افتتاح باغ موزه شهروند، اقدامی برای معرفی فرهنگ غنی مردم شهرضا

شهرضا – شهردار شهرضا گفت: افتتاح باغ موزه شهرضا گامی مؤثر در راستای حفظ میراث ماندگار شهرضا و جلوگیری از فراموشی ارزشهای متعالی فرهنگ آن است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، رحیم جافری در جلسه شورای اداری این شهرستان عنوان کرد: یکی از خدمات شهرداری در مدت ۲۰ ماه گذشته اصلاح بلوار آیت الله طالقانی با اختصاص اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد ریال با هدف بهسازی یکی از مهمترین مبادی ورودی و خروجی شهر بوده است.

وی اظهار کرد: احداث میهمانسرای شهرداری با اختصاص اعتباری بالغ بر ۲۳ میلیارد ریال از جمله دیگر اقدامات شهرداری در مدت ۲۰ ماه گذشته بوده است.

شهردار شهرضا تصریح کرد: یکی از مهمترین وظایف شهرداری های ساماندهی و بهسازی وضعیت تجازی و ایجاد تسهیلاتی برای رونق کسب و کار شهروندان است که شهرداری شهرضا در این زمینه هم طرحهایی را اجرا و پروژه‌هایی را نیز در دست اجرا دارد.

جافری اضافه کرد: پروژه مجتمع تجاری باغملی که از سالهای گذشته در دستور کار شهرداری قرار داشته در مدت ۲۰ ماه گذشته با اختصاص اعتباری بالغ بر ۳۳۰ میلیارد ریال به اتمام رسیده و واحدهای تجاری آن آماده واگذاری است.

وی عنوان کرد: از جمله وظایف شهرداریها کمک به اصلاح و بازسازی اماکن تاریخی و جلوگیری از نابودی آنها است، شهرداری شهرضا نیز در این زمینه با اختصاص اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیون ریال پروژه اجرای سنگفرش بخشی از محوطه کارخانه تاریخی نوین را اجرا کرده است.

شهردار شهرضا تلاش در جهت حفظ فرهنگ، آداب و رسوم مردم را از جمله دیگر وظایف شهرداریها در بخ فرهنگی برشمرد و افزود: احداث مجموعه فرهنگی باغ موزه شهروند با اختصاص اعتباری بالغ بر ۲۶ میلیارد ریال در این راستا انجام شده است.

جافری تصریح کرد: در این مجموعه بخشهایی برای معرفی سرداران شهید، علما و مشاهیر و آثار تاریخی شهرضا وجود دارد.

کد خبر 316902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.