انتخاب رشته بیش از ۲۳۰ هزار داوطلب برای تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی

سرپرست مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بیش از ۲۳۰ هزار داوطلب در دوره های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب رشته کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، امیررضا شاهانی افزود: مهلت انتخاب رشته در رشته‌های باآزمون دانشگاه آزاد اسلامی ساعت ۲۴ روز گذشته ۲۶ مرداد به پایان رسید و بیش از ۲۳۰ هزار نفر فرم انتخاب رشته اینترنتی خود را تکمیل کردند.
وی با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی تعداد ثبت‌نام کنندگان در دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به سال گذشته، اظهار کرد: نتایج نهایی انتخاب رشته از طرف سازمان سنجش آموزش کشور در دهه دوم شهریور اعلام می‌شود.
شاهانی، همچنین از امکان ثبت‌نام متقاضیان در دوره‌های بدون آزمون خبر داد و گفت: داوطلبان رشته‌های بدون آزمون همچنان می‌توانند براساس علاقه‌مندی خود رشته‌ها را انتخاب کنند و سامانه برای این دسته از داوطلبان باز است.
وی تصریح کرد: تاکنون بیش از ۶۱ هزار نفر در رشته‌های کارشناسی بدون آزمون و ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر در رشته‌های کاردانی بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی ثبت نام کرده اند و افراد علاقه مند به تحصیل در این دانشگاه می توانند در این آزمون انتخاب رشته کنند.
به گفته شاهانی ،نتایج دوره‌های بدون آزمون از طرف خود دانشگاه و در اواخر شهریور اعلام می‌شود.
در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی دارای ۴۰۰ واحد آموزشی ، یک میلیون و ۶۰۰ هزار دانشجو و ۷۰ هزار استاد است.

کد خبر 316051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.