مشکل اصلی هیأت کبدی نداشتن سالن اختصاصی است

رییس هیأت کبدی استان اصفهان گفت: مشکل اصلی هیأت نداشتن سالن اختصاصی برای تمرین ورزشکاران است و تنها چند سانس از سالن ورزشگاه کوثر در اختیار هیأت کبدی قرار دارد.

سید احمد حجازی در گفتگو با خبرنگار ایمنا، در مورد برنامه‌های این هیأت اظهار داشت: بر اساس تقویمی که فدراسیون در ابتدای سال اعلام کرد تقویم سالیانه هیأت را تنظیم و تفاهم‌نامه‌ای با اداره‌کل ورزش و جوانان استان انجام داده‌ایم. بر اساس اعلام فدراسیون، مسابقات نوجوانان، جوانان و بزرگسالان کشور آقایان و بانوان را از ابتدای سال پیش‌رو داشتیم.

وی ادامه داد: در مسابقات کشوری آقایان در رده سنی نوجوانان که در کردستان برگزار شد توانستیم مقام اول و در رده سنی جوانان در زابل مقام سوم را کسب کنیم. متأسفانه فدراسیون مسابقات بزرگسالان آقایان و بانوان را لغو کرده است که علت این کار را نمی‌دانیم اما در نامه‌ ارسالی از سوی فدراسیون قرار است مسابقات در قالب لیگ برگزار شود.

رییس هیأت کبدی استان اصفهان در خصوص آمادگی تیم‌های بزرگسالان برای حضور در مسابقات، بیان داشت: تیم آقایان خوب، منسجم، جوان و بومی هستند و هیچ بازیکنی را از خارج استان به تیم اضافه نکرده‌ایم. تیم بانوان هم امسال شرایط خوبی دارد و می‌توانم بگویم یکی از فینالیست‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور می‌تواند تیم بانوان اصفهان باشد.

وی ادامه داد: متأسفانه در رده سنی پایه بانوان به دلیل اینکه هنوز مربی خوبی در بخش بانوان نداریم نتوانستیم تیمداری کنیم. سال گذشته در رده سنی پایه بانوان تیم داشتیم اما با توجه به اینکه مربیان درجه سه که تازه شروع به کار کرده بودند به‌عنوان کادر فنی انتخاب شدند، نتایج ضعیفی کسب کردیم. برنامه امسال هیأت رفع مشکلات در این زمینه است.

حجازی اظهار کرد: اردوهای بسیاری برای تیم‌های بانوان برنامه‌ریزی کرده‌ایم که هر ماه برگزار می‌شود و در بخش آقایان نیز برای تیم دولت‌آباد که تنها نماینده آقایان در مسابقات است نیز همین برنامه را در نظر داریم.

وی در پاسخ به این سوال که برنامه کلاس‌های آموزشی هیأت به چه صورت است، گفت: درخواست برگزاری دوره مربیگری و داوری را به فدراسیون اعلام کرده‌ایم و منتظر صدور مجوز برای شروع این دوره‌ها هستیم. شرایط را برای آشنایی بیشتر دانشجویان رشته تربیت‌بدنی و حضور در دوره‌های آموزشی نیز فراهم کرده‌ایم.

رییس هیأت کبدی استان اصفهان با اشاره به اینکه کبدی رشته‌ای نوپا است و هنوز در کشور جا نیفتاده و مسابقات آن هم از طریق رسانه‌های تصویری پخش نمی‌شود، ادامه داد: برای معلمان ورزش آموزش و پرورش نیز دوره‌های ویژه‌ای برگزار می‌کنیم.

وی در همین خصوص افزود: با شهرداری اصفهان تعاملاتی داشته‌ایم و قرار است مسابقاتی در قالب جشنواره برگزار کنیم. به احتمال زیاد این مسابقات در فضای باز برگزار می‌شود تا فرصتی برای آشنایی شهروندان با ورزش کبدی باشد.

حجازی در مورد درآمد هیأت کبدی و جذب اسپانسر تصریح کرد: : رشته کبدی مانند فوتبال و رشته‌های دیگر پول‌ساز و درآمدزا نیست نیست. حتی دوره‌های آموزشی این هیأت رایگان است و حقوق مربیان از بودجه هیأت پرداخت می‌شود. در بسیاری از مواقع برای جذب علاقه‌مندان لباس و امکانات نیز در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم.

وی ادامه داد: شرایط هیأت کمی سخت است اما خوشبختانه امسال از نظر کسب مقام و دعوت بازیکنان به تیم ملی عملکرد بسیار خوبی داشته‌ایم. شهرستان‌های استان و به خصوص دولت‌آباد در این رشته بسیار خوب کار می‌کنند و منطقه برخوار اصفهان یکی از قطب‌های کبدی استان است و هیأت نیز هر کاری از دستش برآید برای ورزشکاران این منطقه انجام می‌دهد.

رییس هیأت کبدی استان اصفهان در خصوص مسابقات کبدی ساحلی قهرمانی کشور، بیان کرد: تیم ورزنه نماینده استان برای حضور در این رقابت‌ها است. این رقابت‌ها از نظر تعداد تیم‌های شرکت‌کننده بی سابقه است. سال‌های گذشته حداکثر با هشت تیم برگزار شد اما امسال ۱۸ تیم برای حضور در این رقابت‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی ادامه داد: تیم کبدی ساحلی را به تازگی راه‌اندازی کرده‌ایم و بازیکنان خوشبختانه از پتانسیل بسیار خوبی برخوردار هستند و می‌تواند جزو چهار تیم برتر کشور باشد. البته نمایندگان استان اصفهان برای حضور در این رقابت‌ها تنها یک ماه تمرین داشته‌اند ولی از لحاظ آمادگی‌بدنی در شرایط خوبی قرار دارند. متأسفانه ما از نظر مربی مشکل داریم. سال گذشته دوره‌های مربیگری برگزار کردیم اما مربیان برای کسب تجربه نیاز به زمان دارند.

حجازی ادامه داد: به مربیانی که قبلاً در هیأت فعالیت داشته‌اند به دلیل برخی مشکلات، لطمه زیادی وارد شد و با اصرار و درخواست هم نتوانستیم آن‌ها را برگردانیم و به همین دلیل مجبور شدیم از صفر شروع کنیم. تنها مربیانی که به ما کمک کردند، مربیان دولت‌آباد بودند.

وی در مورد مشکلات هیأت کبدی خاطرنشان کرد: از لحاظ سخت‌افزار مشکلات زیادی داریم و در مرکز استان سالنی که ورزشکاران بتوانند تمرین کنند در اختیار نداریم و تنها سالن قابل استفاده کوثر ملک‌شهر است که فقط چند سانس آن به ما تعلق دارد اما با صحبت‌هایی که با سلطان‌حسینی مدیرکل ورزش و جوانان انجام دادیم، قرار است یکی از سالن هایی که توسط خیرین درحال احداث است در اختیار هیأت کبدی استان قرار دهند.

کد خبر 317271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.