همانند دوران ۸ ساله دفاع مقدس، باید در جنگ اقتصادی هم پیروز شویم

رییس سازمان بسیج اصناف کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر در جنگ اقتصادی هستیم و این ناشی از شناخت دشمن از ضعف ماست گفت: دوران ۸ ساله جنگ هم با ایستادگی در برابر دشمان پیروز شدیم، امروز هم باید با مقاومت در سنگرهای اقتصادی بر این جنگ پیروز شویم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامرضا حسن پور شامگاه یکشنبه در یادوراه شهدای بسیج اصناف که در حسینیه رضوی برگزار شده اظهار کرد: بسیاری از بازاریان ما در دوران جنگ کار خود را رها کردند و به میدان جنگ رفتند و در حال حاضر هم اصناف و بازاریان در میدان نبرد با دشمنان قرار دارند.

حسن پور با اشاره به تعطیلی چند ماهه بازار اصفهان گفت: الان جیهه اصلی ما جنگ اقتصادی است و هر واحد صنفی سنگری به نام اقتصاد و فرهنگ دارد و همانطور که جنگ ۸ ساله را پیروز شدیم امروز هم باید با دست به دست هم دادن حربه اقتصادی دشمن را رفع کنیم.

وی با اشاره به اینکه دشمن متوجه شده نقطه ضغف ما کجاست گفت: از این رو با دست گذاشتن روی ضعف اقتصادی دارد به ایران ضربه وارد می کند.

از دولت انتظار حمایت داریم

رییس سازمان بسیج اصناف کشور با اشاره به اینکه ما از دولت درخواست همکاری داریم بیان کرد: ما از مشکلات دولت باخبریم اما انتظار همکاری هم داریم.

وی افزود: شما اصناف در بازار داخلی و صادرات فرمانده هستید و ما هم سربازی شما را می کنیم.

حسن پور اذعان کرد: تمامی نیروهای بسیج و سپاه و در خدمت اصناف هستند و وزرای اقتصادی باید ببینند آیا فعالیت های اقتصادی ما در راستای اقتصاد مقاومتی حرکت می کنیم؟

وی تصریح کرد: امام (ره) بازار را بازوان انقلاب می دانستند و حمایت از اصناف حمایت از انقلاب است.

رییس سازمان بسیج اصناف کشور با اشاره به راه اندازی مرکز تجاری ترکیه ای در مرکز تهران گفت: این با کدام یک از سیاست های اقتصاد مقاومتی هماهنگ است؟

شهید حججی اصفهان را سرافراز کرد

حسن پور با اشاره به برافراشته شدن پرچم اصفهان در مدتی قبل گفت: با شهادت محسن حججی باز هم پرچم اصفهان برافراشته شد و ایشان هم به نوعی از اصناف به حساب می آیند.

وی با اشاره به اینکه هیچ چیز در عالم اتفاقی نیست گفت: این شهید زحمت کشیده بود، در اردوهای جهادی شرکت کرده بود، تقوا پیشه کرده بود، برای همین هم به درجه والای شهادت نائل شد.

رییس سازمان بسیج اصناف کشور با اشاره شهادت این شهید گفت: در دوران جاهلیت هم به ایام حرام احترام می گذاشتند در حالی که داعش شرارت را به اوج خود رسانده است، اما بدانید دشمن هیچ غلطی نمی تواند بکند.

نقش مهم شهید عراقی در انقلاب

وی با اشاره به چهارم شهریور روز بسیج اصناف که به خاطر شهادت شهید عراقی نامگذاری شده است اظهار کرد: شهید عراقی کارگری می کرد و شرایط کاری سختی داشت و خداوند ظرفیتی به ایشان داد که در جریان انقلاب نقش اساسی ایفا کرد.

حسن پور افزود: در سفری که امام (ره) به پاریس داشتند شهید عراقی پس از ۱۳ سال زندان کشیدن به محضر امام رفت و به عنوان مدیر اجرایی نقش ایفا کرد.

وی با اشاره به اینکه این شهید موتور محرکه انقلاب بود گفت: پس از پیروزی انقلاب امام فرمان دادند که برو در موسسه فرهنگی کیهان و آن جار را سامان ده که این شهید پس از این چهره ای فرهنگی به خود گرفت.

رییس سازمان بسیج اصناف کشور اضافه کرد: امام فرمودند شهادت این شهید برای من سنگین بود و شهید عراقی یک نفر نه ۲۰ نفر بود.

حسن پور اضافه کرد: جرم این شهید حزب الهی بودنش بود و باید اذعان کرد که اصناف نقش عمده ای در انقلاب داشتند.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۱۱ هزار شهید اصناف و بازار شناخته شده که اطلاعاتشان در نرم افزایی تهیه شده است.

آرامش خود را مدیون شهداییم

در ادامه این جلسه رییس اتاق اصناف اصفهان با اشاره به اینکه امنیت و آرامش خود را مدیون شهدا هستیم گفت: در این میان شهدای خانواده های اصناف از هیچ خدمتی فروگذار نکردند.

رسول جهانگیری با اشاره به اینکه در دوران تحریم ها نیز هیچ گاه اصناف از خدمتگذاری فروگذار نکردند گفت: اصناف با عبور از مباحث سیاسی تنها به فکر رونق شهری بودند و در این راه هم سربلند بودند.

وی نصریح کرد: اصناف هیچ گونه خواسته ای از دولت ندارند اما وقتی قرار است قانون ویژه ای دیده شود باید شرایط اصناف هم در نظر گرفته شود.

رییس اتاق اصناف اصفهان تصریح کرد: چنین جلساتی نمایشی نیست بلکه با این جلسات یادآوری می کنیم که ما به خون شهدا مدیون هستیم، این درحالی است که کشورهای مختلفی از نعمت امنیت بی بهره اند.

کد خبر 316911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.