تحول در فریدن با بازگشت به محرومیت/ آب سالم پشت سد وزارتخانه!

فریدن - دومین نشست خبری نماینده شهرستان های غرب استان با حضور خبرنگاران فعال ۴ شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن، دومین نشست خبری نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس شورای اسلامی با حضور خبرنگاران و رسانه های فعال خبری این ۴ شهرستان برگزار شد.

این دورهمی به بهانه پاسداشت روز خبرنگار و قدردانی از تلاش های فعالان خبری منطقه در سالن اجتماعات شهرداری داران  تشکیل شد.

خبرنگار؛ شمشیر دو لبه!

اکبر ترکی در ابتدای این نشست خبری با تبریک مجدد به خبرنگاران، اظهار کرد: خبرنگاران به عنوان وجدان بیدار جامعه نقش بسزایی در ارتقای آگاهی مردم ایفا می کنند.

وی با بیان این که خبرنگاران افسران جبهه فرهنگی هستند، عنوان کرد: خبرنگار همانند شمشیر دو لبه است که هم می تواند موجب سازندگی باشد و هم ممکن است تخریب و پراکندگی به دنبال داشته باشد.

ترکی با تاکید بر لزوم حق گویی و حقیقت جویی خبرنگاران، افزود:در عرصه خبرنگاری با دو موضوع واقعیات و حقایق روبه رو هستیم که واقعیات ممکن است هم تلخ و هم شیرین باشد.

وی ادامه داد: خبرنگار باید واقعیت را تحلیل و حق را جستجو کند و سپس یافته خود  را در رسانه منتشر کند.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت با بیان این که خبرنگاری عرصه ای خطیر و پر مخاطره است، تاکید کرد : آبرو و حیثیت افراد از مهم ترین خط قرمز هایی است که باید مورد توجه خبرنگاران قرار بگیرد و خبر نباید به آن لطمه بزند.

ترکی با اشاره به نامگذاری های متوالی مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر مسئله اقتصاد، اشتغال و فرهنگ از خبرنگاران خواست با جدیت و تکاپوی بیشتر در مسائل اجتماعی و اقتصادی چهار شهرستان وارد شوند و نقش‌آفرینی کنند.

وی تاکید کرد: خبرنگاران از مسئولان پاسخ بخواهند و برای مردم مطالبه گری داشته باشند، چرا که نباید عدم پرسش ازیک مشکل و به تبع آن فقدان پاسخگویی مسئولان در رابطه با آن روح غفلت و بی تفاوتی را به وجود بیاورد.

احیای پروژه راه آن اصفهان – داران – ازنا

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت در پاسخ به  پرسشی درباره پروژه راه‌آهن اصفهان- داران- ازنا، عنوان کرد:  پروژه  راه‌آهن که در گذشته مصوب و طی سال‌های متمادی متوقف‌شده بود با پیگیری مجدانه موفق شد در بودجه سال جاری، ۲۲ میلیارد تومان اعتبار بگیرد.

وی با بیان این که راه آهن اصفهان – داران-ازنا شاخه اصلی است؛  از اختصاص تسهیلات ویژه به پیمانکار طرح جهت تسریع در تکمیل آن خبر داد وافزود: با توجه به بودجه‌ای که دولت دارد، اعتبار خوبی به این پروژه تخصیص داده‌ شده است و امید داریم که این موضوع را تا سال‌های آینده به پایان برسانیم و از طریق گشایش فاینانس موضوع را تکمیل کنیم.

بهبود وضعیت محورهای مواصلاتی

ترکی هم چنین در مورد جاده داران- دررود گفت: وزارت راه و شهرسازی در مورد تکمیل این جاده تعهد کرده است که تا پایان سال ۹۶ این پروژه به بهره ‌برداری برسد؛ ضمن آن که دوبانده شدن پلیس ‌راه دامنه تا خوانسار تا پایان سال جاری نیز انجام خواهد شد.

وی  از احداث و تکمیل باند دوم شهرکرد- بن-داران  وجاده چادگان- رزوه  در سال جاری خبر داد و  با اشاره به مشکلات جاده‌های شهرستان چادگان گفت: جاده اصفهان- چادگان و جاده داران -چادگان  به دلیل تردد بالا لازم است که دوبارنده شود.

