تاثیر اخبار سیاسی بر قیمت دلار کوتاه مدت است/بانک مرکزی مانع سوداگران ارزی شود

عضو کمیسیون برنامه، بودجه با تاکید بر اینکه اعمال تحریم ها از سوی آمریکایی ها و تاثیرات اخبار سیاسی روی نرخ ارز کوتاه مدت است، گفت: بانک مرکزی باید در شرایط فعلی بازار ارز را مدیریت کند و اجازه ندهد سوداگران نبض بازار را در دست بگیرند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا حسینعلی حاجی‌دلیگانی پیرامون روند صعودی قیمت دلار، اظهار داشت: علاوه بر مولفه های اقتصادی، رشد قیمت دلار در روزهای گذشته متاثر از اخبار سیاسی نیز بوده که معمولا این تاثیرات موقتی است.

وی ادامه داد: اعمال تحریم های ظالمانه از سوی آمریکایی ها تاثیراتی روانی را در بازار ارز داشته اما تجربه بیانگر این است تاثیرات اخبار سیاسی روی نرخ ارز کوتاه مدت است.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس افزود: علیرغم اینکه تحریم های آمریکا با فرمان رئیس جمهور این کشور صورت می گرفت، در حال حاضر تبدیل به قانون شده است، اما مردم و سرمایه گذاران باید توجه کنند که سایر کشورها با آمریکا در این رابطه همراهی نمی کنند.

وی بیان داشت: بانک مرکزی باید در شرایط فعلی بازار ارز را مدیریت کند و اجازه ندهد سوداگران نبض بازار را در دست بگیرند، البته افزایش تقاضای ارزی از سوی حجاج، نیز تاثیراتی در قیمت ارز در بازار داشته است.

به اعتقاد حاجی دلیگانی، حجاج ایرانی باید به موضوع خروج ارز از کشور توجه کنند و از خریدهای غیرضروری در کشور عربستان سعودی، پرهیز کنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه افزود: تیم اقتصادی دولت تدابیری اتخاذ کنند که مانع از افزایش کاذب قیمت دلار در بازار شوند، به دلیل اینکه بی توجهی به بازار ارز، بازارهای دیگر را از لحاظ فضای روانی و اقتصادی تحت تاثیر قرار می دهد.

کد خبر 314147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.