افتتاح  ۴۷۴ پروژه برق‌رسانی شهرستان اصفهان با اعتباری ۸۳۸ میلیارد ریال در هفته دولت

مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان گفت: همزمان با هفته دولت ۴۷۴ پروژه کوچک و بزرگ برق رسانی، ایجاد روشنایی معابر، بازسازی شبکه های برق شهری و روستایی با اعتباری بالغ بر ۸۳۸ میلیارد ریال در شهرستان اصفهان افتتاح و در مدار قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا پیرپیران پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح های مختلف افتتاحی در این هفته، بیان داشت: ایجاد ظرفیت برای انشعابات جدید در شهرها و روستاهای شهرستان، تبدیل شبکه های هوایی به زمینی که به دنبال آن زیباسازی مبلمان شهری و کاهش خاموشی ها و کاهش تلفات برق را به دنبال خواهد داشت از دیگر پروژه های عملیاتی در این هفته است.

وی افزود: ظرفیت سازی برای رسیدگی به درخواست های جدید مردم، افزایش ضریب پایداری شبکه های برق با بهره برداری از ۳۲۸ دستگاه پست زمینی و هوایی، ۶۲ کیلومتر کابل کشی فشار متوسط و ضعیف و ۲۸۲ کیلومتر شبکه هوایی فشار متوسط و ضعیف در بافت های سنتی اصفهان صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان، به زیباسازی مبلمان شهری اصفهان اشاره کرد و گفت: نزدیک به ۶۱ کیلومتر روشنایی به مبلغ ۴۹ میلیارد ریال زیبایی شهر را دوچندان کرده است که عملیات اجرایی آن پایان یافته و در هفته دولت به صورت رسمی افتتاح می شود.

به گفته پیرپیران، احداث شبکه هوایی فشار ضعیف با هدف کاهش خاموشی و تلفات شبکه در خیابان آتشگاه، نصب روشنایی معابر میدان ۲۵ آبان و خیابان کاوه، سپاهان شهر، مسجدسید، شهرک صنعتی محمودآباد، جی، سگزی، احداث کابل خودنگهدار در مزرعه گورت، رفع حریم و کاهش انرژی توزیع نشده در بلوار کشاورز، خیابان های گلخانه و امام خمینی تبدیل پست سلولی به کوبیکل در خیابان حکیم شفایی اول و رفع ضعف ولتاژ در محله های مختلف اصفهان از دیگر پروژه های افتتاحی در این هفته است.

وی در ادامه با بیان اینکه استفاده از انرژی های نو و تجدیدپذیر از مهمترین اهداف این شرکت است، تصریح کرد: در این زمینه ۱۹۰ قرارداد خرید تضمینی مشترکین با ظرفیت ۱۶۲۴ کیلووات و هشت قرارداد خرید تضمینی با ظرفیت ۱۵۲ کیلووات به شبکه متصل شده و هزینه تولید انرژی خورشیدی را این ۸ مشترک ماه هاست، دریافت می کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان همچنین با تاکید بر اینکه اهداف شرکت توزیع برق در قالب ۵ محور کلی زیرساخت های سخت افزاری، نرم افزاری، نیروی انسانی، تاسیسات و دستورالعمل ها و روش های اجرایی گنجانده شده است، گفت: اقدامات وسیعی در هر کدام از ساختارها صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۱۵۰ تا ۱۶۰ کیلومتر از بخش های شرق اصفهان با نقطه ستادی فاصله دارد، افزود: این نقاط به تمام سیستم های سخت افزاری و نرم افزاری جامع متصل شده به گونه ای که بیش از ۹۰ درصد این ساختار را به خود اختصاص داده و به لینک های نرم افزاری متصل شده است.

پیرپیران با بیان اینکه مطابق برنامه شرکت توزیع برق، قرار است تمام فرایندها مکانیزه شود، گفت: در این راستا اقدامات و برنامه های مدونی صورت گرفته تا به استانداردهای جهانی و متناسب با فن آوری های روز دنیا برسیم.

وی با اشاره به سامانه غیرحضوری سمیع و بصیر، تاکید کرد: در بخش فروش انشعاب و انرژی و خدمات پس از فروش انشعابات و انرژی تلاش کرده ایم که در کمترین زمان ممکن خدمات را به مردم ارائه کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان اضافه کرد: در این راستا مردم بدون مراجعه حضوری تنها با تماس با شماره ۳۸۱۲۱ می توانند سوالات و خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند و رسالت مرکز بصیر نیز نظارت و کنترل بر تماس ها و ارتباط های مردم با مرکز سمیع است.

وی در ادامه پیرامون هوشمندسازی نقاط قطع و وصل و قرائت هوشمندانه کنتورهای برق، گفت: نزدیک به ۷۰۰۰ کنتور هوشمند پارامترهای شبکه را رصد می کنند که از این تعداد چهار هزار انشعاب دیماندی مجهز به سیستم AMR و نزدیک به سه هزار کنتور فهام قرائت کنتورها را صورت می دهند.

پیرپیران به کاهش خاموشی ها اشاره کرد و بیان داشت: با راه اندازی سیستم سپاد، AVL و دیگر نرم افزارهای کاربردی زمان خاموشی به کمترین مدت رسیده و براساس میزان دقیقه خاموشی به ازاء هر مشترک از ۸۵۰ دقیقه به ۴۵۰ دقیقه در سال کاهش یافته است.

وی در ادامه تاکید کرد: شاخص خاموشی به ازاء هر دقیقه در روز طی ۴ ماه نخست امسال، ۴۶ درصد کاهش داشته و نزدیک به ۱۱ درصد کاهش تماس های تلفنی از دیگر اقدامات واحد بهره برداری شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان به جذب انشعاب مشترکین اشاره کرد و بیان داشت: ۳۹۲ کنتور دیماند و ۲۹ هزار و ۷۵۰ کنتور عادی برق رسانی به مشترکین مختلف انجام شده است.

وی به مدیریت مصرف برق در بخش های مختلف صنعتی، تجاری، خانگی، اداری، و ... اشاره کرد و گفت: نزدیک به ۲۰ هزار دانش آموز تحت عنوان همیار انرژی را آمورش داده ایم و در خصوص جلب همکاری مشترکین تلاش های زیادی صورت گرفته به طوریکه با ۵۰۰ مجتمع مسکونی و تجاری نرتبط شده ایم که ۳۰۰ مجتمع در طرح های مدیریت بار شرکت کرده اند.

پیرپیران با بیان اینکه تفاهم نامه هایی با مجموعه های اداری، مشترکین صنعتی و کشاورزی صورت گرفته است، افزود: ۶۰۰ تفاهم نامه در مجموعه ساختمانی، ۷۰۰ تفاهم نامه به مشترکین صنعتی و ۴۰۰ تفاهم نامه با مشترکین کشاورزی منعقد شده است.

کد خبر 316863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.