این نماینده با اشاره به موضوع کنارگذرهای شهرداران و حادثه‌هایی که در این محور اتفاق می‌افتد، گفت: در طراحی قبلی، باند رفت از بالای شهر داران و باند برگشت از پایین از شهر داران عبور می‌کرده است که به دلیل کبود اعتبار تنها یک مسیر به‌ عنوان محور مواصلاتی ساخته‌شده و یک محور دیگر باقی‌مانده است  که هم‌اکنون به‌صورت موقت نقطه حادثه‌خیز پل قفر ایمن‌سازی شده است.

آب سالم پشت سد وزارت نیرو!

نماینده مردم فریدن، فریدون‌شهر، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس  در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر آخرین وضعیت طرح کلان تامین آب شرب تعدادی از شهرها و روستاهای منطقه از منابع پایدار، گفت:  این پروژه قرار بود در در ۲۲ بهمن سال گذشته به افتتاح برسد که این امر محقق نشد.

وی عدم اختصاص ردیف بودجه برای این طرح را مهم ترین عامل تعویق اجرای آن دانست و افزود: با اتفاق نظر مسئولان شهرستان و با عنایت به این که کلنگ زنی به خودی خود سودی نداشت؛ و نیز به دلیل عدم اختصاص اعتبار و مردد بودن وزارتخانه از افتتاح این پروژه در زمان مقرر خودداری شد.

ترکی با بیان این که در حال حاضر بخشی از زیر ساخت های لازم  برای اجرای این طرح از جمله مجتمع های آب رسانی روستاها و منابع آب در شهرها آماده شده است، افزود: طرح تامین آب شرب از منابع پایدار مراحل پایانی خود را طی می کند و تنها در انتظار مصوبه وزارت نیروست.

وی تاکید کرد: اجرای این پروژه کلان مطالبه مهم و دغدغه اصلی مردم است که با تمام تلاش دنبال می شود.

وی با بیان این که ایران در سال ۲۰۰۰ اصول  تامین سلامت آب را پذیرفته و موظف شده است که آب آشامیدنی سالم را به همه مردم برساند، افزود: اما متاسفانه با وجود گذشت سال های متمادی آب رسانی سیار در برخی نقاط از جمله منطقه ما انجام می شود.

انتقاد صریح از بی عدالتی مسئولان در مدیریت آب

نماینده مردم فریدن، فریدون‌شهر، چادگان و بوئین میاندشت در رابطه با بحث برداشت آب از سرشاخه‌های زاینده‌رود گفت: بحران آب جدی است و این برداشت‌ها بی‌رویه نیز یک مشکل ملی است و دید ملی می‌طلبد.

وی ادامه داد: شورای عالی آب یک مصوبه ۹ گانه داشته است که یکی از آن‌ها به این نکته اشاره می کند که هرگونه بارگذاری در سرچشمه زاینده‌رود ممنوع است.

ترکی با بیان این که در مجموع ۳۸ پروژه در سرچشمه‌های زاینده‌رود بارگذاری شده است، افزود:  اکثر این پروژه ها مجوز ندارند و تنها ۴ طرح  از پروژه های دارای مجوز در استان اصفهان است.

وی ادامه داد: از این ۴ پروژه ۲ طرح  آب‌رسانی عشایر و پروژه حجت‌آباد در منطقه ما واقع شده است.

ترکی  با انتقاد از عدم توازن و عدالت در بحث سیاست های آب تصریح کرد:  اگر سیاست در مورد برداشت آب از زاینده‌رود کلی است، چرا سخت‌گیری‌ها مختص استان اصفهان است و در استان هم‌جوار این موارد وجود ندارد.

نماینده مردم فریدن، فریدون‌شهر، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در بوئین میاندشت ۲۱ نیز طرح آبخیزداری مطالعه شده و امیدواریم این موارد را به یک نتیجه مطلوب برسانیم.

