لزوم توسعه عمودی در بخش کشاورزی کشور

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: کشور ما ظرفیت توسعه افقی در بخش کشاورزی را  ندارد و باید به دنبال توسعه عمودی یعنی بهره وری در این امر باشیم.

علی مراد اکبری در حاشیه پانزدهمین کنگره علوم خاک ایران به خبرنگار ایمنا گفت: سطح وسیعی از دنیا درگیر مسئله خاک است و مغفولیت و مظلومیت خاک هر دو مقوله پیچیده ای است که توجه زیادی به آن نشده است.

وی در ادامه افزود: کشور ما ظرفیت توسعه افقی در بخش کشاورزی را ندارد و باید به دنبال توسعه عمودی یعنی بهره وری در این امر باشیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه خوشبختانه حساسیت و توجه به بحث خاک از مسئولین تا اساتید دانشگاه ها، محققین و مردم زیاد شده، گفت: مسئله خاک به یک گفتمان فراگیر تبدیل شده است ولی با این وجود باید این حساسیت ها را افزایش دهیم.

اکبری خاطر نشان کرد: هرگونه برنامه ریزی برای آب بدون توجه به خاک، بیراهه است زیرا خاک مخزن آب است و باید سعی کنیم جایگاه ایران را در مجامع بین المللی در بحث خاک ارتقائ دهیم.

وی ارزیابی و مونیتورینگ خاک‌های سالم و مطالعه و طراحی رویکرد به‌هم‌تنیده انرژی، آب و خاک را از جمله پیشنهادهای مؤثر در این زمینه عنوان کرد.

کد خبر 317158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.