اعلام نتایج اولیه کنکور/انتخاب رشته از ۱۹ تا ۲۳ مرداد

نتیجه اولیه آزمون سراسری سال ۱۳۹۶ به صورت کارنامه بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، داوطلبان می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان سنجش از نتیجه اولیه آزمون خود مطلع شوند.
معاون وزیرعلوم و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور روز یکشنبه در نشست مطبوعاتی با بیان اینکه از مجموع ۸۳۸ هزارو ۹۷۲ داوطلب حاضر در کنکور سراسری سال ۹۶، تعداد ۸۳۸ هزار و ۹۲۹ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند، ادامه داد: از این تعداد ۴۹۷ هزار و ۵۰۴ داوطلب زن و ۳۴۱ هزار و ۴۲۵ داوطلب مرد هستند.
ابراهیم خدایی اضافه کرد: نتیجه اولیه آزمون سراسری ۹۶ از قبل از ظهر امروز ۱۵ مردادماه به صورت کارنامه بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته و داوطلبان مجاز به انتخاب رشته ضرورت دارد پس از دریافت دفترچه راهنمای شماره ۲ با رعایت مندرجات در دفترچه و توجه به اطلاعیه سازمان سنجش اقدام به انتخاب کدرشته محل های تحصیلی کنند.
وی یادآور شد: دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی (دفترچه شماره ۲) هر یک از گروه های آزمایشی مربوط از روز چهارشنبه، ۱۱ مردادماه بر روی پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش قرار گرفته است.
خدایی افزود: علاوه بر این، دفترچه راهنمای انتخاب رشته از ساعت هشت صبح فردا، دوشنبه ۱۶ مردادماه در باجه های روزنامه فروشی سراسر کشور توزیع می‌شود و داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی شده‌اند، می‌توانند با مراجعه به باجه های روزنامه فروشی شهرستان محل اقامت خود و با پرداخت مبلغ ۱۰ هزار ریال به عنوان کارمزد توزیع دفترچه راهنمای انتخاب رشته، این دفترچه را خریداری کنند.
رئیس سازمان سنجش تاکید کرد: این دفترچه، رایگان است و به جز هزینه‌ای که برای کارمزد توزیع، تعیین شده، هزینه‌ای دیگری نباید پرداخت شود.
وی درباره نحوه انتخاب رشته داوطلبان کد رشته محل های دانشگاه آزاد اسلامی نیز گفت: فرآیند انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی نیز از اواخر مردادماه انجام می پذیرد و رشته های مورد نظر براساس تائیدیه وزارت علوم بر روی سایت دانشگاه آزاد قرار داده می شود.
مهلت انتخاب رشته داوطلبان کنکور ۹۶ 
خدایی افزود: داوطلبان باید پس از مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی، کد رشته های تحصیلی مورد علاقه خود را مشخص کرده و با مراجعه به سایت سازمان سنجش در تاریخ ۱۹ تا ۲۳ مردادماه، کدرشته محل های انتخابی خود را به ترتیب اولویت در فرم انتخاب رشته اینترنتی خود درج کنند.
وی خاطرنشان کرد: برای شرکت در آزمون سراسری سال ۹۶ در مجموع تعداد ۹۳۰ هزار و ۴۸۲ داوطلب ثبت نام کردند و در نهایت برای یک میلیون و ۹۴ هزار و ۲۲۳ کارت ورود به جلسه آزمون صادر شد که از این تعداد، تعداد ۶۵۸ هزار و ۱۷۱ کارت برای داوطلبان زن و تعداد ۴۳۶ هزار و ۵۲ کارت برای داوطلبان مرد بود.
خدایی ادامه داد: از مجموع ۹۳۰ هزار و ۴۸۲ داوطلب ثبت نام کننده در آزمون سراسری امسال، تعداد ۸۳۸ هزار و ۹۷۲ نفر شامل ۴۹۷ هزار و ۵۲۴ داوطلب زن و ۳۴۱ هزار و ۴۴۸ داوطلب مرد در جلسه آزمون حاضر شدند و ۹۱ هزار و ۵۱۰ نفر (حدود ۱۰ درصد داوطلبان کنکور) غائب بودند.
آزمون سراسری ۹۶ برای تمامی گروههای آزمایشی در دو نوبت صبح و بعد از ظهر روزهای ۱۵ و۱۶ تیرماه در ۳۷۲ شهرستان برگزار شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 314214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.