ترکی با اشاره به قول مساعد معاون اول رییس‌جمهور برای تکمیل سد بلطاق و رفع مشکلات سد سراب فریدونشهر گفت: یک قطره از آب سد سراب را فریدون‌شهری‌ها نمی‌چشند و از آب آن استفاده نمی‌کنند که امیدواریم با مساعدت معاون اول رییس‌جمهور موضوع سد بلطاق مرتفع شود.

وی با بیان این که خسارت کشاورزان فریدونشهری پرداخت می شود افزود:  آب لازم برای راه اندازی ۲۰ پروژه اشتغالزایی در این شهرستان  تامین خواهد شد.

ترکی هم چنین با اشاره به اجحاف بزرگی که در زمینه جذب اعتبارات خشکسالی در حق شهرستان های غرب استان صورت می گیرد، به اقدامات صورت گرفته برای این بخش  اشاره کرد و خواستار ورود جدی و صریح رسانه ها برای شکستن این تابو و برقراری توازن منطقه ای و توزیع عادلانه امکانات شد.

امتیاز های ویژه برای  رونق شهرک های صنعتی

ترکی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران  در خصوص معضلات شهرک گلخانه‌ای  ۴۰ هکتاری دامنه فریدن گفت: تنها مشکل این شهرک گلخانه‌ای، تأمین آب آن است که طی صحبت با وزیر کشاورزی مقرر شد با تخصیص برای خرید چاه از بخش خصوصی یا تخصیص توسط سازمان برنامه‌ و بودجه استان این موضوع حل و زمین به متقاضیان واگذار شود؛ ضمن آن‌که در این شهرک تخفیفات ویژه برای سرمایه‌گذاران در نظر گرفته‌ شده است.

وی هم چنین ازاحداث  شهرک تبدیلی صنایع غذایی در جاده داران- تیران خبر داد  و گفت: راه اندازی شهرک گلخانه ای و صنایع غذایی  در ایجاد اشتغال برای جوانان شهرستان  موثر خواهد بود.

ترکی هم چنین با ارائه توضیحاتی از شرایط آسان واگذاری زمین در قطب صنعتی داران و نیز شهرک صنعتی فریدن خبر داد و گفت: با تخفیف ها و تسهیلات خوبی که برای این بخش در نظر گرفته شده است خرید زمین با قیمت ناچیز انجام می شود و این کمک بسیار خوبی برای سرمایه گذاران خواهد بود.

وی هم چنین از احداث پنج  مجتمع صنعتی در شهرک صنعتی فریدن توسط شرکت شهرکهای صنعتی استان خبر داد.

ترکی با اشاره به تصمیمات اخذ شده برای تقویت شهرک های صنعتی چادگان و بوئین میاندشت و فریدونشهر با اشاره به افتتاح اخیر شهرک صنعتی انالوجه چادگان از بخشودگی کل هزینه خرید زمین در این شهرک خبر داد.

توسعه گردشگری ورزشی؛ راه میان بر

نماینده مردم فریدن، فریدون‌شهر، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس شورای اسلامی به اهمیت گردشگری و لزوم توسعه صنعت توریسم نیز اشاره کرد.

وی  با بیان این که خوشبختانه پتانسیل ها و مزیت های قابل اتکایی درشهرستان‌های حوزه انتخابیه در این بخش وجود دارد، افزود:  این مقوله از موضوعاتی است که همه دنیا از جمله ایران در حال رشد است؛ البته توریست‌ها باید با شئونات کشور ما در این جا حاضر شوند.

ترکی با تاکید بر لزوم تقویت بوم گردی به جذب توریست در حوزه های تخصصی اشاره کرد و گفت: یکی از این موارد جذب توریست در حوزه ورزشی است.

وی با تاکید بر لزوم مشارکت فعال بخش خصوصی برای توسعه گردشگری ادامه داد:  در نظر داریم یک کمپ ورزشی ملی در یکی از این ۴ شهرستان راه‌اندازی کنیم؛ چراکه بهترین آب‌ و هوا در این شهرستان‌ها وجود دارد و می‌تواند محل مناسبی برای کمپ اردوهای تیم های مختلف ورزشی باشد.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پروژه‌های نیمه‌ تمام ورزشی در سطح این ۴ شهرستان گفت: در کل کشور این موضوع وجود دارد و ما به هیچ‌ وجه از این موضوع راضی نیستیم، دیدگاه‌های وزیر ورزش نسبت به تکمیل این مکان‌های ورزشی مساعد نیست و وی اعتقادی به تکمیل سالن‌ها و پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی ندارد.

