ضرورت تجهیز شهرها به فناوریهای نوین/ برای مدیریت احسن بحران راه طولانی داریم

معاون وزیر کشور گفت: در جامعه امروزی توجه به توسعه فناوریهای شهری یکی از ضرورت هایی است که در هر شهری باید به آن توجه داشت.

اسماعیل نجار در حاشیه نمایشگاه فناوریهای نوین شهری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اولین نمایشگاهی که در حوزه فناوریهای نوین شهری تشکیل شده است، گفت: نمایشگاهی که امروز تشکیل شده نمایشگاه خوبی است و امید است شرکت های ایرانی در این خصوص موفقیت های بیشتری کسب کنند.

وی با اشاره به نقش مدیریت شهری در توسعه فناوریهای شهری افزود: در جامعه امروزی توجه به توسعه فناوریهای شهری یکی از ضرورت هایی است که در هر شهری باید به آن توجه داشت.

معاون وزیر کشور اضافه کرد: بدون تکنولوژی و فناوری امکان مدیریت در شهرها وجود ندارد و ابزارهای لازم برای مدیریت شهرها باید توسعه داشته باشد.

نجار با اشاره به توسعه تکنولوژی های مدیریت شهری تصریح کرد: خوشبختانه در این راه جوانان ایران دستاوردهای خوبی داشته اند و تجهیزات ارائه شده برای مدیریت شهرها بسیار عالی است.

وی در ادامه صحبت های خود با اشاره به توسعه فناوریهای مدرن در حوزه مدیریت بحران کشور افزود: در این حوزه اقدامات موثری صورت گرفته است و مدیریت بحران امروزه به یک علم و فن تبدیل شده است.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به دستاورد های کشور ژاپن در حوزه کاهش آسیب های حوادث گفت: این کشور توانسته با استفاده از علوم روز و فناوری، به میزان قابل توجهی آسیب های زلزله ای این کشور را به حداقل ترین میزان ممکن برساند.

نجار اضافه کرد: امروزه در حوزه تجهیزات آتش نشانی، کارهای اساسی صورت گرفته است اما هنوز نتوانسته ایم ابزار های لازم را ایجاد کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که می توان درصدی را برای تجهیز مدیریت بحران کشور به سیستم های نوین بیان کرد یا خیر گفت: این سوال سختی است که بتوان عددی را برای آن اعلام کرد.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به وظیفه اصلی مدیریت بحران کشور گفت: وظیفه اصلی این سازمان پیش بینی و پیشگیری است و رهبر انقلاب هم بر تقویت این حوزه تاکید داشته اند.

نجار اضافه کرد: بیشترین آمار حوادث کشور مربوط به زلزله است و لازمه اول برای کاهش این حوادث مربوط به سازه های ساختمانی است، البته هنوز نقش خود را در حوزه مدیریت احسن بحران به طور کامل ایفا نکرده ایم و برای این کار راه طولانی داریم.

کد خبر 313943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.