اختصاص ۷۰ سهیمه برای اشتغال بهبودیافتگان از اعتیاد به شهرضا

شهرضا - دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان شهرضا گفت: در سال گذشته شهرضا به عنوان شهرستان پایلوت برای اشتغال بهبودیافتگان انتخاب شد و امسال نیز سهمیه‌ای به تعداد ۷۰ نفر در این زمینه به شهرستان اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، محمدرضا انصاریپور در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر شهرستان شهرضا خبر از اجرای طرح صیانت از اشتغال بهبود یافتگان از اعتیاد داد و افزود: پیش‌بینی می‌شود که با اجرای این طرح ۲ هزار نفر از بهبودیافتگان از اعتیاد یا خانواده‌های آن‌ها از سوی کارآفرینان در استان مشغول به کار شوند.

وی در ادامه با تشریح دستورالعمل اجرایی طرح صیانت از اشتغال بهبود یافتگان و خانواده‌های آسیب دیده از اعتیاد، اظهار کرد:  مهمترین راهبرد کنونی ستاد مبارزه با مواد مخدر، بر اجتماعی کردن این اقدام به منظور استفاده حداکثری از مشارکت اقشار مختلف جامعه، بهره‌برداری از ظرفیتهای کارآفرینی در جهت کاهش آثار اعتیاد و ارتقای حمایت‌های اجتماعی، قرار دارد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان شهرضا، ایجاد فرصت‌های حرفه‌آموزی و اشتغال، بهبود وضعیت معیشت زندگی و صیانت از خانواده را از مهمترین اهداف طرح صیانت از اشتغال بهبودیافتگان و خانواده‌های آسیب دیده از اعتیاد برشمرد و بیان کرد: جلوگیری از بازگشت دوباره بهبودیافتگان به دوران مصرف مواد مخدر و مشارکت فعال اشخاص حقیقی و حقوقی، کارآفرینان و تولیدکنندگان در زمینه اشتغال بهبودیافتگان از جمله دیگر اهداف این طرح است.

انصاریپور از اختصاص ۷۰ سهیمه برای اشتغال بهبودیافتگان از اعتیاد به شهرستان شهرضا خبر داد و افزود: در سال گذشته شهرضا در استان به عنوان شهرستان پایلوت در این زمینه انتخاب شده بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به راه اندازی مرکز تحقیقات و پژوهش پیشگیری از اعتیاد در محل دانشگاه آزاد شهرضا، اظهار کرد: براساس ماده ۱۸ اساسنامه این مرکز، باید یک هیئت امنا و یک شورای علمی که وظیفه اصلی آنها تحقیق و پژوهش درباره اعتیاد است، برای آن تشکیل شود.

کد خبر 316286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.