ترکی ادامه داد: البته تیم ذوب‌آهن متقاعد شده است که در چادگان کمپ ورزشی ایجاد کند و این موضوع در حال بررسی و مطالعه است.

وی هم چنین در خصوص تامین بسترها و امکانات لازم برای  توسعه ورزش بانوان قول مساعدت داد.

استقرار شهرک سلامت در منطقه

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس شورای اسلامی از ایجاد بیمارستان ۵۰۰ تخته خوابه در استان با هدف توریست درمانی و توسعه گردشگری سلامت خبر داد.

ترکی هم چنین با تاکید برظرفیت های موجود در بحث توریست درمانی، از رایزنی برای ایجاد شهرک سلامت در برف انبار فریدونشهر خبر داد.

توسعه بخشداری ها هیچ ضرری ندارد

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس شورای اسلامی با بیان این که از موضوع بخش شدن رزوه استقبال می‌کند، افزود: ارتقای رزوه به بخش هیچ ضرری به بخشداری مرکزی چادگان نمی‌زند و باعث بهبود شرایط این مناطق خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم شاف سازی و پاسخ دهی صریح مدیریت شهرستان مبنی بر موافقت یا عدم موافقت با این طرح، افزود: این طرح علاوه بر سبک نمودن بار بخشداری مرکزی منجر به ارتقا و توسعه روستاهای اطراف نیز خواهد شد ضمن این که بخشداری مرکزی نیز حذف نخواهد شد.

ترکی با بیان این که دهستان اسکندری و روستاهای اطراف ظرفیت تبدیل به بخشداری را دارد، عنوان کرد: این روستاها سال ها مورد ظلم واقع شده اند و می توان با حفظ بخشداری زنده رود زمینه ارتقاء اسکندری به بخشداری و تقویت وضعیت آن را فراهم نمود چرا که این موضوع عامل مهمی در توسعه و پیشرفت این روستا و مناطق اطراف آن خواهد بود.

خبرهای خوب ازحوزه بهداشت و درمان

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت و درمان چهار شهرستان را مرور کرد و با بیان این که بیمارستان شهید رجایی شهر داران در سطح ۲ ارجاع قرار دارد،  ازافزایش تخت های ICU، بازسازی بخش CCU با ۸ قسمت و زایشگاه با ۴ اتاق زایمان خبر داد.

وی هم چنین از پیگیری ها وذرایزنی های قطعی  خود با وزرا و معاونان حوزه بهداشت و درمان برای رفع فرسودگی اورژانس، اتاق عمل و آشپزخانه بیمارستان شهید رجایی داران و نیز تامین دستگاه های پزشکی مورد نیاز از جمله آمبولانس، رادیو لوژی، لاپاراسکوپی و غیره و نیز تقویت خانه های بهداشت خبر داد.

ترکی ادامه داد: طی دیدار با وزیر بهداشت قول‌های خوبی در ۴ شهرستان داده‌ شده است که به‌ زودی اجرایی خواهد شد.

این نماینده مجلس با اشاره به خلاء موجود در بوئین میاندشت در زمینه عدم بیمارستان، از تکمیل و تجهیز درمان بستر (بیمارستان محلی)، درخواست ۲ دستگاه آمبولانس و نیز ۲ دستگاه جهت راه اندازی آزمایشگاه این شهرستان خبر داد.

ترکی با اشاره به  راه اندازی زود تر از موعد بیمارستان چادگان و تاکید بر لزوم رفع کاستی های موجود؛ از درخواست ۲ دستگاه آمبولانس و پیگیری برای ایجاد بخش دیالیز بیمارستان با کمک خیران و تامین نیروی مورد نیاز این بیمارستان خبر داد.

