خبرنگاری عشق است/روایتی مشترک از یک فرماندار+تصاویر

فریدن - جلسه تجلیل از خبرنگاران فعال شهرستان فریدن در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

کورس بدیعی در جلسه تقدیر از خبرنگاران فعال شهرستان فریدن،  با تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: خبرنگاران نقش بسزایی در آگاهی و پویایی جامعه ایفا می کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد فریدن با بیان این که روز خبرنگار روز شنیده شدن صدای این قشر خدوم است، عنوان کرد: این حقیقت که خبرنگاران با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کنند بر هیچ کس پوشیده نیست.

بدیعی با تاکید بر این که درج یک خبر همواره برای صاحب آن خبر مسئولیت های بسیاری را در پی دارد، افزود:  در بسیاری موارد در همین شهرستان مشاهده شده است  که انتشار یک خبر با واکنش های مختلفی از سمت مردم و مسئولان مواجه گردیده و یا حتی برای صاحب خبر تبعاتی را نیز داشته است.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود یاد آور شد: خبرنگاران می توانند با مراجعه به سامانه بیمه خبرنگاران و طی مراحل مصوب از مزایای بیمه بهره مند شوند.

بدیعی با قدردانی از تلاش خبرنگاران رسانه های مکتوب، خبرگزاری ها و مدیران کانال های خبری فعال در فضای مجازی شهرستان پای درد و دل خبرنگاران نشست.

در ادامه این جلسه مدیر مسئول هفته نامه دالانکوه ، با قدردانی از توجه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسداشت روز خبرنگار، اظهار داشت: برخی مسئولان نسبت به خبرنگاران بی تفاوت هستند.

منصور دهخدایی با اشاره به سختی های راه رسانه، به انبوه موانع و مشکلات موجود در این بخش اشاره کرد.

وی با تاکید بر لزوم ایده پردازی در حوزه خبر از تلاش های مدیران کانال های خبری در فضای مجازی  قدردانی نمود و گفت: با تجمیع و هدایت این کانال ها می توان از ظرفیت آن ها در مسیر خبر و خبر رسانی بهره برد.

دهخدایی با بیان این که بسیاری از مشکلات خبرنگاران با حمایت و توجه مسئولان رفع خواهد شد، خواستار تقویت تعامل مسئولان شهرستان با فعالان حوزه خبر شد.

وی هم چنین از توسعه روزنامه دالانکوه و استقرار نمایندگی های آن در شهرستان های مجاور  در آینده ای نزدیک خبر داد.

یکی  دیگر از خبرنگاران حاضر در این نشست، با تاکید بر اهمیت حوزه خبر گفت: همواره نوک پیکان انتقادها و هجمه ها به سمت خبرنگاران است و این در حالی است که وقتی همه چیز خوب پیش می رود کسی قدردان خبرنگار و زحمات او نیست.

این خبرنگار ضمن قدردانی از برگزاری این دیدار دوستانه، افزود: خبرنگار از مردم است، برای مردم و خواست آنان قلم می زند و و پشتوانه مردمی دارد.

وی با بیان این که حوزه خبر در بردارنده نیروهای مستعد، متعهد و شریف است، افزود:  انسان های شریفی از این حرفه به فیض شهادت نائل آمدند و این نشانه اهمیت و تاثیرگذاری رسالت خبری است.

این خبرنگار افزود: خبرنگاری  عرصه  ای پر مخاطره است که علاوه بر انبوه مشکلات مالی و بیمه و عدم وجود ثبات در این زمینه فشار مسئولان و مردم را نیز به همراه دارد.

این خبرنگار ادامه داد: این که خبرنگاران  تلاش می کنند کمبودها، خلاء ها و مشکلات را منعکس کنند، نباید موجب دلخوری و ناراحتی برخی از مسئولان شود چرا که جامعه رسانه بسیاری از امور را دنبال و حل می کند اما به نام افراد دیگر تمام می شود.

