رونمایی از تازه تریی آثار «علی خدایی» و «محمود حسینی زاد» در موزه عصارخانه شاهی

برنامه «چله تابستان با داستان» روز چهارشنبه ۱۱ مردادماه ساعت ۱۸ در محل موزه عصارخانه شاهی برگزار می شود.

به گزارش ایمنا، رییس موزه عصارخانه شاهی با بیان این مطلب گفت: برنامه "چله تابستان با داستان" با رونمایی وخوانش دو کتاب روز چهارشنبه ۱۱ مردادماه برگزار می شود.

محمد معماریان اظهار داشت: کتاب «نزدیک داستان» نوشته علی خدایی و «بیست زخمِ کاری» نوشته محمود حسینی زاد با حضور نویسندگان دو کتاب در محل موزه عصارخانه شاهی رونمایی می شوند.

نزدیک داستان، زندگی نگاره‌هایی در ذهن نویسنده

کتاب «نزدیک داستان» نوشته علی خدایی به تازگی توسط نشر چشمه منتشر و راهی بازار نشر شده است. این کتاب دومین عنوان از مجموعه «ناداستان» است که توسط این ناشر چاپ می شود و آثار ادبیات غیرداستانی را شامل می شود. به همراه کتاب مکتوب، کتاب صوتی و گویای این اثر نیز عرضه شده است.

نوشته‌های این کتاب آن طور که خدایی آن‌ها را معرفی می کند، از تماشا و بازی و چیدن کلمات، از شهرها، خیابان‌ها، جاده‌ها، آدم‌ها، سفرنامه‌ها، خاطرات، روزنگاری‌ها، عکس‌ها، کتاب‌ها، داستان‌ها، مرده‌ها و زنده‌ها، کسانی که دوستشان دارد و با آن‌ها از زندگی لذت برده است، ریشه گرفته اند.

مطالب این کتاب در واقع زندگی نگاره‌هایی هستند که این داستان نویس و منتقد ادبی آن‌ها را نوشته و گردآوری کرده است.

عناوین مختلف این کتاب به ترتیب عبارت اند از: آن طرف آب، پیش درآمد، تا خروس بخواند، تکه ای از شب، چند روایت معتبر از ماست و خیار، روزهای من و اصفهان، سگ لوبروین، عمارت خورشید، فروشگاه فردوسی، قنادی گلستان، گاراژ هند، تا سفرهای بعدی، گرمای خواب صبح، گزارش روزهای آخر، مدادها لای کتاب‌ها ماندند، ویلا تقاطع ثریا، نزدیک داستان.

بیست زخم کاری، اقتباسی از مکبث

بیست زخم کاری اولین رمان محمود حسینی زاد است. داستان کتاب اقتباسی از مکبث، نوشته شکسپیر است، داستان جامعه ای گرفتار فساد اقتصادی و حرص پول و طمع قدرت است، جامعه‌ای با آدمهای آزمند.

علاقه مندان برای شرکت در این برنامه می توانند روز چهارشنبه ساعت ۱۸ به محل موزه عصارخانه شاهی واقع در میدان نقش جهان، بازار قنادها، پاساژ امین مراجعه کنند.

کد خبر 313479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.