خبرنگار زبان مطالبه گر مردم/ خبرنگاران چشم گشای مسئولان هستند

سمیرم- فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سمیرم: پیگیری و مطالبه گری از زبان مردم از مهم ترین وظایف خبرنگاران دانست.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان سمیرم صبح امروز (چهارشنبه) فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سمیرم در نشست صمیمی با خبرنگاران محلی سمیرم که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد،   اظهار کرد: بصیرت افزایی از مهمترین وظایف خبرنگاران است.

جواد فصیحی افزود: اولین مولفه ای که برای خبرنگاران می توان نام برد کار فرهنگی تمیز و آتش به اختیار آنان است که با نشان دادن نقاط ضعف و قوت جامعه به دنبال اعتلای آن هستند.

وی با اشاره به قدرت رسانه های نوشتاری در فضای مجازی تصریح کرد: آگاهی بخشی یکی از کارهای جهادی است که خبرنگار با صرف وقت انجام می دهد تا چشم مسئولان باز شود و حرکت مسئول تغییر کند و این یک حرکت عمارگونه است.

سرهنگ فصیحی با اشاره به رسانه ای شدن موضوع آتنا اصلانی در رسانه ها خاطر نشان کرد: این خبر باعث شد که مردم و مسئولان بدانند آسیب های اجتماعی شوخی بردار نبوده و نفوذ در جامعه تاثیر گذاشته است.

وی پیگیری و مطالبه گری از زبان مردم را از وظایف مهم خبرنگاران دانست و خاطرنشان کرد: بدون شک در این راه خبرنگار مورد انتقاد قرار خواهد گرفت و امتیازاتی از خبرنگار سلب می شود اما این رسالت خبرنگاران واقعی است.

این مقام مسئول با اشاره به موضوع تب سلفی و مشکل پیش آمده در مجلس از سوی برخی نمایندگان اذعان کرد: امروز دشمن به دنبال تغییر ارزش هاست تا جایی که کودک دیروز که با خبرنگار بی حجاب مصاحبه نکرد امروز حرکتی دگرگونه انجام می دهد.

وی گفت: سمیرم امروز بیش از گذشته نیازمند کارهای فرهنگی بوده و خبرنگاران باید کارهای فرهنگی شهرستان را در اذهان عمومی جلوه دهند حتی اگر به آن کار فرهنگی انتقادهایی باشد.

فصیحی ایجاد همدلی و حفظ آن را یک موضوع مهم خواند و افزود: خبرنگار نباید دولتی شود زیرا خبرنگار دولتی به کشور ضربه خواهد زد و یکی از برگ های برنده کشور ما دولتی نبودن بسیاری از مراکز فرهنگی همچون مساجد بوده که آزادانه مطالبه گری دارند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سمیرم در این نشست اهمیت خبر را غیر قابل چشم پوشی خواند و اظهار کرد: این اهمیت تا جایی بوده که خداوند سوره ای به نام نبأ که معنی آن همان خبر است نازل فرموده است.

حجت الاسلام علی صالح غفاری زاده تصریح کرد: امروز جامعه نیازمند خبری مفید و مختصر و به دور از تکرار است و باید توجه داشت که هر سخن باید در جای و جایگاه خود زده شود.

وی با اشاره به اینکه هر خبری نباید منتشر شود افزود: هر رویداد از زمان اتفاق در خط تولید قرار می گیرد تا روزی استفاده گردد.

به گزارش ایمنا، در این مراسم از خبرنگاران پایگاه های خبری سام آرام و سمیرم خبر، خبرگزاری صدا و سیما و ایمنا تقدیر شد.

کد خبر 314630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.