دولت جدید ریشه کنی فقر و فساد را در اولویت قرار دهد

فریدن - امام جمعه دامنه گفت: تلاش برای ریشه کنی فقر و فساد در راس مسئولیت های دولت دوازدهم قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن، حجت الاسلام ناصر صابری در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر دامنه ضمن تبریک میلاد با سعادت امام رضا(ع) با مروری بر تاریخ زندگانی آن حضرت اظهار داشت: وجود مبارک امام رضا(ع) همواره مایه دلگرمی مبارزان شیعی سرگردان و تحت تعقیب بود.

امام جمعه دامنه تبدیل کردن تهدید ها به فرصت های بی نظیر در تاریخ شیعه، هجرت الزامی از مدینه به مرو و نشر معارف و حقانیت اخل بیت (ع) از لحظه وداع با حرم و خانواده با گفتار و اشک و دعا، ولایتمداری الزامی و عدم دخالت در شئون حکومت، خارج کردن علویان و شیعیان از حالت انفعال و انزوا، مناظره و برگزاری محافل علمی را از مهم ترین فعالیت های امام هشتم (ع) در راستای اشاعه دین برشمرد.

وی در ادامه افزود: امام رضا(ع) در پاسخ به افرادی از امام خواستند خمس را بر آنان چشم پوشی کند، فرمود" در زبان اظهار دوستی می کنید ولی حاضر نیستید حق ما را که خدا مقرر کرده بدهید و دریغ می کنید در حالی که خمس کمک ما بر دین خداست و ما به هیچ کسی اجازه نمی دهیم خود را از پرداخت خمس معاف کند".

صابری در مورد زکات و اهیمت پرداخت آن نیز گفت: خداوند حق فقرا و نیازمندان را در بخشی از اموال ما قرار داده است و این وظیفه ما است که آن بخش را از مال خود جدا کنیم و دارایی خود را از حق دیگران پاک سازیم.

امام جمعه دامنه در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به دوازدهمین مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری افزود: این مقام با تنفیذ ولی فقیه جامع الشرایط مشروعیت پیدا می کند.

حجت الاسلام صابری با مروری بر منویات مقام معظم رهبری در این مراسم،  توصیه موکد به مراقبت در این منصب خطیر، همت در استقرار عدالت، جانبداری از محرومان مستضعف، اجرای احکام ناب اسلامی، تقویت وحدت، توجه به ظرفیت های داخلی و صراحت در بزرگداشت ارزش ها و مبانی اسلامی را از مهم ترین نکاتی برشمرد که در این جلسه عنوان شد.

وی با بیان این که رای ملت و تنفیذ آن موکول به حفظ و رعایت تعهد به صراط مستقیم اسلام و انقلاب است، افزود: رئیس جمهور همواره این مسئولیت را امانتی بزرگ تلقی کند که باید آن را به آیندگان تحویل بدهد.

امام جمعه دامنه با تاکید بر لزوم اولویت بندی در برنامه ریزی ها و تلاش برای ریشه کنی فقر و فساد، عنوان کرد: به نظر می رسد دولت با تغییر در تیم اقتصادی کابینه خود کمر همت را بسته است تا کارنامه قابل قبولی را در حوزه اقتصاد و معیشت پس از این ۴ سال پیش رو ارائه دهد و این موجب خرسندی است.

وی افزود: در ۴ سال نخست به بهانه برجام که آن هم نتیجه خوش بینی به غرب و کدخدا بود؛ معیشت مردم به حصول برجام حواله شده بود و متاسفانه علکرد قابل قبولی در این زمینه دیده نشد.

صابری با بیان این که دولت جدید باید بر اساس برنامه شم توسعه با برنامه دقیق حرکت کند، افزود: تعلل در ارسال لایحه برنامه ششم توسعه به مجلس و نیز تعلل در اجرای برنامه ششم توسعه جایز نیست.

وی تصریح کرد: اتحاد ملت را باید در هر شرایطی مهم شمرد و روا نیست با تفکیک آراء ملت وحدت را خدشه دار کرد.

امام جمعه دامنه تصریح کرد: دولت نباید از نظرات مخالفان خود آشقته شود و باید پذیرفت که دولت یازدهم در مواجهه با منتقدان و نیز در نوع ادبیات برخورد با آنان سابقه خوبی ندارد و این موضوع در تمام رده ها از شخص ریاست جمهوری گرفته تا مدیران و حتی برخی مسئولان این شهرستان نیز هوایداست و این مسئله نباید تکرار شود.

وی با بیان این که دولت باید به میان مردم برود و از نزدیک با درد مردم آشنا شود خواستار حضور فرمانداران و مدیران دولتی در شهر دامنه شد.

صابری هم چنین بر لزوم قدردانی از نیروهای انقلابی و پر انگیزه صرف نظر از گرایش های سیاسی آنان، پرهیز از غفلت در تعامل بین المللی و لزوم اقدام جهادی در حوزه اقتصادی و فرهنگی تاکید کرد.

امام جمعه دامنه با بیان این که هزینه تسلیم در برابر زورگو به مراتب بیشتر از هزینه ایستادگی در برابر اوست، افزود: اقدام رئیس جمهور آمریکا در ایام تنفیذ یک پیام برای دولت دوازدهم دارد البته اگر بفهمند و متوجه شوند.

حجت الاسلام صابری در پایان اظهار امیدواری کرد که دولت و مسئولان با پیروی از هدایت های عالمانه مقام معظم رهبری در اجرای وظایف و مسئولیت های خطیر خود موفق عمل کنند.

کد خبر 313934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.