توسعه تجارت الکترونیک در گرو فرهنگ سازی است/رونق اقتصادی؛ دستاور مهم دولت الکترونیک

تجارت الکترونیک از اهمیت بالایی در گسترش فعالیت های تجاری برخوردار می باشد که ضرورت انجام آن برای همه مشخص است.

به گزارش ایمنا امروزه با گسترش تکنولوژی روش های نوینی در زمینه انجام فعالیت های تجاری وجود دارد که از جمله بهترین و مطمئن ترین روش ها می توان به استفاده از فضای اینترنتی اشاره نمود که این امکان را فراهم می آورد تا فعالیت های تبلیغاتی و بازاریابی خود را بتوان در سطح جهانی گسترش داد و مشتریان خود را از نقاط مختلف جهان جذب نمود.

با این وجود روز گذشته معاون وزیر ارتباطات اعلام کرد که اصفهان علیرغم پتانسیل بالایی که دارد از بحث تجارت الکترونیک از دیگر استان ها عقب است، رئیس مجمع نمایندگان اصفهان نیز در این باره معتقد است: کشور در حال‌حاضر به دنبال این است تا خدمات دولت را الکترونیک کند، تجارت و دولت الکترونیک نیاز به فرهنگ‌سازی دارد این امر نیازمند تبلیغات رسانه‌ها و صداوسیما است.

حسین مهری معاون وزیر ارتباطات روز گذشته در حاشیه سامانه سیماک در اصفهان با تاکید بر اهمیت موضوع تجارت الکترونیک، تصریح کرد: تجارت الکترونیک موجب کاهش هزینه های تولیدکنندگان و توزیع کنندگان می شود.

مهری با انتقاد بر اینکه اصفهان علیرغم پتانسیل های بالا در موضوع تجارت الکترونیک از بسیاری از استان ها عقب است، بیان داشت: بین ۳۵ تا ۵۰۰ درصد هزینه توزیع و پخش و دلالی در کشور است که با توسعه تجارت الکترونیک هزینه های جابجایی به ۱۲ درصد کاهش می یابد.

حسین سیستانی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان نیز با اشاره به اینکه اصفهان ظرفیت های زیادی در بخش کشاورزی، تولید و صنایع دستی دارد، گفت: برقراری تجارت الکترونیک موجب افزایش نرخ اشتغال و درآمد و کاهش بیکاری می شود.

سال گذشته نیز مهدی جمالی‌نژاد شهردار اصفهان با اشاره به اینکه استفاده از بستر اینترنت برای توسعه تمامی کسب و کارها در اولویت قرار گرفته است و صنعت گردشگری نیز از این امر مستثنی نیست، تاکید کرد که گردشگری الکترونیک در به دست آوردن اطلاعات از مکان‌های گردشگری، پرداخت‌های اینترنتی و رزروهای اینترنتی می‌تواند کمک کند.

وی با بیان اینکه صنعت گردشگری در ایران و شهر تاریخی اصفهان از ظرفیت های بالایی برخوردار است گفت: تجارت الکترونیک در صنعت گردشگری و توجه به محورهای اقتصاد مقاومتی از مهمترین پایه های این کنفرانس است.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز پیرامون تاثیرات تجارت الکترونیک بر رونق اقتصادی، اظهار داشت: یکی از برنامه‌هایی که کشورهای پیشرفته و درحال توسعه به آن بها داده‌اند و از فرصت پیش‌آمده به‌همین منظور استفاده می‌کنند، حرکت به سمت تجارت الکترونیک است.

سیدناصر موسوی لارگانی با بیان اینکه قطعاً تجارت‌ الکترونیک در خرد و کلان می‌تواند باعث رونق اقتصادی و کاهش هزینه‌ها ‌شود، گفت: یکی از راه‌های کاهش مصرف سوخت و کاهش ترافیک که در کلان‌شهرها مشکل ساز شده باشد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس با اشاره به اینکه‌ تجارت الکترونیک از جنبه‌های مختلف می‌تواند در تسهیل کارها، کاهش ترددها و دیگر مسائلی که جامعه را با مشکلات جدی روبه‌رو کرده است باشد، اضافه کرد: کشور در حال‌حاضر به دنبال این است تا خدمات دولت را الکترونیک کند، تجارت و دولت الکترونیک نیاز به فرهنگ‌سازی دارد این امر نیازمند تبلیغات رسانه‌ها و صداوسیما است.

وی با تاکید بر اینکه سازمان تامین اجتماعی برخی از خدمات خود را الکترونیک کرده است، خاطرنشان کرد: در این سیستم به‌موقع شاید پیامک و ایمیل  به افراد نرسد و برای آنها مشکل‌ساز شود به همین منظور باید فرهنگ سازی‌های لازم را برای تجارت و دولت الکترونیک داشته باشیم تا مردم دچار مشکل نشوند.

کد خبر 314148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.