نقش مهم شورا در مدیریت و هدایت روستا

چادگان - در مراسم تحلیف اعضای شوراهای اسلامی بخش مرکزی این شهرستان بر نقش مهم شورا در مدیریت روستا تاکید شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان چادگان، مراسم تحلیف اعضای شوراهای اسلامی بخش مرکزی این شهرستان به صورت متمرکز برگزار شد.

امیر جعفری راوندی بخشدار مرکزی شهرستان چادگان در این برنامه، ضمن تبریک به اعضای جدید شوراها اظهار داشت: شورا نقش مهمی در روستاها ایفا می کند.

وی با  بیان این که توسعه پایدار روستایی یکی از اهداف اساسی سیاست گذاری های کل درهمه کشورها وبه خصوص در ایران است، افزود: در سیستم جدید مدیریتی کشور، مدیریت روستاها به شوراها و دهیاری ها سپرده شده است  و مدیریت روستایی درفرایند توسعه یکپارچه و پایدارنقش اساسی دارد.

وی ادامه داد: مدیریت روستایی در واقع فرایند سازماندهی و هدایت جامعه و محیط روستایی از طریق شکل دادن به سازمان ها و نهادهاست و تشکیل شوراهای اسلامی روستایی اقدام بسیار موثر در فرایند مشارکت مردم در توسعه نواحی روستایی محسوب می شود.

جعفری راوندی بر لزوم تعامل مردم با شوراها و دهیاری ها تاکید کرد و گفت:  با نگاهی به قانون وظایف واختیارات شوراهای اسلامی نقش شورا در توسعه روستایی به خوبی مشخص است.

به گزارش ایمنا در بخشی از این مراسم اعضای جدید شوراهای اسلامی روستاهای بخش مرکزی چادگان در دوره پنجم، با حضور در گلزار شهدای این شهرستان به مقام شامخ  شهیدان ادای احترام کردند.

هم چنین پس از طی روال قانونی سمت اعضا جدید شوراها مشخص شد.

کد خبر 316527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.