دولت دوازدهم از زنان در رده میانی مدیران استفاده کند

معاون امور بانوان اتاق بازرگانی اصفهان گفت: در دولت یازدهم به آقای روحانی پیشنهاد دادیم که مدیران میانی خود را از زنان انتخاب کنید تا رشد لازم در آنها برای مدیریت کلان فراهم شود.

زهرا اخوان نسب در گفتگو با ایمنا پیرامون حضور زنان در پست های بالای مدیریتی در کابینه دوازدهم، اظهار داشت: زنان ما همواره نشان داده اند که در هنگام انتخابات و کارهای جمعی، اجتماعی و مدنی به بلوغ لازم رسیده اند و همواره حضور خود را نشان داده اند.

وی با بیان اینکه نیمی از جمعیت ما را زنان تشکیل می دهند و از دولت تدبیر و امید توقع بسیاری دارند، افزود: در دولت یازدهم به آقای روحانی پیشنهاد دادیم که مدیران میانی خود را از زنان انتخاب کنید تا رشد لازم در آن ها برای مدیریت کلان فراهم شود.

معاون امور بانوان اتاق بازرگانی اصفهان گفت: متاسفانه در دولت یازدهم از زنان به عنوان مشاور استفاده شد و به معنای واقعی از ظرفیت های زنان استفاده نشد و بیشتر به شکل نمادین این موضوع انجام گرفت.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر شاهدیم که هر چه روحانی تلاش کند تا در کابینه‌اش از زنان استفاده کند با مشکلات بسیاری مواجه می‌شود. بیان داشت: هر چه در حوزه زنان و دختران  و استفاده از آنها سرمایه‌گذاری کنیم، آینده خودمان را تضمین کرده‌ایم.

اخوان نسب با تاکید بر اینکه رییس جمهور باید سازمان‌ها را در رده‌های مختلف به استفاده از ظرفیت های زنان در حوزه های پیمانکاری، خدماتی و مدیریتی ملزم کند، تصریح کرد: علاوه بر آن نظارت و کنترل دقیقی باید بر روی این موضوع وجود داشته باشد.

وی گفت: قوانین بسیار خوبی در کشور وجود دارد اما چون نظارت و کنترل درستی روی آن نیست، به صورت درست و مطلوب عملیاتی نمی شود.

به گفته معاون امور بانوان اتاق بازرگانی اصفهان، در کشورهای پیشرفته شاهد این هستیم که قوانین تسهیل‌کننده برای حضور و استفاده از زنان در سازمان ها وجود دارد.

کد خبر 314267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.