این نماینده هم چنین از تامین دستگاه اکسیژن ساز و ۳ دستگاه آمبولانس خارج از نوبت برای برای بیمارستان فریدونشهر خبر داد.

وی در خصوص حضور پزشک متخصص  در منطقه گفت: در زمینه حضور دائمی تخصص های مهم و ضروری هیچ مشکلی وجود ندارد و خوشبختانه رقابتی بین پزشکان برای حضور در منطقه به دلیل شرایط خوبی که داریم ایجاد شده است.

واردات سیب زمینی نداریم

ترکی در خصوص بیمه کشاورزان گفت: این بیمه ها با اختصاص ۱۰۰ درصدی که در نظر گرفته شده است در سال جاری پرداخت خواهد شد.

وی با بیان این که به هیچ عنوان وارادات سیب زمینی نداریم، از آزاد شدن صادرات سیب زمینی خبر داد و گفت: مسئولان محلی باید وارد عمل شوند و سیب مرغوب را برای صدور به کشورهای دیگر بسته بندی نمایند.

ترکی هم چنین با اشاره به خرید تضمینی محصولات کشاورزی به خصوص سیب زمینی با اشاره به مشکلات این خریدها و احتمال ضایع شدن محصول، بر لزوم اختصاص درصدی از اعتبار خرید تضمینی برای کمک به ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری آن ها تاکید کرد.

فریدن واقعا برخوردار نیست!

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران  در خصوص بازگشت امتیاز محرومیت به شهرستان فریدن اظهار داشت:  بازگرداندن امتیاز محرومیت به فریدن یکی از مهم ترین مطالبات مشترک مردم و مسئولان شهرستان است.

ترکی با بیان این که برقراری توازن و عدالت مطالبه صریح نمایندگان استان است، ادامه داد: این در حالی است که چهار شهرستان غرب استان اصفهان که روستاها و مناطق محروم بسیاری را دارا هستند تحت‌الشعاع اصفهان برخوردار قرار می‌گیرند و ۳ شهرستان هنوز جزء مناطق محروم محسوب می‌شوند.

عضو فراکسیون ولایت مجلس ادامه داد: برخوردار اعلام نمودن اصفهان اثرات سویی برای شهرستان های غرب داشته است و در همین راستا متأسفانه شهرستان فریدن از لیست مناطق محروم خارج شد.

وی افزود: در پی این اقدام، حدود ۱۱ میلیارد تومان پولی که از طریق نفت باید به این شهرستان اختصاص پیدا کند، در اصل اختصاص پیدا نکرده و این محرومیت‌ها هنوز در شهرستان فریدن وجود دارد.

ترکی خارج شدن فریدن از لیست مناطق محروم را ظلم بزرگی در حق مردم این شهرستان دانست و گفت: این برخورداری در حالی به فریدن اطلاق می شود که این شهرستان از بسیاری از زیرساخت های توسعه بازمانده است و شاخص های لازم را برای توسعه یافتگی ندارد.

وی  تلاش برای برخورداری از امتیاز محرومیت را در سطح سه شهرستان فریدن، فریدونشهر و چادگان مطرح کرد و ادامه داد: هر چند بازگشت به محرومیت مسئله ای نیست که بشود به آن افتخار کرد اما روشن است شهرستان های غرب استان به واقع محروم هستند و برخورداری آن ها از امتیاز محرومیت قطعا دارای اثرات و برکات قابل لمس است.

وی ادامه داد: متاسفانه این مسئله به شدت بر اعتبارات شهرستان فریدن تاثیر سوء گذاشته است و این به ضرر شهرستان است.

ترکی با بیان این که همه مسئولان شهرستان و استان با این موضوع موافق هستند اظهار امیدواری کرد که با بازگردانی امتیاز محرومیت و برخورداری از سهم واقعی اعتبارات شاهد پیشرفت و تغییر در شهرستان باشیم.

تقویت آموزش عالی و رشته های دانشگاهی

ترکی با اشاره به ورود مجلس برای  در موضوع حذف تعداد زیادی از رشته های دانشگاه آزاد و ممانعت از این اقدام، اظهار داشت:  دانشکده پیراپزشکی و افزایش رشته هایی از قبیل پرستاری و نیز امکان ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد رشته های فعلی دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان فریدن از مواردی است که با جدیت دنبال می شود.

