سیاسی‌کاری در شورای شهر آفت است/همدلی منتخبان شورای شهربه پیشرفت و آبادانی شهر کمک می کند

لنجان_فرماندار شهرستان لنجان گفت: : باید توجه داشت آفت‌هایی وجود دارد که شوراها را تهدید می‌کند و سیاسی‌کاری آفتی است که شوراهای اسلامی را تهدید میکند لذا باید توجه داشت که چنانچه انتخاب شهردار جدید در دستور کار شوراها قرار دارد نظر سیاسی به نظر کارشناسی نچربد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، سید محسن سجاد در آئین تحلیف اعضاء شورای اسلامی فولادشهر اظهار کرد: تشکیل شوراها به فرمان امام راحل به خاطر ورود مردم در تعیین سرنوشت خود و به منصه ظهور رساندن مردم سالاری دینی بوده و کار شورا، مصداق بارز عدالت است و مسئولان  باید از این توانمندی عظیم و تجربه شوراها برای رفع مشکلات استفاده کنند وحتی در قرآن کریم به آیه  شریفه وَ اَمرُهُم شُوری بَینَهُم در مورد اهمیت شورای اشاره شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه شوراها به عنوان نهادهای مردمی کانون های موثری برای آموزش وظایف شهروندی هستند و به عنوان حلقه واسط میان مردم و مدیران اجرایی و شهری نقش موثری در پیگیری مطالبات مردم به ویژه در امورات شهرداری دارند.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: جایگاه اصلی شورای شهر که در قانون هم به تصویب رسیده بیشتر جایگاه نظارتی بوده و از مهم ترین وظایف شوراهای اسلامی شهر و روستا می توان گفت خدمت رسانی به شهروندان از طریق تسریع در انجام پروژه های عمرانی، خدماتی، در حوزه شهرداری است .

وی ادامه داد: اگر جملات امام را ملاحظه کنیم می‌بینیم که ایشان تأکید دارند که ما خدمتگزار مردم هستیم و خدمتگزاری به مردم یک بُعدش معیشتی و بُعد دیگر آن معنوی و فرهنگی است و از این رو هر دو جهت باید لحاظ شود.

سجاد اضافه کرد: شورای شهر می‌تواند با تصویب بودجه، طرح‌ها و لوایح سرمایه گذاری در توسعه همه جانبه شهر گام اساسی برداشته و نقش آفرینی کند.

وی عنوان کرد: مطمئنأ عملکرد خوب شورای شهرها در تاریخ ثبت می‌شود، در سوی دیگر ضعف شورا و گاهأ تخلفات آن‌ها منجر به ایجاد حس بدبینی در جامعه نسبت به شوراها و متزلزل کردن جایگاه آن می‌شود.

فرماندار شهرستان لنجان با بیان اینکه اگر شرایط به شکلی پیش رود که به توفیق خدمت گذاری دست یابیم باید شکرگذار خدای متعال باشیم، بیان کرد: اما اگر شرایط به گونه‌ای رقم خورد که مسئولیت از روی دوش ما برداشته شد، باید باز هم خداوند منان را شاکر باشیم.

وی خاطرنشان کرد: منتخبان شورای پنجم که توفیق خدمت پیدا کرده‌اند باید خداوند را شاکر باشند، اعضای شورای چهارم هم که نتوانستند در دوره جدید توفیق خدمت پیدا کنند، باید خداوند را شاکر باشند که بار مسئولیت از دوش آن‌ها برداشته شد.

سجاد اذعان کرد: در انتخابات، فعالیت ستادهای انتخاباتی زمینه مشارکت حداکثری مردم را رقم زدند و انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در این دوره در شهرستان لنجان، شور و هیجان خاصی در شهرستانرقم زد و در کمال هوشمندی برگزار شد و ستادهای انتخاباتی برنامه‌های خودشان را برگزار کردند و هیچ مشکل امنیتی ایجاد نشد.

وی یادآور شد: باید توجه داشت آفت‌هایی وجود دارد که شوراها را تهدید می‌کند و سیاسی‌کاری آفتی است که شوراهای اسلامی را تهدید میکند لذا باید توجه داشت که چنانچه انتخاب شهردار جدید در دستور کار شوراها قرار دارد نظر سیاسی به نظر کارشناسی نچربد.

فرماندار شهرستان لنجان تاکید کرد: در اداره‌ی امور مختلف از جمله امور شهر باید روحیه‌ی خدمت به مردم با نیّت خدایی و با تکیه بر علم و درایت یا همان روحیه‌ی مدیریت جهادی حاکم باشد تا بتوان از مشکلات عبور کرد و به سمت جلو پیش رفت تا شاهد افزایش رضایتمندی شهروندان بود.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد اهمیت و جایگاه‌ شوراهای اسلامی شهر و روستا تصریح کرد: مقام معظم رهبری در بیان صفات مورد نیاز برای خدمتگزاران در مدیریت شهری، به صالح بودن، کارآمدی و نجابت اشاره فرمودند از سوی دیگر ایشان فرمودند خدمت به مردم باید با منش بسیجی باشد که این بدین معنا است که خدمت باید به دور از خودنمایی صورت گیرد.

وی افزود: عمل به وظایف قانونی شورای شهر، ارتباط دائمی اعضای شورا با مردم و توجه به مختصات شهر اسلامی از دیگر مولفه‌های مورد نیاز برای کار شورا از دیدگاه رهبر معظم انقلاب است همچنین توجه به نیازهای بانوان، جانبازان و جوانان و نیز ساخت و سازهایی که سبب انبساط خاطر شهروندان باشد، از دیگر وظایف شوراها از نظر معظم له است که باید مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 316570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.