وی با تاکید بر لزوم پرهیز از سیاسی کاری در حوزه خبر، افزود: خبرنگار باید اصالت خبری داشته باشد و وظیفه خود را  انجام دهد تا بستر رشد و توسعه فراهم شود.

این خبرنگار بر لزوم افزایش همکاری و تعامل مسئولان با خبرنگاران تاکید کرد و گفت: خبرنگاری عرصه مهمی است که با تعامل سازنده و تغییر نگاه ها به آن؛ می تواند منشا سازندگی و پیشرفت باشد.

فاطمه زمانی، خبرنگار خبرگزاری ایمنا نیز در این نشست، با بیان این که نباید در تعریف خبرنگاری و مشکلات آن کلیشه ای سخن بگوئیم، عنوان کرد: درست است که گاهی برخی از مسئولان تعامل مطلوبی با خبرنگاران ندارند، اما نباید این مسئله را تعمیم داد؛ چرا که بسیاری از مدیران و مسئولان هم هستند که درک درستی از رسانه دارند و حتی به صورت خود جوش و البته با نهایت خوش خلقی و تعامل پذیرای خبرنگار هستند و به او در تهیه و درج اخبار یاری می رسانند.

وی جلب اعتماد مسئولان و تقویت تعامل با آنان را هنر خبرنگار دانست و گفت: می شود در ضمن انتقاد سازنده و دلسوزانه و نه مغرضانه و در کنار توجه به نداشته ها نیم نگاهی هم به داشته ها داشت تا بیان مداوم دردها روحیه امید را تضعیف نکند.

خبرنگار ایمنا در شهرستان فریدن  با بیان این که خبرنگاری شغل نیست بلکه عشق است، ادامه داد: تلاش، زحمت و پیگیری هایی که یک خبرنگار برای تهیه و نگارش خبر متحمل می شود بسیار فراتر از تصور است و تنها عشق، علاقه و روحیه مطالبه گری استمرار بخش این مسیر سخت و پر تنش است.

زمانی در بخش دیگری از اظهارات خود، با اشاره به توصیه های مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت فضای مجازی و لزوم نقش آفرینی فعال در آن، از تلاش مدیران کانال های تلگرامی "فریدنیها"، "لبخند فریدن" و "صرفا جهت اطلاع"  قدردانی نمود و افزود: آگاهی بخشی به مخاطب در کمترین زمان ممکن و  نیز سهولت در دسترسی به جدید ترین اخبار  دو مزیت ارزشمند کانال های خبری در فضای مجازی است.

وی ادامه داد: با این حال مدیران این کانال ها لازم است در هنگام انعکاس اخبار منبع خبر را ذکر کنند و گاهی لینک اخبار مهم را نیز  قرار دهند تا دایره ذهن مخاطبان به اخبار تک خطی محدود نشود و مخاطب را به سمت دنیای بزرگ تر و واقعی تر، یعنی گستره سایت های خبری و رسانه های مکتوب نیز هدایت کنند.

زمانی در ادامه با بیان این که می خواهم سنت شکنی کنم و در این روز از برخی همکاران و دوستان خود گله کنم، افزود: متاسفانه گاهی غرض ورزی، تنگ نظری و بی مهری برخی دوستان همکار و سنگ اندازی های گاه و بیگاه آنان بر سر راه همکارانشان؛ لحظات سرد و نا امید کننده را به کوله بار پر از رنج خبرنگاران اضافه می کند.

خبرنگار خبرگزاری ایمنا ادامه داد: قبل از هر چیز این ما هستیم که باید همدل، همراه و هوادار هم باشیم تا با تکیه بر این سرمایه ارزشمند بتوانیم از وحدت مردم و گروه ها سخن بگوئیم.

زمانی با بیان این که روش، منش و قدرت ایده پردازی و قلم فرسایی هر خبرنگار یک موجودیت منحصر به فرد است، افزود: توانایی افراد در این حوزه متفاوت اما در نوع خود بی نظیر است و این مسئله نباید موجب حسادت یا رقابت ناسالم در بین همکاران فعال در حوزه خبر رسانی شود.