طرح تامین اجتماعی همگانی اجرایی می شود

وی در خصوص حمایت های اجتماعی از بانوان و جوانان جامعه گفت: در این راستا طرح تامین اجتماعی همگانی که کمیته ویژه ای برای آن تشکیل شده است به اجرا در می آید.

وی ادامه داد: در این طرح  همه افراد از مزایای بازنشستگی، از کارافتادگی و بیمه حوادث بهره مند می شود.

وی هم چنین از مصوبه ۱/۵ میلیارد ریالی  مجلس برای اشغالزایی روستائیان و به ویژه زنان خبر داد و افزود: در حال حاضر وام های تا سقف ۱۵میلیون تومان  با سود ۴ در صد و با ضمانت کارت یارانه و یا اسناد خانه های روستایی ابلاغ شده است.

اقتصاد؛  موضوع پرسش از کابینه دوازدهم

این نماینده مجلس با اشاره به اعلام اسامی وزرای پیشنهادی دولت به مجلس،  گفت: طبق مشورت‌ها با فراکسیون ولایت سه ویژگی کارآمدی، پاک دستی و مردمی بودن از ویژگی‌های مدنظر ما برای انتخاب وزیر معرفی‌شده است.

وی ضمن اشاره به نامگذاری های متوالی مقام  معظم رهبری و تاکید ایشان بر لزوم تحقق اقتصاد مقاومتی و اشتغال، ادامه داد: کابینه ای کار آمد خواهد بود که بتواند مشکلات اقتصادی را حل کند.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت تصریح کرد: طرح های عملی برای حل مشکلات اقتصادی و البته کیفیت اعطای وام های اشتغالزایی موضوعی است که توسط نمایندگان مجلس از وزیر پیشنهادی اقتصاد پرسش خواهد شد.

وی ادامه داد: وزیر اقتصاد  باید جواب دهد که وام‌هایی که قرار است اعطا شود، وثیقه آن چگونه باید باشد؛ چراکه ضمانت کارمندی حقوق کارمندان دولت که ضعیف‌ترین قشر جامعه هستند را تضییع می‌کند و برای همین مجلس مصوب کرده است که تا سقف ۱۵ میلیون تومان کارت‌های یارانه وثیقه محسوب شوند.

وی افزود: به دلیل اهمیت مسئله و لزوم مدیریت مطلوب بخش اقتصادی اگر وزرای پیشنهادی برنامه ای عملی برای بهبود وضعیت این حوزه ارائه نکنند قطعا رای منفی خواهند گرفت.

ترکی ادامه داد: به طور یقین تعیین یک کابینه دلسوز و مدبر و بهره گیری از ظرفیت افراد متخصص، با تجربه و خلاق می تواند دولت و نظام  را در رسیدن به اهداف مورد نظر یاری دهد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پاسخ به این سؤال که وزیر معرفی‌شده بهداشت را چگونه ارزیابی می‌کند، گفت: با وجود برخی نقدها به آقای هاشمی اما به وزیر بهداشت و درمان پیشنهادی رأی اعتماد می‌دهم.

رقابت و تخریب را به پایان دوره ۴ ساله موکول کنیم

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس، در بخشی از اظهارات خود در این جلسه با بیان این که انتقاد دلسوزانه یا غرض ورزی و تخریب تفاوت دارد، از انبوه هجمه ها و کم لطفی های برخی افراد گله کرد و گفت: هدف قرار دادن یک شخص خاص وتلاش برای کوباندن او به صلاح هیچ کس نخواهد بود.

وی با بیان این که اخبار باید جان دار و محکم باشد تا اثر خود را بگذارد، ادامه داد: هر مسئولی حتی اگر در جناح مخالف باشد همواره از قاطعیت و شفافیت استقبال می کند.

وی  با اشاره به صحبت ها و قضاوت های برخی مسئولان در ایام اخیر، افزود: انتقادها را به خوبی گرفته ایم و فکر نمی کنم صحبت های مسئولان بد بوده باشد.

