ثبت اولین شیوه‌نامه نگارش ادبیات پایداری در کشور/اهالی رسانه به یاری‌مان بیایند

رئیس حوزه هنری اصفهان از ثبت اولین شیوه نامه نگارش ادبیات پایداری و دفاع مقدس در کشور ازسوی حوزه هنری اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی احمدی فر صبح امروز در نشست خبری خود با حضور اهالی رسانه بر اهمیت حمایت و همکاری حوزه هنری با اهالی رسانه در اطلاع رسانی برنامه های این نهاد تاکید کرد و گفت: حوزه هنری نیازمند تعاملی دوسویه و صمیمانه با خبرنگاران حوزه فرهنگی و هنری است تا بتواند زمینه لازم را برای اطلاع رسانی برنامه های خود و همچنین تحلیل و بررسی دقیق و اصولی آنها فراهم کرده و ماحصل آن را به سمع و نظر مردم برساند.

او که در ابتدا هدف از برگزاری این نشست را تعامل هرچه بیشتر با اهالی رسانه های مختلف عنوان کرد، با اشاره به اینکه حرفه خبرنگاری بدون در اختیار داشتن ذوق و دیدگاه هنرمندانه قادر به ادای رسالت خود نیست، گفت: حرفه خبرنگاری این تفاوت مهم را با سایر شغل ها و حرفه ها دارد و خبرنگاران و اهالی رسانه تا زمانی که از این ویژگی برخوردار نباشند نمی توانند به ادای رسالت خود بپردازند.

رئیس حوزه هنری اصفهان سپس توضیحاتی را درخصوص فعالیت های اخیر حوزه هنری در زمینه های مختلف بیان کرد و گفت: استان اصفهان افتخارات بزرگی را در سالهای دفاع مقدس در کارنامه خود به ثبت رسانده و رزمندگان و فرماندهان و آزادگان بسیاری از این استان پهناور در جبهه نبرد حق علیه باطل شرکت کرده و به درجات بسیار والایی نائل شده اند.

وی ادامه داد: ثبت و ضبط خاطرات و حرف های ناگفته بسیاری که در سینه این مردان بزرگ هست برای مردم ما بسیار ارزشمند است و می تواند باعث انتقال ارزش های ملی و دینی به نسل جوان شود. از اینرو حوزه هنری اقدامات بسیار قابل توجهی را در زمینه ادبیات پایداری انجام داده است.

وی توجه به جنبه های دراماتیک در ادبیات پایداری را از نکات قابل توجه در این اقدامات دانست و اظهار کرد: حوزه هنری اصفهان توانسته شیوه نامه مدونی را در زمینه ادبیات پایداری برای نخستین بار در کشور ارائه کند که به زودی در قالب نقل خاطراتی از رزمندگان، فرماندهان و آزادگان بزرگ و نامدار جنگ به چاپ رسیده و در مناسبت های مختلفی همچون دهه فجر، هفته بسیج، هفته هنر انقلاب اسلامی و هفته دفاع مقدس رونمایی شده و در دسترس مردم قرار می گیرد.

احمدی فر همچنین به شرح فعالیت های حوزه هنری در زمینه هنرهای نمایشی پرداخت و گفت: متاسفانه در سال های اخیر رکود قابل توجه و محسوسی در زمینه تئاتر و هنرهای نمایشی در کشور ایجاد شد که البته در دو تا سه سال اخیر این رکود تا حدی کنترل شد.

وی ادامه داد: حوزه هنری هم که رسالت خود را حمایت همه جانبه از آثار فاخر و ارزشی هنری قرار داده ، در حوزه هنرهای نمایشی نیز از آثار هنرمندان جوان و مستعد حمایت کرده است.

وی از احداث فضای ایجاد پیلاتو و بازسازی سالن سعدی برای اجرای تئاتر در اصفهان خبر داد و گفت: این مکان به زودی در اختیار هنرمندان قرار خواهد گرفت.

او همچنین از طرح شناسایی گروه های نمایشی مساجد خبر داد و گفت: این طرح هم اکنون آغاز شده و گروه های نمایشی مختلفی ازسوی هنرهای در مساجد شناسایی شده اند که پس از طی مراحلی که ازسوی حوزه هنری تعریف شده می توانند در مساجد شهر و در اوقات معینی به اجرای نمایش بپردازند.

رئیس حوزه هنری اصفهان در ادامه از فعالیت در زمینه آفرینش های ادبی سخن گفت و عنوان کرد: پاسداری از زبان و ادبیات فارسی و پیشگیری از ورود کلمات و اصطلاحات بیگانه به زبان فارسی از رسالت های مهم نهادهای فرهنگی در کشور است و حوزه هنری در این زمینه هم فعالیت های قابل توجهی را انجام داده است.

از دیگر بخش های نشست خبری رئیس حوزه هنری اصفهان، طرح سوالاتی ازسوی مهدی احمدی فر برای اهالی رسانه بود. او از خبرنگاران خواست تا پیشنهادات خود را درخصوص ارتقای سطح کیفی و کمی همکاری آنها با حوزه هنری بیان کرده و موانع موجود در این زمینه را از دیدگاه خودشان بیان کنند، که در این خصوص بحث و تبادل نظری میان رئیس حوزه هنری اصفهان و اهالی رسانه صورت گرفت.

در پایان نیز از خبرنگاران فعال در زمینه همکاری با حوزه هنری اصفهان تجلیل شد./

کد خبر 314222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.