلیل مشکلات ناشی از تحریم است که امیدواریم در شرایطی که بعد از برجام هستیم با ورود هواپیماهای جدید عمر ماوگان هوایی کاهش چشمگیری یابد.

امجدی در ادامه در خصوص آماده سازی زیرساخت های فرودگاه اصفهان برای توسعه گردشگری، گفت: از ابتدای فعالیت خود در فرودگاه اصفهان اقدام به شناسایی گلوگاه های آن کردیم و با توجه به اینکه فرودگاه دروازه طلایی هر شهر است نیازمند توجه فراسازمانی دارد.

وی به محدودیت پارکینگ هواپیمایی فرودگاه اصفهان، افزود: خوشبختانه مجوز توسعه پارکیمگ فرودگاه اجذ شده و مشاور آن انتخاب و قرار است تا پایان امسال طرح مشاور برای افزایش فضای پارکینگ فوردگاه ارائه شود.

به گفته مدیر کل فرودگاه‌های استان اصفهان، تا پایان امسال مناقصه توسعه پارکینگ فرودگاه شهید بهشتی اصفهان انجام خواهد شد.

CIP فرودگاه اصفهان طی ۱۵ ماه دیگر اجرایی می شود

وی با اشاره به CIP فرودگاه اصفهان و ایجاد CIP موقت در این فرودگاه، گفت: CIP موقت فرودگاه کلنگ زنی شده و قرار است طی ۱۵ ماه آینده اجرایی شود.

امجدی همچنین به محدودیت ترمینال فعلی فرودگاه اصفهان اشاره کرد و بیان داشت: کلنگ زنی این طرح زده شده و قرار است مساحت ترمینال خارجی فرودگاه اصفهان از ۶ هزار متر مربع به ۱۴ هزار متر مربع افزایش یابد.

وی با تاکید بر اینکه اراضی که در اختیار فرودگاه اصفهان است تقریباً اشباع شده و ما با محدودیت اراضی مواجه هستیم، گفت: اگر قرار باشد این فرودگاه توسعه پیدا کند باید از طریق دولت پیگیری شود که البته جزو اولویت‌های دولت است.

مدیر کل فرودگاه‌های استان اصفهان ادامه داد: امیدواریم در آینده‌ای نزدیک با امضای تفاهمنامه‌ای از طریق وزارت دفاع، اراضی قابل توجهی برای توسعه فرودگاه شهید بهشتی اصفهان به این فرودگاه تحویل داده شود که در این صورت تغییر بسیار شگرفی در توسعه صنعت گردشگری استان اصفهان رخ خواهد داد.

سرمایه گذاری ۱۲۰ میلیون دلاری شرکت وینسی فرانسه در فرودگاه اصفهان

وی تاکید کرد: در آینده با امضای تفاهم نامه ای ۴۰۰ هکتار اراضی وزارت دفاع تحویل فرودگاه اصفهان می شود که موجب توسعه صنعت گردشگری خواهد شد.

مدیر کل فرودگاه‌های استان اصفهان با تاکید بر اینکه شرکت وینسی فرانسه قرار است در قالب طرح توسعه فرودگاه اصفهان ۱۲۰ میلیون دلار در ۳۶ ماه سرمایه گذاری کند و ترمینال جدیدی در فاز اول به مساحت ۲۵ هزار متر مربع ایجاد کند که در فاز دوم ۳۵ هزار متر مربع افزایش خواهد یافت.

به گفته امجدی، توسعه فرودگاه اصفهان در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی می تواند بیش از چهار هزار شغل را به طور مستقیم و غیر مستقیم ایجاد کند.

امجدی در ادامه با اشاره به میانگین تأخیر در پروازهای استان اصفهان گفت: میانگین تأخیر در پروازهای ورودی و خروجی از مبدأ فرودگاه شهید بهشتی اصفهان ۱۶ دقیقه به ازای هر پرواز است که بخش عمده این تأخیرات مشکلات ناشی از تحریم‌هاست.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا در خصوص بدهی ایرلاین ها به فرودگاه شهید بهشتی اصفهان، بیان داشت: مجموع بدهی‌ ایرلاین ها به فرودگاه شهید بهشتی اصفهان از سال ۹۵ تاکنون نزدیک به ۱۱ میلیارد تومان است.

کد خبر 317301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.