نمایندگان به تعهد و کارآمدی وزرا دقت کنند

فریدن - امام جمعه دامنه گفت: نمایندگان در بررسی صلاحیت وزرای کابینه شرط تعهد و کارآمدی را مد نظر قرار دهند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن، حجت الاسلام ناصر صابری در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر دامنه با مروری بر خطبه ۲۶ نهج البلاغه  و پیام های آن، اظهار داشت: در این خطبه می بینیم که امام معصوم(ع) با وجود آن که تمام اسباب و عوامل تحت اختیار اوست باز هم برای برپایی حق و عدالت و بر چیدن بساط ظلم منتظر کمک و حمایت مردم است.

وی  عنوان کرد: اهل بیت(ع) احتیاجی به این که ازطرف مردم مورد حمایت واقع شوند ندارند چرا که آن ها جایگاه عرشی خود را نزد پروردگار دارند بنابراین همراهی آن ها با ما و زمینی بودنشان در واقع لطف و نعمتی در حق ما بوده است.

ججت الاسلام صابری ادامه داد: اگر حق اهل بیت از حقوقی که خدای متعال در امت اسلامی برای این بزرگواران مقرر کرده مانند خمس، سهم امام و حق ولایت بر مردم و جان و مالشان به آن ها داده نشود در واقع این نعمت ها و الطاف الهی را پس زده ایم و در حقشان ظلم روا داشته ایم.

امام جمعه دامنه در بخش دیگری از خطبه های خود با تاکید بر لزوم شکرگزاری برای نعمات الهی از جمله نعمت امنیت و آرامش افزود: در حالی که شیعیان قطیف، العوامیه عربستان و بخشی از افغانستان هر روز به خاک و خون کشیده می شوند ما نسبت به امنیت و ارزش آن در زندگی بی توجه هستیم.

وی با اشاره به مراسم اخیر تحلیف ریاست جمهوری گفت: رئیس جمهور در این مراسم سوگند خورد که پاسدار قانون اساسی باشد و این مهم باید سرلوحه کار قرار بگیرد.

امام جمعه دامنه با اشاره به این سخن امام راحل(ره) مبنی بر این که مجلس باید عصاره فضائل ملت باشد، افزود: با حواشی اخیر روشن شد که غرب گرایی و غرب زدگی در مجلس رخنه کرده است.

صابری با بیان این که باید مراقب بود که زد و بندها و معاملات سیاسی پشت پرده لکه ننگی بر دامن نمایندگان مجلس نشود، تاکید کرد: نمایندگان در بررسی صلاحیت وزرای کابینه  شرط تعهد و کارآمدی را مد نظر قرار دهند.

کد خبر 314821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.