ترکی با تاکید بر این که فراجناحی عمل کردن را واقعا باید سرلوحه قرار دهیم، از عدم توجه  به جایگاه نماینده و عدم شناخت برخی افراد از ظرفیت های این مسئولیت در توسعه و پیشرفت، از همه اقشار و گروه ها دعوت کرد که رقابت ها را به پایان دوره فعلی انتقال داده و زمان حال را دریابند تا با هم افزایی و وحدت  کارها پیش برود.

وی افزود: پرداختن به حواشی و برجسته سازی مسائل کم اهمیت موجب غفلت از مشکلات واقعی و مهم تر می شود.

ترکی ادامه داد: سیاست و بهره گیری از آن تنها در دوران انتخابات و رقابت به کار خواهد آمد و پس از آن باید به کار و تلاش پرداخت.

وی با اشاره به کارشکنی ها و سنگ اندازی هایی از داخل که سعی دارد تنها بی عدالتی و کم مهری مسئولان بالا دستی را سبب عقب ماندگی منطقه و عدم پیشرفت آن معرفی نماید، تصریح کرد: آیا به راستی در همه موارد عوامل موثر بر عقب ماندگی در خارج از خودمان بوده است؟

ترکی در این جلسه با تاکید بر این که عموم مردم و مسئولان از سیاسی بازی  دوری کنند و فراجناحی فکر کنند، گفت: تا زمانی که دولت در خط مردم کار بکند، از آن‌ حمایت می‌کنیم و پشتیبان دولت‌خواهیم بود.

وی با اشاره به ایام آغاز فعالیت منتخبین شوراها گفت: افرادی که در شوراهای اسلامی شهر رأی آورده‌اند فارغ از جناح‌بندی و خطوط سیاسی برای اصلاح شرایط و وضعیت مناطق تلاش کنند.

تقویت و استمرار تعامل با خبرنگاران دغدغه مند

ترکی با انتقاد از سهل انگاری و نیز انعکاس سلیقه ای اقدامات مهم و کلان وی توسط برخی رسانه ها گفت: سرمشق ما زیارت عاشوراست بنابراین تمام همت خود را در این جایگاه  برای خدمتگزاری به کار می بندیم.

وی با بیان این که برای رسانه، رسالت خبری و نیز اخلاق حرفه ای لازم در این حیطه؛ جایگاه ویژه ای قائل است، به خبرنگاران اطمینان داد که با تمام توان پاسخگوی مطالبات و سوالات آنان خواهد بود.

این نماینده با اشاره به انبوه مصاحبه ها و پاسخ گوئی های خود در یک سال گذشته  بر استمرار تعامل و ارتباط دو سویه با خبرنگاران دغدغه مند و دلسوز تاکید کرد و ادامه داد: با این حال هر فردی در جامعه برای خود احترام قائل است و در جایگاه نماینده با توهین و افترا مخالف هستم و قطعا رفتار متناسب با آن را انجام خواهم داد.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان این که هرگز درباره منافع مردم شریف حوزه انتخابیه سیاسی و جناحی عمل نکرده ام و در این راه افراد بسیاری از جناح های مختلف یاری گر ما بوده اند؛ خاطر نشان کرد: از همه گروه ها و مسئولان می خواهم که با محوریت قراردادن وحدت و همدلی؛ زمینه را برای ارتقاء و سازندگی  و پرداختن به امور مهم تر منطقه فراهم کنیم.

به گزارش ایمنا؛  روزنامه بوئین میاندشت امروز؛ دفتر خبری شهرستان های فریدن، فریدونشهر و بوئین میاندشت، خبرگزاری های فارس، ایرنا، ایمنا، پانا، مدیران پایگاه های خبری چادگان نا، فریدن نا و پونه زار و نیز مدیران کانال های خبری فعال در فضای مجازی در این دورهمی حضور داشتند.

این جلسه بیش از سه ساعت به طول انجامید و در پایان با اهدای لوح سپاس و هدایایی از خبرنگاران تجلیل به عمل آمد.

گزارش: فاطمه زمانی

کد خبر 314915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.