قنات های شهرستان دهاقان به بازسازی نیاز دارند

دهاقان- رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دهاقان گفت: قنات های این شهرستان نیاز به بازسازی و مرمت دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان دهاقان، امیر صفرپور اظهار داشت: بهینه سازی و مدیریت اصولی مصرف آب سبب افزایش راندمان تولید، ایجاد فرصت های شغلی و مبارزه با بیکاری و نیل به خودکفایی می شود .

وی با بیان اینکه سیاست های کلی دولت در وزارت جهاد کشاورزی و در بخش آب و خاک شامل، جلوگیری از اتلاف آب و افزایش راندمان های آبیاری در سطح مزارع، تامین نیاز آبی محصولات زراعی و باغی، افزایش راندمان عملکرد تولید در واحد سطح، ایجاد فرصت های شغلی و مبارزه با بیکاری، استفاده بهینه از منابع آبی و خاکی است، افزود: اصلی ترین هدف ما جلوگیری از فرسایش خاک و حفاظت محیط زیست، و در نهایت تامین غذای منطقه و نیل به خودکفایی است.

 رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دهاقان با توجه به  اجرای طرح های آبیاری تلفیقی مزرعه زهرا جوی همگین، اذعان داشت: این طرح  در سطح ۱۷۰ هکتار، انجام شد.

صفر پور از مصوب شدن سیستم های آبیاری تحت فشار در کارگروه سازمان در سطح ۴۰ هکتار از اراضی این شهرستان خبرداد و افزود: انعقاد قرارداد مرمت و بازسازی قنوات شهرستان به مبلغ یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال با همکاری اداره جهاد کشاورزی استان اصفهان صورت گرفته است.

وی با توجه به عملیات اتمام و تحویل طرح مرمت و بازسازی قنوات گلشن و دهاقان خاطر نشان کرد: این عملیات در راستای تقویت آب و خاک در بخش کشاورزی انجام می شود.

کد خبر 313767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.