قرمز؛ به نفع عابران

یکی از ساده ترین راهکار ها برای تردد راحت مردم از چهارراه های عابر پیاده اجرای طرح تمام قرمز است.

به گزارش ایمنا، سرگردان و حیران، نمی داند از کدام قسمت خیابان عبور کند. از راست گرد حاشیه خیابان خودش را از لابه لای ماشین های پارک شده رد می کند تا با جهشی سریع به آن طرف خیابان برسد.

اما باز هم موفق نمی شود. برای سبز شدن چراغ، قرمزی اش را به انتظار می ایستد. حالا آدمک چراغ راهنمایی اجازه عبور را صادر می کند.

این تنها یکی از مشکلات عابران پیاده در ترددهای روزمره خود در خیابانهاست. اما این مشکل راه حلی ساده دارد. می توان زمان انتظار برای خودروها را افزایش داد اما با این کار میزان آلاینده های موجود در هوا افزایش می یابد. اما راه حلی بهتر وجود دارد که کارشناسان ترافیکی آن را مطرح می کنند.

غلامرضا شیران رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر اصفهان با اشاره به طرح «تمام قرمز» گفت: این عنوان به این معناست که تمامی چراغ های چهار راه ها به نفع عابران پیاده قرمز می شوند تا عابران با خیالی آسوده عبور کنند.

وی افزود: معمولا عبور عابران پیاده از عرض خیابان تابعی از حجم خیابان، سن و جنس عابران پیاده است که با نگاهی گذرا به تردد این افراد در چهارراه ها، متوجه سختی تردد عابران پیاده می شویم.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر اصفهان اضافه کرد: برای اینکه عابران از عرض خیابان عبور کنند، دچار مشکل هستند که باید حوزه های حمل و نقل، معماری، شهرسازی و عمران با همکاری هم به این موضوع دقت کنند و با اقدامی همگرا ترددی آسان را برای عابران به ارمغان بیاورند.

همچنین معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان در این باره اظهار کرد: «تمام قرمز» یکی از طرح هایی است که در حال حاضر در چند چهارراه شهر اجرا می شود.

علیرضا صلواتی اضافه کرد: با توجه به تراکم بالای خودروها در اصفهان نمی توان تمامی چراغ های چهارراه ها را قرمز کرد تا عابران تردد کنند، اما با محاسبه شرایط برخی از این مکانها، چراغ های یک سمت به مدت 15 ثانیه برای عبور عابران پیاده سبز و برای خودروها قرمز می شود.

گفتنی است این طرح در کشورهایی از دنیا اجرا شده است و تمام چراغ های یک چهار راه برای مدتی معین به نفع عابران پیاده ای که قصد تردد از چهار راه را دارند قرمز می شود.

این طرح در حالی مطرح شده است که اجرای آن هزینه بر نیست و با این کار عابران علاوه بر طی مسیر با خیالی آسوده تر به پیاده روی بیشتری در شهر روی می آوردند زیرا این کار باعث افزایش حس امنیت عابران نیز می شود.

کد خبر 314334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.