سازمان های مردم نهاد چشم بینای دولت در جامعه هستند

فرماندار کاشان گفت: سازمان های مردم نهاد از یک طرف بار دولت را سبک می کنند و از طرف دیگر چشم بینای دولت در جامعه هستند.

به گزارش ایمنا، حمیدرضا مومنیان روز یکشنبه به مناسبت «روز تشکل ها و مشارکت های اجتماعی» در نشست با برخی مدیران عامل و مسئولان سمن های این شهرستان اظهار کرد: فرمانداری از سمن هایی که در حوزه شناسایی آسیب های اجتماعی بویژه فضای مجازی، فعالیت و با ارائه راهکار مناسب برای حل مشکلات آن می کوشند، حمایت می کند.

فرماندار کاشان بیان کرد: منشاء عمده بزهکاری ها و آسیب های اجتماعی کنونی، بهره گیری نادرست از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی است.
وی با با تاکید براینکه ساختار سازمان های مردم نهاد، مردمی است، افزود: سمن ها با رویکرد غیرانتفاعی و غیرسیاسی خود، بخشی از مسئولیت های دولت در حوزه اجتماعی را برعهده دارند و با استفاده از قابلیت های مردمی برای رفع مشکلات جامعه اقدام می کنند.
معاون استاندار اصفهان تاکید کرد: برای بهره گیری هرچه بهتر سازمان های مردم نهاد باید این سمن ها با هم افزایی و پرهیز از موازی کاری و داشتن چشم انداز مشخص، سیاست گذاری و هدایت شوند.  
وی سازمان های مردم نهاد را بازوی پرتوان دولت و نظام بیان کرد و گفت: گرچه ممکن است کارهای عمومی و اجتماعی بخصوص در حوزه سازمان های مردم نهاد با نقاط ضعف و قوت همراه باشد با این وجود، حضور مردم برای برطرف کردن نیازهای خودشان در هر شهر و منطقه، اجتناب ناپذیر است.
مومنیان با تاکید بر برنامه ریزی سازمان های مردم نهاد برای رفع مشکلات مردم در حوزه های مرتبط بصورت اصولی و تخصصی و متناسب با شرایط فرهنگی و اجتماعی منطقه و شهرستان افزود: مسئولان سازمان های مردم نهاد باید ارتباط خود را با نخبگان و صاحبنظران بخصوص در حوزه های دانشگاهی، تقویت تا از ظرفیت های موجود برای آموزش، توانمندسازی و ارتقای کیفی مجموعه بهره برداری کنند.
مومنیان یادآور شد: فرمانداری کاشان در نظر دارد با بررسی فعالیت سمن ها وظیفه نظارتی خود را با دقت بیشتر پیگیری و تشکل های غیرفعال را اصلاح یا حدف و سمن هایی که فعالیت بیشتری دارند را تقویت کند.
فرماندار کاشان همچنین از تشکیل 'خانه سمن' در آینده نزدیک در این شهرستان خبر داد و ابراز امیدواری کرد: با تاسیس این مرکز، مشکلات سازمان های مردم نهاد در این شهرستان برطرف شود.
معاون سیاسی- اجتماعی فرماندار کاشان نیز در این نشست با تقدیر از فعالیت سمن ها در این شهرستان، با دومنظوره خواندن نقش سمن ها گفت: سازمان های مردم نهاد از یک طرف بار دولت را سبک می کنند و از طرف دیگر چشم بینای دولت در جامعه هستند.
عباسعلی قپانی بر ضرورت نظارت دقیق و کنترل بیشتر سازمان های مردم نهاد این شهرستان با هدف سازماندهی و شناسنامه دار کردن آنها در سالجاری تاکید کرد.
در این نشست که در سالن اجتماعات فرمانداری کاشان برگزار شد، برخی مدیران عامل و مسئولان سازمانهای مردم نهاد به بیان عملکرد و مشکلات سمن های خود پرداختند.
بیش از ۷۰ سمن در شهرستان کاشان فعالیت می کنند.

کد خبر 315153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.