فاز اول طرح ساماندهی عمده فروشان خوار و بار نیمه اول سال آینده تکمیل می شود

مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان گفت: فاز اول ساماندهی عمده فروشان خوار و بار وخشکبار نیمه اول سال آینده تکمیل می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صبح امروز اعضای کمیسیون نظارت بر سازمان های صنفی استان اصفهان از پروژه بازار خوار و بار و خشکبار که از سوی سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان در حال احداث است، دیدن کردند.

اصغر کشاورز راد مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان در این باره اظهارکرد: از حدود یکسال و نیم سال گذشته موضوع ساماندهی مشاغل در سازمان میادین و ساماندهی مشاغل به صورت جدی دنبال شد.

وی با اشاره به اینکه اکنون وضعیت شهر به گونه ای است که به ازای هر ۱۲ نفر یک واحد صنفی دایر شده در صورتی که در کشور برای ۲۵ الی ۳۰ نفر باید یک واحد صنفی داشته باشیم، گفت: در کشورهای پیشرفته نیز هر ۵۰۰ الی ۷۰۰ نفر از یک واحد صنفی برخوردار هستند.

مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه ساماندهی مشاغل باید در راستای کاهش ترافیک و آرامش شهروندان انجام شود، ادامه داد: شهرداری اصفهان برای کاهش ترافیک، حمل و نقل عمومی را توسعه و  تقاطع های غیر همسطح و غیره احداث می کند اما نتیجه ای موثری ندارد چرا که به جای علت ها  بیشتر معلولها در نظر گرفته می شود.

کشاورزراد با بیان اینکه درحوزه قوانین ۳ لایحه تصویب شده است، گفت: لایحه پیشگیری و ساماندهی مشاغل شهری برای بهبود وضعیت ساماندهی مشاغل شهری اجرا شده است این لایحه در شورای اسلامی شهر تصویب شد اما متاسفانه در فرمانداری تایید نشده و اکنون نیز در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه لایحه مشوق های فروش به شورای اسلامی شهر نیز ارائه شده، گفت: ظرفیت شهر و شهرداری برای ساماندهی مشاغل محدود است از همین رو لایحه ای برای حمایت ازسرمایه گذاران بخش خصوصی برای احداث شهرک، مجتمع های صنفی و تخصصی با شهرداری تصویب شد.

مدیرعامل سازمان میادین در بخش دیگر سخنان خود عنوان کرد: مغازه داران مالک مغازه و یا مستاجر هستند از همین رو توان جابجایی را ندارند لذا از طریق پتانسیل های شهرداری نیز شرایط بسیار مناسبی برای آنان در نظر گرفته شده است.

کشاورزراد با بیان اینکه مطالعات ساماندهی مشاغل در دست طراحی مشاور است، گفت: اکنون نیز مشاور باید قوانین خدمات خودرویی که در ارگان ها و سازمان ها موجود است را جمع آوری تا قوانین و پیشنهاداتی را که می توانیم اجرایی کنیم را به کمیسیون نظارت ارائه دهیم و در صورت مصوب کمیسیون نظارت طرح نیز به اتحادیه و شهرداری اصفهان ابلاغ شود.

وی با بیان اینکه قرارداد ساماندهی شهرک مبل در شهرک امیرکبیرتنظیم و عملیات اجرایی آن در آینده نزدیک آغاز می شود، گفت: وجود نمایشگاههای موتورسیکلت ها و دوچرخه ها در خیابان های سروش، خیابان جی و خیابان لاله باعث ترافیک و نارضایتی شهروندان شده از همین رو ساماندهی نمایشگاه موتور سیکلت ها در دستور کار شهرداری قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه محل جدید فروش موتورسیکلت ها با اتحادیه موتورسیکلت ها بازدید و مورد رضایت آنان قرار گرفت و مکاتباتی با کمیسیون نظارت استان برگزار شد، گفت: عملیات اجرایی ساماندهی فروشگاههای موتورسیکلت در آینده نزدیک آغاز می شود.

 کشاورزراد با بیان اینکه ساماندهی مشاغل پرنده فروشان برای آرامش شهروندان و آراستگی شهر در دستور کار شهرداری قرار گرفته است، گفت: بیشتر مغازه پرنده فروشان نیز در خیابان عطار منطقه ۱۰ مستقر هستند که طبق  توافقات انجام شده شهرداری منطقه ۱۰ باید یک زمینی برای ساماندهی مشاغل پرنده فروش در اختیار سازمان قرار دهد.

وی  ادامه داد: در نظر داریم برای ساماندهی پرنده فروشان محیطی را ایجاد کنیم تا علاوه بر کسب و کار پرنده فروشان شهروندان نیز در یک فضای تفرجگاهی حضور یابند.

مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان با اشاره به ساماندهی مشاغل خوارو بار و خشکبار گفت: شهروندان بسیاری از وجود عمده فروشان خوار و بار و خشکبار در خیابان ولیعصر و جهاد ناراضی بودند همچنین مدیران مناطق یک و ۳ شهرداری برای کاهش ترافیک ساماندهی عمده فروشان خشکبار را از سازمان خواستار شدند.

کشاورزرادگفت: در همین راستا محلی جدید در شرق اصفهان برای آرامش شهروندان و تسهیل در عبور و مرور و کاهش ترافیک احداث شود.

وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی این پروژه در آبان ماه سال گذشته با حضور مدیران شهری و کشوری آغاز شد، تاکید کرد: این پروژه در زمینی حدود ۱۴ هکتار طراحی شده است و ۱۰۵ انبار برای این مجموعه در نظر گرفته شد.

مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه پروژه ساماندهی عمده فروشان خوار و بار و خشکبار دارای۱۱۴ سوله است، اظهارکرد: سوله های این پروژه یک خیابان ۳۰ متری برای عبور تریلی و خیابان ۲۰متری برای خروج خودروهای سبک در نظر گرفته شده است.

کشاورز راد با بیان اینکه برای دریافت آب این پروژه ۶ میلیارد و ۸۷۰ میلیون تومان هزینه شده است، گفت: برای عملیات اجرایی این طرح حدود ۲۰۰ میلیون تومان پیش بینی شده است.

وی با اینکه عملیات اجرایی طرح ساماندهی عمده فروشان خوار و بار و خشکبار تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت داشته است، گفت: ۵۰ درصد عملیات اجرایی سوله ها نیز انجام شده است.

مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: عملیات اجرای این پروژه به طور جد در دست انجام است و فاز اول آن اوایل سال آینده تکمیل می شود.

وی در پایان عنوان کرد: برای اجرای طرح ساماندهی عمده فروشان خوار و بار و خشکبار حمایت کمسیون نظارت استان را لازم داریم.

کد خبر 314570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.