وی  تصریح کرد: خبرنگاری که با صداقت و خوش قلبی می نویسد بدون آن که لازم باشد کاری کند حرف و صدای او جایگاه واقعی خود را پیدا می کند و در این میان نیازی به رقابت نیست و اگر هم قرار به رقابتی باشد باید در انتقال هر چه رساتر حرف و درد مردم رقابت کنیم و نه در تخریب و غرض ورزی.

این خبرنگار با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری این برنامه، بر لزوم تشکیل جلسات ماهیانه یا فصلی خبرنگاران شهرستان در راستای تقویت تعامل و بحث و تبادل نظر در مورد خلاء ها و مشکلات تاکید کرد.

الیاس عبدالهی مدیر پایگاه تحلیلی خبری دیار اقوام نیز در این جلسه، با اشاره به مشکلات پیش آمده برای این پایگاه خبری و توقف ۴ ماهه  فعالیت خبر رسانی آن، اظهار داشت: این پایگاه خبری اولین و تنهاترین سایت خبری محلی در شهرستان است که با تلاش های امید کاظمی مدیر مسئول اسبق و همکاری چند تن از خبرنگاران بومی به کار خود ادامه داد.

عبدالهی افزود: از زمانی که مدیریت این پایگاه را پذیرفتم رویکرد ما انتقادی و تحلیلی بوده است و تلاش کرده ام که مشکلات و عقب ماندگی های شهرستان به نحو مطلوبی انعکاس یابد.

وی فشار و از هم گسستگی سیاسی، فقدان حمایت های مالی، عدم تعامل برخی مسئولان، تعیین تکلیف تعدادی از ارگان ها و نهاد ها برای سیاست های سایت و بی مهری بعضی از مدیران شاخص و تعدادی از مخاطبان  را از مهم ترین دلائل تعطیلی سایت برشمرد.

محمود حسینی مدیر کانال تلگرامی "رسانه لبخند فریدن" نیز در این جلسه با اشاره به ثبت قانونی  دو کانال پر بازدید شهرستان در سامانه مربوطه، خواستار افزایش تعامل مسئولان و مدیران شهرستان با این کانال ها شد.

وی با تاکید بر لزوم حمایت مالی و معنوی از فعالان  فضای مجازی و مطرح کردن مشکلات آن ها در کارگروه فضای مجازی شهرستان، افزود: خوشبختانه همکاری و تعامل خوبی بین ما و خبرنگاران شهرستان وجود دارد  که امیدوارم این پیوند روز به روز عمیق تر و دوستانه تر شود.

از حواشی جالب این دورهمی صمیمانه، تجدید خاطره و قدردانی دسته جمعی خبرنگاران از اسفندیار تاجمیری فرماندار اسبق شهرستان بود.

خبرنگاران با مرور خاطرات خود با فرماندار سابق در جلسات، دیدارها، مصاحبه ها و تجلیل ها، از تعامل و توجه ویژه وی به خبرنگاران و پیشتازی برای تجلیل از این قشر در زمان تصدی مدیریت شهرستان سخن گفتندو برای ایشان آرزوی سلامتی کردند.

خبرنگاران هم چنین از ارتباط موثر و تعامل بالای  خانم  طیبه طاهری روابط عمومی فرمانداری شهرستان با اهالی خبر و رسانه قدردانی نمودند.

این دیدار دوستانه بیش از ۲ ساعت به طول انجامید و در پایان با اهدای لوح سپاس و هدایا از خبرنگاران تجلیل شد.

به گزارش ایمنا، خبرنگاران خبرگزاری های ایمنا، ایرنا، شبستان، پایگاه خبری دیار اقوام، دفتر خبری صدا و سیما، روزنامه دالانکوه و مدیران کانال های  مجازی-خبری فریدنیها و لبخند فریدن در این جلسه حضور داشتند.

کد خبر 314610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.