بهره‌برداری از ۲۵ طرح آبرسانی روستایی استان اصفهان در هفته دولت

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان از افتتاح و بهره برداری ۲۵ طرح آبی روستایی با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان در روزهای باقی مانده از هفته دولت امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا محمدحسین قرائتی با اعلام این خبر، اظهار داشت: این طرح ها شامل افتتاح و بهره برداری از ۸ طرح آبرسانی، ۱۲ طرح اصلاح و بهسازی شبکه، ۳ مجموعه آب شیرین کن و ۲ تصفیه خانه است.
وی ادامه داد: در این طرح ها عملیاتی همچون اصلاح و بهسازی ۸۶ کیلومتر شبکه آبی، احداث ۱۰ کیلومتر خط انتقال، ساخت مخزن آب در مجموع به حجم ۲ هزار و ۳۰۰ متر مکعب و راه اندازی ایستگاه پمپاژ انجام می شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان بیان داشت: ۳۵ هزار نفر جمعیت روستایی در اردستان، خوروبیابانک، تیران و کرون، شهرضا، فلاورجان، دهاقان، فریدن، لنجان، کاشان و اصفهان از این طرح ها بهره مند می شوند.
وی خاطرنشان کرد: در سال های ۹۴ و ۹۵ نیز ۱۶۸ مجتمع آبرسانی با هدف تامین آب شرب سالم و پایدار برای مجموعه روستاهایی در استان اصفهان با جمعیت ۲۱۸ هزار نفر و با هزینه ای بالغ بر ۳۲ میلیارد و ۴۸ پروژه آبرسانی به تک روستاها با جمعیتی افزون بر ۶۰ هزار نفر با اعتبار ۱۴ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.
قرائتی اضافه کرد: هم اینک ۹۰ درصد از روستاهای استان اصفهان از آب شرب سالم و پایدار استفاده می کنند و مابقی نیز بطور سیار با حجمی بالغ بر هزار و ۳۰۰ متر مکعب در روز به آنها آبرسانی می شود.

کد خبر 317040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.