پروژه های عمرانی مجموعه تخت فولاد جانی دوباره به تکایا بخشید

مسئول اداری مالی مجموعه تخت فولاد از آغاز پروژه های عمرانی جدید به منظور احیا و بهسازی تکایا خبر داد

به گزارش ایمنا، مهدی مطیعی فرد اظهار داشت: در سال ۹۶ پروژه های شاخص در مجموعه تخت فولاد در دستور کار است که می تواند علاوه بر تاثیر بسزایی که در احیا و بهسازی تکایا داشته باشد به پویایی و ایجاد نشاط اجتماعی در سطح شهر نیز کمک نماید.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته اظهار داشت: پس از مطالعات و بررسی های لازم در راستای نظم بخشیدن به پارکینگ خودروها و سهولت رفت و آمد عموم شهروندان به ویژه در ایام خاص مانند برگزاری مراسم در شب های جمعه در محل گلستان شهدا  و لیالی قدر؛ ایجاد محوطه سازی و جانمایی پارکینگ خوردرو انجام شد و در حال حاضر قابل دسترسی و استفاده است.

مسئول اداری مالی مجموعه تخت فولاد به تکایای گلزار و سادات رضوی اشاره کرد و گفت: تکیه گلزار در خیابان فیض کوچه واله واقع شده و محل دفن عده ای از شعرا و فضلای اصفهان است که در جهت احیا و بهسازی این تکیه و همچنین تکیه سادات رضوی در خیابان لسان الارض اقداماتی از جمله شن ریزی، محوطه سازی و نظافت صورت گرفت.

مطیعی فرد با اشاره به آرامگاه خانوادگی بانو امین گفت: مقبره بانو امین در خیابان آزادگان از جمله آرامگاه های مورد توجه مردم است که نیاز به انجام تعمیرات در داخل مقبره بانو امین ضرورت داشت و بر این اساس از تیرماه سال جاری مرمت و بهسازی آن شامل تعمیرات تاسیسات، تعمیر سقف، رنگ آمیزی و تزیینات داخلی و نورپردازی داخل و بیرون آغاز شد و درحال اتمام است.

وی از دیگر اقدامات عمرانی صورت گرفته را اتمام پروژه نصب تابلوی معرفی تکایا و مفاخر و تابلوهای معاد در سطح مجموعه تخت فولاد عنوان کرد و اظهار داشت: این اقدام با هدف معرفی بهتر هر یک از تکایا در سطح شهر برای شهروندان صورت گرفت.

مسئول اداری مالی مجموعه تخت فولاد به تکیه فاضل اصفهانی اشاره کرد و گفت: مرمت محوطه مقبره فاضل اصفهانی (فاضل هندی) یکی دیگر از فعالیت های عمرانی بود که اقدامات آن انجام و به پایان رسید.

مطیعی فرد بر امنیت شهروندان در تمامی تکایای تخت فولاد تاکید کرد و تامین نور با نصب پایه های روشنایی مناسب در تکیه فدایی کنار مقبره بابا رکن الدین و همچنین احداث پیاده رو در مسیر پارکینگ همدانیان را از جمله پروژه های مهم و لازم به منظور سهولت دسترسی و تامین امنیت شهروندان عنوان کرد.

کد خبر 315457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.