روز شمار جنگ ۳۳ روزه (روز بیست و دوم)

به مناسبت هجوم وحشیانه اسرائیل علیه مردم لبنان که معروف به جنگ ۳۳ روزه است به بررسی تحولات این جنگ می پردازیم.

به گزارش گروه پایداری خبرگزاری ایمنا، جنگ اسرائیل علیه لبنان که در اسرائیل به جنگ دوم لبنان و در لبنان به جنگ ژوئیه یا جنگ تموز معروف است، نبردی ۳۳ یا ۳۴ روز بین ارتش اسرائیل و حزب‌الله لبنان بود که دامنه آن شمال اسرائیل و سراسر لبنان را دربرگرفت.

چهارشنبه ۲ اوت ۲۰۰۶ و برابر با ۷ رجب ۱۴۲۷ مصادف با ۱۱/۵/۱۳۸۵بیست و دومین روز مقاومت اسلامی لبنان است.
در روز بیست و دوم این جنگ نابرابر تحولات زیر رخ داد:


ـ اولمرت در اظهاراتی عاجزانه: اوضاع جنگ امروز تغییر یافته است
ایهود اولمرت نخست وزیر "اسرائیل" در دومین اظهارات خود طی ۲۴ ساعت گذشته گفت: که اوضاع جنگ امروز تغییر یافته است و دیگر نمی تواند به ملت "اسرائیل" وعده خلع سلاح حزب الله را بدهد.
عملکرد رزمندگان سلحشور حزب الله ناظران سیاسی و نظامی "اسرائیل" را شوکه کرده است. حزب الله از پیشروی نظامیان صهیونیست به عمق جنوب لبنان تا رود لیتانی جلوگیری کرده است.
به دنبال اظهارات اخیر اولمرت، یک عضو کنست "اسرائیل" گفت که اولمرت به دنبال صلح است تا شعله جنگی را که خود برافروخته خاموش کند.


زخمی شدن ۱۱ نظامی صهیونیست توسط حزب الله در جنوب لبنان
حزب الله لبنان بامداد امروز (چهارشنبه) عملیات هلی برد یگان ویژه ارتش "اسرائیل" را در شهرک بعلبک در شرق لبنان ناکام گذاشت. رزمندگان مقاومت لبنان همچنین یازده نظامی صهیونیست را در مناطق مختلف جنوب لبنان زخمی کردند.
گزارش های صهیونیستی حاکی از این است که این عملیات با هدف ربودن شیخ محمد یزبک از اعضای مجلس مشورتی حزب الله انجام شده است.
از سوی دیگر، منابع صهیونیستی مدعی شدند که در این عملیات سه تن از مجاهدان حزب الله را بازداشت کرده و به اراضی اشغالی ۴۸ انتقال داده اند. حزب الله این خبر را تکذیب و اعلام کرد که تاکنون هیچ یک از مجاهدانش ربوده نشده اند.


زخمی شدن ۱۲ صهیونیست بر اثر حملات موشکی حزب الله
درگیری های سنگین میان رزمندگان حزب الله و نظامیان رژیم اشغالگر قدس در جنوب لبنان همچنان ادامه دارد. از بامداد امروز (چهارشنبه) تاکنون ده ها موشک "کاتیوشا" به مناطق شمالی "اسرائیل" اصابت کرده است.
بیشترین درگیری ها از منطقه عیتا الشعب و رمیش گزارش می شود. دست کم یک غیر نظامی لبنانی صبح امروز بر اثر حمله هوایی "اسرائیل" در ورودی منطقه الهرمل به شهادت رسید.
بر اثر حملات موشکی حزب الله به طبریا، عکا، الجلیل علیا و الجلیل غربی ۱۲ صهیونیست زخمی شده اند. صدای آژیر خطر هر لحظه از حیفا و کریوت به گوش می رسد.
رزمندگان حزب الله اعلام کردند که تا پیش از ظهر چند دستگاه تانک "اسرائیلی" را منهدم کرده اند. منابع لبنانی از کشته شدن ۳ نظامی ارتش لبنان در اقلیم التفاح خبر دادند.


حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان : رژیم صهیونیستی در باتلاق جنایات و فساد خود غرق خواهد شد
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، با ناکام خواندن حمایت های جنایتکارانه استکبار جهانی به خصوص آمریکا از کشتار مسلمانان مظلوم فلسطین و لبنان توسط صهیونیست ها گفت : با تحقق وعده الهی، سرانجام پیروزی از آن حزب الله و مردم مظلوم فلسطین و لبنان خواهد بود.
حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان در اردوی فرهنگی، سیاسی دانشجویان دانشگاه های کشور در دانشگاه فردوسی مشهد با ذکر شکست ذلیلانه چند سال پیش "اسرائیل" در جنوب لبنان، به استناد فرمایشی از امام خمینی (ره) راه حزب الله را حجتی بر جهاد پیروزمندانه مردم مظلوم فلسطین و لبنان دانست و افزود : حزب الله علاوه بر اینکه به تعبیر حضرت امام به عنوان یک حجت الهی عملا در مسیر حق حرکت کرده، در آینده نیز در این مسیر پایدار و استوار خواهد ماند.
وی توانمندی و پایداری حزب الله را نشان از ایمان و باور عمیق آنان به اسلام خواند و گفت که حتی سردمداران کاخ سفید اذعان کرده اند که از نظر اطلاعاتی و امنیتی، حزب الله بر همه سازمانهای جاسوسی غربی و رژیم صهیونیستی برتری دارد.
حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان یاد آور شد : کشورهای منطقه در طی ۵۰ سال همواره در مقابل "اسرائیل" جز عقب نشینی و از دست دادن بخشی از سرزمین های خود دستاوردی نداشتند و رژیم صهیونیستی تنها در جنگ (ژوئن ۱۹۶۷ م) که بیش از ۶ روز طول نکشید صحرای سینا، بلندیهای جولان و بیت المقدس را در سه کشور عربی اشغال کرد.
وی افزود : مقاومت و پیروزی های اخیر رزمندگان حزب الله افسانه شکست ناپذیری ارتش عبری در ۵۰ سال گذشته را باطل و "اسرائیل" و آمریکا و دیگر قدرتهای استکباری را تحقیر کرد.


تجمع ضد صهیونیستی گروههای مردمی در مقابل دفتر سازمان ملل
معلولان، جانبازان، اعضای انجمن ها و تشکل های غیر دولتی، مددجویان سازمان بهزیستی و گروههایی از دانش آموزان و جوانان با تجمع در مقابل دفتر سازمان ملل جنایات رژیم اشغالگر قدس را محکوم کردند.
تجمع کنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضمون فاجعه «قانا» , آئینه حقوق بشر آمریکا و دموکراسی غربی است و حزب الله بازوی قدرتمند اسلام است، جنایات وحشیانه و ددمنشانه رژیم صهیونیستی علیه ملت های لبنان و فلسطین را محکوم و حمایت خود را از آنان اعلام کردند. در پایان این تجمع هر یک از گروههای شرکت کننده در این مراسم بیانیه هایی را در محکومیت جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی قرائت کردند که با تائید حاضران همراه شد.

کناره گیری جمعی از نمایندگان پارلمان ترکیه از انجمن دوستی ترکیه ـ "اسرائیل"
به گزارش منابع پارلمانی ترکیه، ۲۵ تن از نمایندگان پارلمان ترکیه در اعتراض به جنایات وحشیانه اشغالگران صهیونیست علیه ملت های فلسطین و لبنان از انجمن دوستی ترکیه ـ "اسراییل" کناره گیری کردند. این منابع افزودند که این نمایندگان وابسته به حزب "خلق جمهور" و حزب "وطن الام" بودند.  
گفتنی است که شمار زیادی از نمایندگان پارلمان ترکیه پیام هایی را از طریق تلفن و شبکه اینترنت دریافت کرده اند که در این پیام ها این نمایندگان به کناره گیری از این انجمن تشویق شده اند. لازم به ذکر است که از مجموع ۵۵۰ نماینده پارلمان ترکیه ۲۶۳ عضو این انجمن هستند.


حملات موشکی حزب الله لبنان به عمق رژیم صهیونیستی
به گزارش منابع حزب الله، مبارزان این حزب از بامداد امروز چهارشنبه تاکنون بیش از ۲۰۰ فروند موشک به شهرک های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی شلیک کرده اند. این اقدام در حالی صورت می گیرد که درگیری میان مبارزان حزب الله و اشغالگران صهیونیست شدت یافته است.
این منابع افزودند که این موشک ها به شهرک های کرمائیل، نهاریا، کریات شمونه، صفد و طبریه اصابت کردند که در پی آن یک صهیونیست به هلاکت رسید و ده ها تن دیگر هم زخمی شدند و خسارت های سنگینی به این مناطق وارد آمد. لازم به ذکر است که مقامات ارتش "اسرائیل" خبر هلاکت و زخمی شدن این صهیونیست ها را تائید کردند.

کد خبر 313610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.