شورا محور عدالت گستری در جامعه است

فریدن - معاون فرماندار فریدن گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا در نظام جمهوری اسلامی به عنوان محور عدالت گستری در جامعه محسوب می شوند .

صفر بدیع زمانی در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن، با اشاره به پایان فعالیت شوراهای اسلامی شهر و روستا در دوره چهارم، اظهار داشت: اعتماد مردم به منتخبان شوراها در راستای تحقق شعار مشارکت آنان در تعیین سرنوشت خود بوده است.

وی با تاکید بر نقش مهم شوراها در توسعه و آبادانی شهرها و روستاها گفت: انتظار مردم از منتخبان خود این است که با توجه به اهمیت و مفهوم شورا در قرآن کریم، تعامل فکری و گسترش عقلانیت در جامعه را نهادینه نمایند.

معاون فرماندار فریدن با اشاره به اصل یک صد قانون اساسی گفت: بر این اساس برای پیشبرد سریع برنامه های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، فرهنگی، آموزشی و سایر امور رفاهی با توجه به مقتضیات محلی اداره امور در هر روستا، بخش، شهر، شهرستان یا استان با نظارت شورایی به نام شورای ده، بخش، شهر، شهرستان یا استان  و با مشارکت مردم صورت می گیرد.

وی با قدردانی از تلاش شوراهای اسلامی دوره چهارم خطاب به اعضای شورای جدید گفت: از همین امروز تلاش نمایید تا برنامه ریزی دقیق و درستی در خصوص برگزاری منظم جلسات شورا و تعامل با مردم داشته باشید ضمن این که از همگی انتظار داریم با مطالعه دقیق قوانین و مقررات شوراها با اهداف این نهاد اجتماعی و تأثیرگذار آشنا شوند و برای تحقق حداکثری آن بکوشند.

بدیع زمانی تاکید کرد: به طور یقین شوراها می توانند با همدلی، دغدغه مندی و تعامل سازنده زمینه را برای توسعه و پیشرفت فراهم نمایند.

معاون فرماندار فریدن با بیان این که شورا به عنوان یک پارلمان شهری نقش قابل توجهی در جلب مشارکت مردمی دارد، افزود: این اتحاد و مشارکت مردمی ازحضور در انتخابات شروع می‌شود و مردم با اتحاد و آگاهی، فرد مورد نظر را انتخاب می‌کنند.

وی افزود:  شورا نقش مهمی در مدیریت شهری و روستایی و ساماندهی اوضاع جامعه دارد و نیازمند تجربه و تلاش مضاعف اعضاء در پیشبرد اهداف معین است.

بدیع زمانی ادامه داد:  شوراهای اسلامی شهر و روستا نهادی مدنی است که امکان مشارکت عموم مردم را در اداره امور جامعه خود فراهم می کند و اهمیت این نهاد اجتماعی در توزیع قدرت به لایه های زیرین جامعه مشخص می شود.

معاون فرماندار فریدن شوراها را مردمی ترین و اجتماعی ترین تشکل ها دانست و بیان داشت : شوراها با دارا بودن ماهیتی مردمی که نشأت گرفته از آرای مردم است، می توانند نقش بسزایی در تداوم و پیشرفت و تحقق اهداف نظام جمهوری اسلامی ایفا کنند.

وی در پایان گفت : شوراها یکی از ارکان اصلی مردم سالاری در نظام جمهوری اسلامی به عنوان محور عدالت گستری در جامعه محسوب می شوند و برای خدمت هر چه بهتر به مردم و حل مشکلات جامعه در قانون اساسی کشورمان عنوان شده است.

کد خبر 316266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.