نجف آباد منطقه ویژه استان در حوزه کانون های فرهنگی و هنری مساجد شناخته شده است

نجف آباد- رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نجف آباد گفت: نجف آباد در حوزه کانون های فرهنگی و هنری مساجد هم نجف آباد با فعالیت ۸۷کانون، به عنوان منطقه ویژه استان شناخته شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نجف آباد اقبال صالحی در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب اظهار داشت: در حال حاضر شاهد فعالیت ۱۲گروه هنری و نمایشی با مشارکت ۱۵۰ هنرمند در نقاط مختلف شهرستان هستیم که این مجموعه ها علاوه بر اجرای بیش از ۴۰۰ شب نمایش طی سال گذشته، موفق به کسب افتخارات متعددی نیز در این بخش در سطح استان و کشور شده اند.

وی افزود: تمامی مولفه های تعریف شده فرهنگ و ارشاد در شهرستان فعال هستند که این ویژگی نجف آباد را به عنوان دومین شهرستان استان از این لحاظ مطرح کرده و در حوزه کانون های فرهنگی و هنری مساجد هم نجف آباد با فعالیت ۸۷کانون، به عنوان منطقه ویژه استان شناخته شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نجف آباد از فعالیت ۱۸ موسسه قرآن و عترت و ۶ مجموعه فرهنگی و هنری در نجف آباد خبر داد و بیان داشت: علاوه بر موسسات قرآنی که فعالیت برخی از آن ها به لحاظ زیرساخت های فیزیکی و عملکرد در سطح کشور و استان مطرح است، در موضوع هیئت های تعزیه و شبیه خوانی نیز با ساماندهی صورت گرفته و ثبت اطلاعات مورد نیاز، تعداد این مجموعه ها از ۴۱ به ۲۱ هیئت کاهش پیدا کرده و همزمان شورای تعزیه شهرستان هم تشکیل شده است.

وی با اعلام فعالیت ۲۷کانون آگهی و تبلیغات، ۸ انتشارات و بیش از ۵۶ چاپخانه افست، دیجیتال، سیلک و چاپ خاص در شهرستان عنوان داشت: یکی از انتقادات به حق این مجموعه ها، خروج سفارشات طراحی و چاپ ادارات دولتی و مجموعه های خصوصی از نجف آباد محسوب می شود که در این در حالی است که با پتانسیل های موجود، هیچ گونه کمبودی در این خصوص برای شهرستان وجود ندارد.

صالحی ادامه داد: در حال حاضر ۳ موسسه تولید فیلم فعال داریم که این مجموعه ها طی سال گذشته نزدیک به ۲۲ مورد آثار کوتاه و بلند را تولید و عرضه کرده اند.

فعالیت ۱۷خبرنگار در عرصه مطبوعات و خبرگزاری ها، وجود ۴ نشریه محلی و سراسری، ۲نشریه دانشگاهی و ۵ نمایندگی نشریات استانی، ۳ مرکز پخش مطبوعات، ۵ آموزشگاه آزاد موسیقی و ۲۷ آموزشگاه آزاد هنری نقاشی، طراحی، گرافیک و بازیگری از دیگر پتانسیل های مورد اشاره صالحی محسوب می شوند. /

کد خبر 313763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.