اجرای ۱۵ پروژه عمرانی با هزینه ای بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان در مبارکه

مبارکه- شهردار مبارکه گفت: حدود ۱۵ پروژه بزرگ با هزینه ای بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان در دوره چهارم شهرداری و شورای اسلامی شهر مبارکه اجرا و تکمیل شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان مبارکه، محمد شرفا در جمع خبرنگاران گفت: حدود ۳۰۰ عنوان پروژه کوچک و بزرگ در دوره چهارم فعالیت شهرداری و شورای اسلامی شهر مبارکه اجرا شد.
وی افزود: در این دوره سعی کردیم پروژه جدیدی را شروع نکنیم و یا پروژه هایی را شروع کنیم که بتوانیم به اتمام برسانیم.

شهردار مبارکه گفت:۷۰ پروژه در مجموع با حدود ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه در این دوره به بهره برداری رسیده است.
وی بیان داشت: ۸۱ میلیارد تومان اعتبار عمرانی برای پروژه ها و ۴۰ میلیارد تومان هم در زمینه تملک و آزادسازی پروژه ها هزینه شده است.

شرفا  با اشاره به بودجه سال جاری شهرداری مبارکه گفت: ۶۵ میلیارد تومان بعنوان بودجه سال ۹۶ شهرداری اختصاص پیدا کرده که تا کنون ۱۰درصد از مجموع آن و حدود ۳۰درصد از بودجه سه ماهه محقق شده است.
وی گفت: بودجه سال گذشته شهرداری مبارکه ۹۵ میلیارد تومان بود که ۶۵درصد آن عمرانی و ۳۵ درصد هم جاری بود اما امسال ۴۷ درصد بودجه به عنوان بودجه جاری و ۵۳ درصد عمرانی در نظر گرفته شده است.

شهردار مبارکه با بیان اینکه مدیریت شهری مبارکه در این دوره برنامه ریزی خوبی در همه حوزه های شهری انجام داد، اظهار داشت: نگاه شهرداری و شورای شهر مبارکه در دوره چهارم بر این اساس بود که بتوانیم در حوزه های مختلف فرهنگی، خدماتی و عمرانی کار کنیم.

وی با بیان اینکه در این دوره سعی شد پروژه هایی اجرا شود که بخشی از نیاز مردم را مرتفع کند، گفت: رویکرد شهرداری و شورای اسلامی شهر مبارکه در دوره چهارم بر مبنای توزیع عادلانه پروژه های عمرانی و خدماتی در سطح محله های مختلف و توسعه همه جانبه شهر قرار داشت.

شرفا با بیان اینکه نوع پروژه های شهری در این شهر متفاوت است، گفت: نگاه بعدی شهرداری مبارکه بر این بود که پروژه ها را در سطح شهر تقسیم کنیم.

وی افزود: تکمیل پروژه های نیمه تمام، تعریف پروژه های جدید در سطح کلان، پروژه های محله محور و توجه به نیازهای مردم در سطح محلات اصول کلی سیاست های شهرداری و شورای اسلامی شهر مبارکه  در این دوره را تشکیل می دهد.

شهردار مبارکه گفت: با تمامی اقدامات صورت گرفته، اعتقاد دارم در آغاز راه توسعه و تحول مبارکه هستیم و باید خود را آماده ادامه و انجام پروژه های گسترده و سنگین کرده تا شهر مبارکه با یک پوست اندازی کامل در ردیف شهرهای مدرن کشور قرار گیرد.

وی افزود: تمام تلاش و توان خود را در این دوره به کار بستیم تا با همراهی شورای اسلامی شهر و شهروندان عزیز مبارکه، این شهر را به شهری آبادتر و پویاتر تبدیل کنیم.

شهردار مبارکه گفت: پروژه ها و کارهای عمرانی شهرداری در وضعیت نامناسب اقتصادی و مالی هم تعطیل نشد و حتی در این شرایط هم سعی کردیم تا کارهای عمرانی را در شهر انجام دهیم.
رئیس شورای اسلامی شهر مبارکه گفت:در دوره چهارم شورای اسلامی شهر مبارکه  حدود یک هزارو ۹۵۰ مصوبه در ۳۹۰ جلسه به تصویب رسید.

دکتر پروین صالحی هم در جمع خبرنگاران افزود:بیش از ۹۰ درصد مصوبات شورای اسلامی شهر مبارکه اجرایی شوه و فقط ۱۰ درصد آنها اجرایی نشده است.
وی با اشاره به مصوباتی که اجرا نشده، گفت: این مصوبات اغلب در مورد طرح های مشارکتی و سرمایه گذاری های بخش خصوصی بوده است. /

کد خبر 315052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.